Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.548
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    så lenge vi er et kapitalistisk land og med i den globale handelen så betyr faktisk det alt.. Markedet har bestemt at de ikke har troen på norge
    dersom vi hadde produsert alt innlands og vært selvforsynt hadde det ikke hatt noe å si
    OK. Så hvordan forklarer du utviklingen i valutakursen nå i november? Har markedet plutselig ombestemt seg?

1732295664204.png

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.434
    Sted
    Bergen
    merkel er vel kun overgått av adolf som det verste som kunne skjedd tyskland. Hun syns jo det var smart å gjøre seg avhengig av russisk gass, satse på grønne skiftet og masse innvandrere. En god politiker der med andre ord..
    Tyskerne er antagelig glad for at Dr_Bass ikke var deres president i samme tidsperiode

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.633
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nå er det jo nokså innlysende for de fleste at det er en del aktører her som aldri har svar, forslag eller løsninger på noe som helst, men har som eneste oppgave å kverulere, latterligjøre, fordumme og bare kvalme andres innlegg.... og hvis innlegg egentlig aldri burde besvares ,- kun oversees....

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.399
    Torget vurderinger
    8
    Nå er det jo nokså innlysende for de fleste at det er en del aktører her som aldri har svar, forslag eller løsninger på noe som helst, men har som eneste oppgave å kverulere, latterligjøre, fordumme og bare kvalme andres innlegg.... og hvis innlegg egentlig aldri burde besvares ,- kun oversees....
    Nei
    Så du mener innlegget over med et bokomslag er konstruktivt ? Ser det kun som provosering og latterliggjøring

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.249
    Torget vurderinger
    2
    Dessverre er det mange som ikke forstår at man ved hjelp av ignore-funksjonen kan bli kvitt disse tullingene. De siterer dem, for å beklage seg over hvor dumme de er. Men dumskapen består i å vise disse naustgubbene oppmerksomhet og resultatet er at man bidrar til å selv forsøple trådene med fjas.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.633
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg er fullstendig klar over ignore-funksjonen... hensikten med innlegget mitt var nettopp å framkalle den responsen jeg fikk... at noen er her bare for å kverulere

Sist redigert:

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.561
    det er det som er så artig, norge har alle forutsetninger allikevel går landet til helvette, den norske krona stuper og ingen har troen på oss.
    usa som hadde passet rett inn i luksusfellen deres valuta går så det griner.
    Jep Norge er blevet medlem af taber klubben som bl.a. inkluderer Tyskland Italien Grækenland etc. Nu også snart hele Europa m.m. Sverige er i frit fald.

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.399
    Torget vurderinger
    8
    Akkurat sett denne dokumentaren! Den viser hvor sykt USA er selv uten Trump. En helt blir dømt for mord på en livsfarlig kriminell og skal ofres pga rase. Norsk media er ikke så opptatt av rettferdighet de heller!

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.336
    Sted
    Holmestrand
    Akkurat sett denne dokumentaren! Den viser hvor sykt USA er selv uten Trump. En helt blir dømt for mord på en livsfarlig kriminell og skal ofres pga rase. Norsk media er ikke så opptatt av rettferdighet de heller!
    En siste kommentar før jeg blokkerer deg:
    Jeg ser at en del kaller Derek Chauvin en helt. Kan vanskelig tolke de konklusjonene på annet vis enn rasisme.
    Så dette innleggeg forklarer mye.

Armand

Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Antall liker
    7.678
    Sted
    Kongsberg
    En svært god bok som alle med stemmerett burde lese, -spesielt de som er så opptatt av "å tenke sjæl" som de stadig hører i ekkokammerne de er med på.

Boken har et litt tabloid navn som kan forlede folk til å tro at dette er en bok som gjør narr av dumme folk, men det er det ikke. Det er en bok som får deg til å reflektere over hvor lett det er for alle oss mennesker å la oss forlede inn i feil måter å tenke og oppfatte verden på. - Noe som har skjedd gjentatte ganger opp gjennom historien.
    Tenk sammen med andre
    1732355394515.png

Sist redigert:

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.249
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er fullstendig klar over ignore-funksjonen... hensikten med innlegget mitt var nettopp å framkalle den responsen jeg fikk... at noen er her bare for å kverulere
    Min kommentar var til støtte for din, og ikke ment som kritikk. Forunderlig hvor mange som insisterer på å forsøke å omvende åpenlyse troll/idioter. Det forsøpler forumet.

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.399
    Torget vurderinger
    8
    En siste kommentar før jeg blokkerer deg:
    Jeg ser at en del kaller Derek Chauvin en helt. Kan vanskelig tolke de konklusjonene på annet vis enn rasisme.
    Så dette innleggeg forklarer mye.
    Seriøst hvor ser du/dere rasisme i denne dokumentaren mot andre enn hvite ? Heng dere på folkens

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.517
    Sirkuset er under oppbygning; nå settes en potensiell spion inn som ansvarlig for rikets sikkerhet, kan ikke si annet at det må jo tangere det geniale.

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    235
    Man må nesten synes synd på disse folkene. Trump er guds utvalgte.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.269
    Sirkuset er under oppbygning; nå settes en potensiell spion inn som ansvarlig for rikets sikkerhet, kan ikke si annet at det må jo tangere det geniale.

For meg så virker det nesten som at flere (om ikke alle...) av disse nominasjonene er gjort kun for å provosere, nå skal han «ta igjen» .

