Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    270
    CNN: Etikkomiteens rapport om Gaetz vil bli offentliggjort

Granskingsrapporten om tidligere kongressrepresentant Matt Gaetz, som Donald Trump først ville ha som justisminister, vil ifølge CNN nå bli offentliggjort.

Gaetz har siden 2021 vært under etterforskning av Kongressens etikkomité etter anklager om sex med mindreårige og menneskesmugling.

Gaetz reagerer sterkt på nyheten og fastholder at anklagene mot ham er grunnløse.

– At jeg sannsynligvis festet, drakk, røykte og hadde mer seksuell omgang med kvinner enn jeg burde ha hatt, er pinlig, men ikke kriminelt, skriver han i sosiale medier.

– Jeg lever et helt annet liv nå, forsikrer Gaetz videre.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.582
    Da synes vel du de fleste er nogle tosser. Trump blev kåret som en av de mest udugelige presidenter nogensinde.
    Af hvem - Økonomien har haft det godt under Trump og det bliver den også denne gang. Just wait and see. Pudsigt at Danskerne har et helt andet syn på det end dere "Fjellaper" 🤣🇧🇻

joha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    1
    Af hvem - Økonomien har haft det godt under Trump og det bliver den også denne gang. Just wait and see. Pudsigt at Danskerne har et helt andet syn på det end dere "Fjellaper" 🤣🇧🇻
    Voxmeter.dk november 2024: "Hvis danske vælgere havde muligheden, ville 7,8 procent stemme på Republikanernes præsidentkandidat, Donald Trump, ved det amerikanske præsidentvalg.

Det viser en spørgeskemaundersøgelse, som analyseinstituttet Voxmeter har foretaget for Ritzau.
    Undersøgelsen viser, at 83,5 procent af de adspurgte ville stemme på den demokratiske kandidat, Kamala Harris."

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.582
    Barn i Norge lige så redde for bussemanden Trump?

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.184
    Sted
    Sørlandet
    Ovrehodet ikke pussig! Dere dansker er jo kjent beryktet for å prioritere økonomiske hensyn.

Sist redigert:

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Liten by
    Hvor mange ganger må dette sies, NEI DEN BLE IKKE BEDRE! Han arvet en oppadgående økonomi og kødda det til under pandemieni! Og Biden har en veldig sterk økonomi! Dere minions er så fantastisk dårlige på fakta at det gjør vondt!

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.430
    Torget vurderinger
    8
    Så nå er det dansker som er dumme ? Alle med andre meninger blir fortsatt utsatt for person angrep! Dere som har løsninger på alle verdensproblemer og mener alle andre er dumme har vel ikke tid til å sitte her inne

Halair

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Antall liker
    1.806
    Sted
    Sandefjord
    Så nå er det dansker som er dumme ? Alle med andre meninger blir fortsatt utsatt for person angrep! Dere som har løsninger på alle verdensproblemer og mener alle andre er dumme har vel ikke tid til å sitte her inne
    Strengt tatt var det Drossel som la frem påstanden om at dansker generelt var mer oppegående enn nordmenn hva DT/økonomiske framtidsutsikter gjelder, ut fra argumentet hans.

Det ble derimot møtt med et motargument, ikke fordummende karakteristikker slik du påstår.

Mtp hva vi KAN forvente oss, basert på historikk, er noe ala dette:

Jeg tror svært få faktisk ØNSKER DT/USA skal feile.
    En full sjøkaptein kan fremdeles lose sitt skip til riktig havn, men det er ikke sikkert det er mange andre kapteiner som ønsker å manøvrere nær DT-skuta så lenge den seiler.....

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Liten by
    Greit at du er dansk, men du skjønner norsk?
    FAKTA er FAKTA! Uansett hva du vrøvler om.
    Men dere er jo pokker meg faktaresistente alle minions!

EDIT: leste feil, trodde det var Drossel svarte på svaret mitt til han. Alltid er det en som må bry seg..... :cool:

Sist redigert:

komfort

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Antall liker
    509
    Den gjengen her inne er jo i et veldig stort flertall mens du er rimelig alene, har du tenkt på hvorfor noen gang?
    Jeg er pessimist. Velgerne i USA visste ikke hvem de slapp løs, og når ånden først er ute av flaska er det veldig vanskelig å stappe ham inn igjen. Dette ligner mer og mer på Tyskland på 30-tallet.
    Alt kan forklares! Tråden består av:
    1. De som tror at dette kommer til å gå helt bra
    2. De som tror at det ikke kommer til å gå bra.

Gruppe 2 kan kun forklares med "paranoid lidelse" dertil ekstrem frykt og sterke meninger (ref. Otare).
    Gruppe 2 biter av hodet til personer i gruppe 1 så snart de viser seg i tråden, ev ignorerer/blokkerer dem.
    Gruppe 2 klager så over at det ikke er noen fra gruppe 1 her. (Når man blir lei av sitt eget ekko)
    Gruppe 1 er her, men de tror dette kommer til å gå bra, så de bare ser på dramaet utspille seg.
    Noen ganger kommer det innlegg fra gruppe 1, det er som å se på foring av krokodiller......
    Bare tiden vil vise hvem som har rett av gruppe 1 og 2.

Mener gruppe 2 de hadde rett ang Trump sin forrige periode??

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.242
    Sted
    Oslo
    Alt kan forklares! Tråden består av:
    1. De som tror at dette kommer til å gå helt bra
    2. De som tror at det ikke kommer til å gå bra.

Gruppe 2 kan kun forklares med "paranoid lidelse" dertil ekstrem frykt og sterke meninger (ref. Otare).
    Gruppe 2 biter av hodet til personer i gruppe 1 så snart de viser seg i tråden, ev ignorerer/blokkerer dem.
    Gruppe 2 klager så over at det ikke er noen fra gruppe 1 her. (Når man blir lei av sitt eget ekko)
    Gruppe 1 er her, men de tror dette kommer til å gå bra, så de bare ser på dramaet utspille seg.
    Noen ganger kommer det innlegg fra gruppe 1, det er som å se på foring av krokodiller......
    Bare tiden vil vise hvem som har rett av gruppe 1 og 2.

Du glemte gruppe 3, de som faktisk tar uttalelsene fra the president elect og hans håndplukkede menn på alvor
    Hver gang gruppe 1 blir spurt om det, oppfører de seg som om de deltar i en olympisk ro konkuranse.

Sist redigert:

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.807
    Sted
    Trondheim
    Det har du rett i. Jeg er nok i gruppe 3 - jeg har en tendens til å tro at folk mener det de sier.
    Jeg er jo ikke dum nok til å tro at Trump ville klare å stanse krigen i Ukraina på 24 t (selv om han sa det - jeg skal stoppe krigen på 24 t etter at jeg er valgt ble til jeg skal stoppe krigen i løpet av 24 t etter at jeg er innsatt, som ble til det blir veldig vanskelig å stoppe krigen), men når han sier at han skal innføre importavgifter så tror jeg at han har tenkt å gjøre det. At han ikke har forstått hva importavgifter er er en annen sak.

Jeg er egentlig ikke redd Trump (han er egentlig ufarlig) , jeg er redd de han omgir seg med, for de kan få ham til å gjøre det de ber han om bare de sleiker han nok på ryggen.
    Trump gjorde jo lite forrige gang han var president. Han gjorde sitt beste for å ødelegge så mye som mulig, men greide det ikke fordi han hadde folk rundt seg som stanset det. Det har han ikke nå.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.666
    Først: Du tillegger "Gruppe 2" en del egenskaper det ikke er dekning for, spesielt fordi det ikke finnes en konkret gruppe som mener det samme, derimot finner du en rekke mennesker her med evne til å vurdere fakta opp mot fiksjon, og det er vel i hovedsak disse du velger å se på som en homogen masse.

Det sagt; jeg hadde ikke rett om Trump i hans forrige periode, og det blant annet fordi:
    1. Han ble ikke arrestert og fengslet i løpet av de to første årene i sin periode, det trodde jeg, og jeg tok feil
    2. Jeg trodde Trump var temmelig tilbakestående og kunnskapsløs, men når han viste hvor grenseløst tåpelig og intelligensbefridd han virkelig var, måtte jeg innrømme at jeg hadde tatt feil av ham. Jeg anså det nemlig som absolutt og fullstendig umulig å bli president når man har vannhode.
    3. Jeg så ikke for meg i min villeste fantasi at han ville forsøke seg på et statskupp. Når han så først faktisk gjorde akkurat det, trodde jeg atter en gang at fengsel var neste stopp. Men neida, feil igjen. Og nå er han immun.

Så nei, jeg hadde ikke rett angående Trump i forrige periode. Og jeg antar at jeg ikke har det denne gangen heller, for min fantasi strekker åpenbart ikke til når det gjelder å gjette på hvor dette unikt skamløse og uintelligente harahuet hopper neste gang.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.242
    Sted
    Oslo
    Først: Du tillegger "Gruppe 2" en del egenskaper det ikke er dekning for, spesielt fordi det ikke finnes en konkret gruppe som mener det samme, derimot finner du en rekke mennesker her med evne til å vurdere fakta opp mot fiksjon, og det er vel i hovedsak disse du velger å se på som en homogen masse.

Det sagt; jeg hadde ikke rett om Trump i hans forrige periode, og det blant annet fordi:
    1. Han ble ikke arrestert og fengslet i løpet av de to første årene i sin periode, det trodde jeg, og jeg tok feil
    2. Jeg trodde Trump var temmelig tilbakestående og kunnskapsløs, men når han viste hvor grenseløst tåpelig og intelligensbefridd han virkelig var, måtte jeg innrømme at jeg hadde tatt feil av ham. Jeg anså det nemlig som absolutt og fullstendig umulig å bli president når man har vannhode.
    3. Jeg så ikke for meg i min villeste fantasi at han ville forsøke seg på et statskupp. Når han så først faktisk gjorde akkurat det, trodde jeg atter en gang at fengsel var neste stopp. Men neida, feil igjen. Og nå er han immun.

Så nei, jeg hadde ikke rett angående Trump i forrige periode. Og jeg antar at jeg ikke har det denne gangen heller, for min fantasi strekker åpenbart ikke til når det gjelder å gjette på hvor dette unikt skamløse og uintelligente harahuet hopper neste gang.
    Jeg tok det ikke på alvor da han uttalte ønske om å kjøpe Grønland, men da han ble kontant avvist av den danske regjeringen ble han så snurt at han avlyste et statsbesøk, så jeg heller nå til at uansett hvor virkelighetsfjerne hans uttalelser er, så skal de faktisk tas på alvor.
    Da han brukte en sang tittel fra Elton John, "Rocketman", om Nord Korea's leder, var min umiddelbare tanke at han passer godt til en annen Elton John tittel:
    Nemlig "Madman across the water"

Sist redigert:
    Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.556
    Dette med kuppforsøket og alt som fulgte med har jeg aldri sett noen av trumpistene her i tråden kommentere, nå leser jeg ikke alt så det kan jo ha skjedd men det hadde uansett vært «interessant» og hørt hva de mener om det, og ikke minst at det faktisk er mulig å komme tilbake som prez igjen etterpå.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.242
    Sted
    Oslo
    Dette med kuppforsøket og alt som fulgte med har jeg aldri sett noen av trumpistene her i tråden kommentere, nå leser jeg ikke alt så det kan jo ha skjedd men det hadde uansett vært «interessant» og hørt hva de mener om det.
    Joda, det er da noen som har hevdet at det bare var en guidet tur

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.430
    Torget vurderinger
    8
    Greit at du er dansk, men du skjønner norsk?
    FAKTA er FAKTA! Uansett hva du vrøvler om.
    Men dere er jo pokker meg faktaresistente alle minions!
    Så nå er jeg Dansk! Kommer nye overraskelser stadig som jeg selv ikke var klar over

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    3.458
    At angrepene på presse, lovforvaltere, lovgivere og endringer i uterikspolitikken har startet allerede før tRump2 er tatt i ed gjør at jeg frykter at dem i januar tar bakken allerede løpende. Det er slett ikke utenkelig at dem har fasistaten klar allerede om 4 år.

Det jeg er mest spendt på er om militære kan bryte opp i fraksjoner. Det virker i hvertfall som styringsgruppen som nå tar makten ikke ønsker at USA er involvert i militære konflikter utenfor egne grenser. Da dette trolig kan virke distraherende for deres arbeid med å få kontroll.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Liten by
    Så nå er jeg Dansk! Kommer nye overraskelser stadig som jeg selv ikke var klar over
    Lavthengende frukt. Det er der vi er!
    Beklager, jeg leste feil og trodde det var Drossel som kommenterte på min kommentar til han!
    Nå over til de andre.
    Jeg gleder meg til svarene du kommer med der.

PS: kan jeg gjette at svarene ikke vil komme???

Sist redigert:

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.666
    Dette med kuppforsøket og alt som fulgte med har jeg aldri sett noen av trumpistene her i tråden kommentere, nå leser jeg ikke alt så det kan jo ha skjedd men det hadde uansett vært «interessant» og hørt hva de mener om det, og ikke minst at det faktisk er mulig å komme tilbake som prez igjen etterpå.
    Joda, de har kommentert det titt og ofte, "det var kun en fredelig gjeng som fikk omvisning på Capitol Hill, nothing to see here, move on", er vel sammenfatningen av Trump-tilhengernes narrativ omkring den famøse dagen.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.807
    Sted
    Trondheim
    Bannon har jo allerede sagt at han tror at Trump kan stille på nytt i 2028. En ting er at han da er alt for gammel (eller død), men det er uansett imot grunnloven. Sånt bryr de seg ikke så mye om.

komfort

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Antall liker
    509

Mener du fakta opp mot fiksjon i nåtid eller fremtid? Jeg mener Gruppe 2 sliter med dette i fremtid og resultatet er paranoide tanker.
    Pkt 1-3 i ditt innlegg bekrefter også dette (cred for å innrømme).

komfort

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Antall liker
    509
    Det har du rett i. Jeg er nok i gruppe 3 - jeg har en tendens til å tro at folk mener det de sier.
    Jeg er jo ikke dum nok til å tro at Trump ville klare å stanse krigen i Ukraina på 24 t (selv om han sa det - jeg skal stoppe krigen på 24 t etter at jeg er valgt ble til jeg skal stoppe krigen i løpet av 24 t etter at jeg er innsatt, som ble til det blir veldig vanskelig å stoppe krigen), men når han sier at han skal innføre importavgifter så tror jeg at han har tenkt å gjøre det. At han ikke har forstått hva importavgifter er er en annen sak.

Jeg er egentlig ikke redd Trump (han er egentlig ufarlig) , jeg er redd de han omgir seg med, for de kan få ham til å gjøre det de ber han om bare de sleiker han nok på ryggen.
    Trump gjorde jo lite forrige gang han var president. Han gjorde sitt beste for å ødelegge så mye som mulig, men greide det ikke fordi han hadde folk rundt seg som stanset det. Det har han ikke nå.
    Du gir han tyn for å ikke ha gjort det han lovet samtidig som du sier at han gjorde lite fordi han hadde folk rundt seg som stoppet han.
    Da blir det jo galt uansett?!

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.666
    Mener du fakta opp mot fiksjon i nåtid eller fremtid? Jeg mener Gruppe 2 sliter med dette i fremtid og resultatet er paranoide tanker.
    Pkt 1-3 i ditt innlegg bekrefter også dette (cred for å innrømme).
    Jeg mener i prinsippet sjekking av fakta, når fakta er å finne. Tenk deg en værmelding; meteorologen bygger sine antakelser på forskning og vitenskap, men ingen vet om hen har rett før været faktisk har vært her. Og det hender faktisk rett som det er at meteorologen tar helt feil, også. Men det ville være en veldig merkelig meteorolog dersom han i ettertid blånektet på at det regnet når det var meldt sol, fordi hen forholdt seg til fenomenet alternative fakta. Dersom det regner, er dette et beviselig faktum, og ikke noe det finnes grunnlag for å mene noe annet om.
    Og det er på dette punktet Trump selv og hans tilhengere feiler kapitalt om og om igjen. De forholder seg til det latterlige fenomenet alternative fakta rett som det er, og klarer dermed ikke å ta inn ugjendrivelige realiteter.

Og sånn ellers dreier paranoide tanker og oppfatninger seg om noe ganske annet enn å tro at en helt tydelig forvirret person kan komme til å gjøre himla mye dumt. Det er i verste fall en rasjonell angst for det ukjente.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    3.458
    Bannon har jo allerede sagt at han tror at Trump kan stille på nytt i 2028. En ting er at han da er alt for gammel (eller død), men det er uansett imot grunnloven. Sånt bryr de seg ikke så mye om.
    Bannon har også uttalt at verden behøver WW3 for å ta ned befolkningsveksten som han fortsatt har en illusjon om eksisterer. Derfor er det ikke helt utenkelig at Bannon ser tRump gå Stalin og Hitlsers fortspor. Denne gang er nok jødene trolig fredet, men kristenfolket i US har nok ikke noe imot å ta ned antall islamister.

Nå er vel ikke Bannon plutocrat, så man kan vel håpe at han kun er nyttig idiot og egentlig ikke en mann som setter premisser for ideologisk tenking bland eliten som kaster penger på dette showet, — her Elon Musk utelatt.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Liten by
    Bannon har også uttalt at verden behøver WW3 for å ta ned befolkningsveksten som han fortsatt har en illusjon om eksisterer. Derfor er det ikke helt utenkelig at Bannon ser tRump gå Stalin og Hitlsers fortspor. Denne gang er nok jødene trolig fredet, men kristenfolket i US har nok ikke noe imot å ta ned antall islamister.

Nå er vel ikke Bannon plutocrat, så man kan vel håpe at han kun er nyttig idiot og egentlig ikke en mann som setter premisser for ideologisk tenking bland eliten som kaster penger på dette showet, — her Elon Musk utelatt.
    Håper du er skikkelig overpesemistisk nå! :cool:

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.242
    Sted
    Oslo
    Trump har jo kalt "Proud Boys" for patrioter og gode folk.
    Skulle likt å se den norske politiker som hyllet Den nordiske motstandsbevegelsen
    Selv Trump apologeter ville neppe gjort det her på berget, men at tilsvarende grupper løftes fram av Trump er visst helt greit.
    Noen så og forstod Hitler lenge før 1933, men de ble stort sett avvist

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    3.458
    Håper du er skikkelig overpesemistisk nå! :cool:
    He he :) - Slik kan holde en våken om natten om man trodde på det ja. Dokumentaren NRK hadde om utbredelsen av kristenfolket i US var en tankevekker. Hvor dem helt bevist har misjonert og vervet militært personell i flere tiår til sektene sine. Yrkesmilitære med slikt tankegods hvor eden til landet er underordnet "troen" kan jo nå har posisjoner høyt nok oppe til å skape inflytelse.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.956
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    He he :) - Slik kan holde en våken om natten om man trodde på det ja. Dokumentaren NRK hadde om utbredelsen av kristenfolket i US var en tankevekker. Hvor dem helt bevist har misjonert og vervet militært personell i flere tiår til sektene sine. Yrkesmilitære med slikt tankegods hvor eden til landet er underordnet "troen" kan jo nå har posisjoner høyt nok oppe til å skape inflytelse.
    De finnes allerede, på generals nivå.

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Antall liker
    3.030
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Alt kan forklares
    Javisst! Og det greieste er å dele opp verden i klare og tydelige størrelser: alle jøder er onde og må utryddes.

Nei, huffda, det hørtes jo… fascistisk ut?? Kanskje løsningen ikke er å generalisere, men å prøve å forstå nyanser.

Bare et litt radikalt forslag fra meg der. Håper sarkasmen skinner gjennom.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn