Diktatur var nok ikke det rigtige ord at bruge. Mener stadig at regeringen ikke skal blande sig i de private virksomheders prisniveau. Det hører ingen steder hjemme i et Demokrati.Dette er en utrolig morsom setning. Jeg siterer Drossel, i ydmyk beundring over evnen til å begå ufrivillig satire.
"Er diktaturet på vej i USA? Regeringen vil diktere det private markeds priser!"
Da hører det vel ingen steder hjemme at det offentlige helsevesen i ditt yndige land også forhandler pris på medisin?Diktatur var nok ikke det rigtige ord at bruge. Mener stadig at regeringen ikke skal blande sig i de private virksomheders prisniveau. Det hører ingen steder hjemme i et Demokrati.
Les den setningen nøye.det verste jeg vet er når folks livskvalitet og helse går på bekostning av profitt
Folk kan jo bare vælge at ændre livsstil. Vanskeligere er det jo ikke.det verste jeg vet er når folks livskvalitet og helse går på bekostning av profitt
Demokratene i USA er omtrent på linje med Det Konservative Folkeparti i Danmark.
Folk kan jo bare vælge at ændre livsstil. Vanskeligere er det jo ikke.
Ingen grunn til å bli ved med å fodre trollet.Demokratene i USA er omtrent på linje med Det Konservative Folkeparti i Danmark.
Men du regner sikkert alle til venstre for Danmarks Demokratene og Dansk Folkeparti som nærmest venstre radikale?
Det grafen også viser er at Robert F. Kennedy har en del millioner velgere. Han er jo klin gærn, hva er det med det landet der?
Noen millioner i USA tilsvarer omtrent noen titusener i Norge.Det grafen også viser er at Robert F. Kennedy har en del millioner velgere. Han er jo klin gærn, hva er det med det landet der?
Skal vel ikke se bortifra at han har aksjer i Novo, er vel en del tap som skal taes igjen fra flyinvesteringene.Dr_Bass skrev: "Det verste jeg vet er når folks livskvalitet og helse går på bekostning av profitt"
Ingen grunn til å bli ved med å fodre trollet.
Drossel (fortalte selv) tar demensmedisin. Den får han veldig mye billigere enn det, den koster i USA,
fordi vi har et system, som han hater, men bare når det dreier seg om Novo Nordisk.
Det, jeg ikke forstår, er hvorfor han ikke "bare endrer livsstil" og kaster medisinen......
Noen som har hørt noe dummere???
Sant nok. Vi har 18 politiske partier som stiller lister ved valg. Du verden, det virker som vi liker å dyrke fram skrotnisser.Noen millioner i USA tilsvarer omtrent noen titusener i Norge.
Vi har absolutt nok av de gærningene her hjemme på berget også
Gærningen har støtte fra andre også han, eksempelvis er selveste Eric Clapton trofast støttespiller.Det grafen også viser er at Robert F. Kennedy har en del millioner velgere. Han er jo klin gærn, hva er det med det landet der?
For ikke å snakke om vår gamle Pink Floyd helt, Roger Waters.Gærningen har støtte fra andre også han, eksempelvis er selveste Eric Clapton trofast støttespiller.
Eric Clapton Raises $2.2 Million for Fellow Vaccine 'Skeptic' RFK Jr. at Private Fundraiser
Eric Claption and RFK Jr., anti-vaxxer conspiracy theorists, will teamed up at a private fundraiser for Kennedy's presidential campaign.www.rollingstone.com
Jeg tviler på at Biden selv var med på slik planlegging, men debatten mellom Trump og Biden kom på en veldig tidlig dato, sammenlignet med tidligere tilsvarende debatter. I god tid før partisamlingene, der de ellers pleier komme etter, når begge partier har bekreftet nominasjoner og visepresidenter også er nominert.Kan det være slik at Bidens fratreden var nøye planlagt for en stund siden? Det var bare å vente til Trump var på kanten av stupet for så å trekke ut Biden og sette inn en relativt ung og dyktig kvinne som presidentkandidat. Det virker som om løpet er kjørt for Trump, alle hans argumenter mot motkandidaten har mistet sin gyldighet og han surrer det helt til når han skal finne på noen argumenter mot Harris?
Det har vi begynt å bli ganske vant med....Men kunne ikke dy mig.
Amerikanske tech-aksjar?Alt faller i disse dager, resesjonsspøkelset er tilbake…
Eg ser at E24 forklarar det med svakare jobbvekst i USA, og delvis svake tal frå amerikansk tech-gigantar.Alt: Asia, Europa, men det er Wall Street som er motoren i nedgangen
Stemmer, det amerikanske arbeidsmarkede har vært knallsterkt etter alle renteøkninger og har vært årsaken til troen på "myk landing" av økonomien. Jobbtallene er måndens viktigste tall for FED og kom 14.30 tiden i dag og viste kun 114.000 nye jobber for juli, godt under estimatet på 175.000 jobber. Omtales som "non-farm payrolls" og er nyansatte i næringsliv eksl. landbruk. Tech er AI drevet og har andre utfordringer som behov for betydelige investeringer og det er jo noe som analytikere ikke liker. Tar lengere tid før man får ønsket cash flow osv...Fryktindeksen går opp. Det er indekser for alt!Eg ser at E24 forklarar det med svakare jobbvekst i USA, og delvis svake tal frå amerikansk tech-gigantar.