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.434
    Sted
    Bergen
    Som antatt. Ingen tvil
    Funket fint med å vinne valget…
    Velkommen til de som stemte trump, håper de, som ikke er blant de aller rikeste og deres barn, blir fornøyd… som slaver for de rike
    Deep state, my@#kr*

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.557
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Ekkokammer er ikke bra, da blir det ingen diskusjonstråd. Alt er ikke sort/hvitt.
    Her er noen meninger fra meg som kan skape tanker og kanskje debatt.
    Etter min mening er Trump psykisk syk, men det er klart at han likevel kan gjøre noe som er bra for USA og verden.
    Støre er livredd for å gjøre noe som ikke alle er enige i.... (blir ikke sett på som en leder av en slik holdning)
    Merkel har vært en godtroende politker som gjorde Tyskland katastrofalt avhengig av russisk gass.

Europa har satt bort sikkerheten til USA, produksjonen til Kina og energiforsyningen til Russland, ikke rart at det blir bråk av slikt.
    For å si det som en annen her. "Spennende tider"

Sist redigert:

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.161
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ekkokammer er ikke bra, da blir det ingen diskusjonstråd. Alt er ikke sort/hvitt.

Det er da innlysende. Greia er at ingen av trollene/idiotene noen gang har gjort noe som ligner på å diskutere eller argumentere for noe som helst. De er utelukkende ute etter å trolle, lage kvalm og ødelegge tråden(e). Noe de er svært effektive på fordi de får utmerket assistanse av godtroende folk som - hvor enn utrolig og deprimerende det er - virker som de faktisk tror at "motdebattantene" agerer på ærlig vis.

Skulle det derimot dukke opp noen med divergerende meninger OG evne til å presentere interessante argumenter i stedet for hjernedød kvalm så ville det være en udelt god ting, men jeg holder ikke pusten.

Sist redigert:

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.517
    Det er da innlysende. Greia er at ingen av trollene/idiotene noen gang har gjort noe som ligner på å diskutere eller argumentere for noe som helst. De er utelukkende ute etter å trolle, lage kvalm og ødelegge tråden(e). Noe de er svært effektive på fordi de får utmerket assistanse av godtroende folk som - hvor enn utrolig og deprimerende det er - virker som de faktisk tror at "motdebattantene" agerer på ærlig vis.

Skulle det derimot dukke opp noen med divergerende meninger OG evne til å presentere interessante argumenter i stedet for hjernedød kvalm så ville det være en udelt god ting, men jeg holder ikke pusten.
    Enig i det meste her, bortsett fra din kullsviertro på at disse menneskene ikke tror på det de hevder, samt at de utelukkende er ute etter å lage kvalm. Jeg kjenner et par slike typer personlig, og visst tror de på dette sludderet, og jeg mener det er jævla ufint å bare bestemme seg for at deres eneste driver er et genuint ønske om å være et rasshøl.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.161
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg sa da ikke at ingen av dem tror på det de spyr ut. At de tror på det utelukker dog på ingen måte at de ikke også gjør sitt beste for å være rasshøl og etter beste evne ødelegge tråden, eller at du assisterer dem svært effektivt i det siste.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.249
    Torget vurderinger
    2
    Michael Lewis (en haug gode bøker artikler om vår verden) i samtale med Alister Campbell og Rory Stewart om spesielt Trump

En nytelse, innsiktsfullt og briljant.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.517
    Jeg sa da ikke at ingen av dem tror på det de spyr ut. At de tror på det utelukker dog på ingen måte at de ikke også gjør sitt beste for å være rasshøl og etter beste evne ødelegge tråden, eller at du assisterer dem svært effektivt i det siste.
    Dette er en debattside, det er helt frivillig å bidra. Dersom poenget med debatten er å få rett, slik at vi kan få fred fra alle som ikke mener eller argumenterer slik enkelte ønsker seg, er hele poenget med "off topic" borte. Irriter deg gjerne over både det ene og det andre, men blir dette et ekkokammer der kun unison enighet og unisont aksepterte debattformer aksepteres, da ser jeg ikke poenget.

For husfredens skyld kan jeg tilby meg å slette min konto, og gi dere fred, selvsagt. Men jeg vet ikke sikkert om det er den beste løsningen. Takhøyde er aldri feil.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.269
    Dette er en debattside, det er helt frivillig å bidra. Dersom poenget med debatten er å få rett, slik at vi kan få fred fra alle som ikke mener eller argumenterer slik enkelte ønsker seg, er hele poenget med "off topic" borte. Irriter deg gjerne over både det ene og det andre, men blir dette et ekkokammer der kun unison enighet og unisont aksepterte debattformer aksepteres, da ser jeg ikke poenget.

For husfredens skyld kan jeg tilby meg å slette min konto, og gi dere fred, selvsagt. Men jeg vet ikke sikkert om det er den beste løsningen. Takhøyde er aldri feil.
    Poenget er vel mer det disq at klarer du ikke å omvende/forandre mening/nå frem til noen med innlegg no1 og 2 så klarer du det ikke etter innlegg no 10 heller.

Sist redigert:

joha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Det står vel nokså eksplisitt i Project 2025, som jo er skrevet av flere av Trumps rådgivere.
    Nok en ting som er blitt avvist flere ganger at han eller partiet har noe med å gjøre

"They've been told officially, legally, in every way, that we have nothing to do with Project 25,” Trump said. “They know it, but they bring it up anyway. They bring up every single thing that you can bring up. Every one of them was false.”
    Hvordan var nå dette igjen? Har Trump eller partiet noe å gjøre med Project 2025 likevel?

VG: «Prosjekt 2025»-bakmann får Trump-rolle: –⁠ Mener alvor med å konsentrere mer makt rundt presidenten
    Trump har utpekt Russ Vought, en av hovedarkitektene bak kontroversielle «Prosjekt 2025», til en nøkkelrolle i sin administrasjon.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn