|
Jeg skjønner ingen verdens ting av dette, men for meg er ikke planen så viktig.Det jeg ikke skjønner er, disse gutta bak Trump er jo ikke dumme. Det må være en plan? Men jeg tror ikke mange skjønner planen...
Ut av kaos skapes en ny orden.Det jeg ikke skjønner er, disse gutta bak Trump er jo ikke dumme. Det må være en plan? Men jeg tror ikke mange skjønner planen...
Men når de har sett hvor løs kanonen er, så støtter de ham fortsatt.Problemet deres er vel at de ikke forstod hvor løs den kanonen som heter Trump faktisk var.
Han har ingen plan. Han styrer etter innfallsmetoden. Og hevn selvfølgelig. Som mot Maine der guvernøren i et møte med Trump sa at de ville følge loven, hvorpå Trump sa han var loven og hvis de ikke gjorde som han ville, ville de bli straffet. Noe de nå blir - Maine er den staten som er utpekt til å være den første som ikke får offentlige midler.
Slik jeg tolket en demokrats uttalselse skal det vistnok være et "direktiv" fra GOP som ber republikanske folkevalgte gi dem to måneder. Ordbruken demograten benyttet fritt oversatt var noe slikt som. "Skal dere likevel stå opp mot ham om 2 månederer stå opp mot ham nå".Men når de har sett hvor løs kanonen er, så støtter de ham fortsatt.
Hva skal vi tenke ut i fra det?
Derfor han vil ha åpnet North Stream 2 igjen, så russerne får pøse billig gass inn i systemet igjen da tro? Det skal han ha, han er veldig konsekvent og gjennomtenkt han karen der.Det er ikke nok å fjerne toll, og balansen i tjenester har ingenting å si.
![]()
Trump says EU must buy $350B of US energy to get tariff relief
Brussels’ zero-for-zero tariff offer not enough, U.S. president says, but indicates he’s open to a deal if the bloc commits to closing the trade deficit in goods.www.politico.eu
Men Spania fx, er et BRICS land i følge GEOTUS (god, emperor of the united states). For å angripe EU land på en rasjonell måte, må du vite hvem som er med i EU, så det er ikke sikkert the orange menace har en cunning plan.Ser NRK melder at 70 land ønsker forhandlinger om toll. Vi får håpe at det ikke er EU land med på den listen. For da har tRump fått til det dem og Putin ønsker. Svekke unionen.
Når dei i tillegg har ein vise-president som fornærmar kinesarane vert det ikkje lett. Trur ikkje kinesarane er overvettes imponert over folk som ser ned på dei...Jeg syns alle skal fortsette å trolle ham med mot-toller og ser hvor langt han er villig til å dra det. 1000%? 5000%?
![]()
Fox: USA innfører 104 prosent toll på varer fra Kina onsdag
Mandag varslet USA at de skal innføre ekstra toll på Kinesiske varer. Dette skal innføres fra onsdag, ifølge Fox News.e24.no
Det er noko utspekulert naivt over den kommentaren, perfekt for å skulle fornærma eit regime som held det som si største bragd at folket ikkje lenger er fattigbønder (og noko reelt er det i det, også). Den eigentlege fornærminga er at dei tenkjer at Kina skal verta fornærma av skitprat i media.Når dei i tillegg har ein vise-president som fornærmar kinesarane vert det ikkje lett. Trur ikkje kinesarane er overvettes imponert over folk som ser ned på dei...
De som tjener rått på det støtter vel videre, folk flest som liksom trodde Trump ville kjempe deres sak er vel kanskje i ferd med å skjønne tegninga.Men når de har sett hvor løs kanonen er, så støtter de ham fortsatt.
Hva skal vi tenke ut i fra det?
EUs mest prinsippielle femtekolonnist, Orbans Ungarn, til tross for være blant EUs største netto mottakere av økonomisk støtte, har jo vært i anti-EU folden lengst og stadig oftere bryter tvert med en av de sentrale forpliktelser for EU medlemskap, samordning av utenrikspolitikk. Det er bare å se på stemmegivning på så ymse i UNGA. Der Orban synes å ha bundet seg til både mast og kjøl på den trumputlerske skute, så virker det som om Slovakias Fico i det minste har tatt en mindre fremskutt og mer avventende profil etter valg og attentatforsøk.Ser NRK melder at 70 land ønsker forhandlinger om toll. Vi får håpe at det ikke er EU land med på den listen. For da har tRump fått til det dem og Putin ønsker. Svekke unionen.
Jeg har møtt en del kristne gjennom livet. Felles for mange av de er at de later til ha en særdeles dårlig forståelse av hva religionen og dens profeter prøver å lære dem.De som tjener rått på det støtter vel videre, folk flest som liksom trodde Trump ville kjempe deres sak er vel kanskje i ferd med å skjønne tegninga.
Synd det kommer altfor sent.
Idéen om at Trump liksom står opp for kristne verdier er og blir fascinerende. Hvordan man klarer å tro på det er og blir en gåte, men her har vel
kristne menigheter et stor ansvar mistenker jeg. Om det forkynnes på søndager at Trump er Guds utsendte går det som det går.
Det handler om identitet og tilhørighet, og dermed forkastelse av den rasjonelle tanke til fordel for valgt flokk og ideen om at man har tenkt selv, snarere enn valg av egen underkastelse.Jeg har møtt en del kristne gjennom livet. Felles for mange av de er at de later til ha en særdeles dårlig forståelse av hva religionen og dens profeter prøver å lære dem.
Dette gjelder i særlig amerikanere av typen.
Ved nærmere ettertanke så gjelder det muligens alle som særs opptatt av ismer, forskjellige lærer - eller fotball for den saks skyld.
EU kommer til å strekke seg langt for å få til en avtale med Trump. Ikke bare var den tyske bilindustrien i vanskeligheter før toll-greia startet, det blir jammen ikke bedre med toll.Ser NRK melder at 70 land ønsker forhandlinger om toll. Vi får håpe at det ikke er EU land med på den listen. For da har tRump fått til det dem og Putin ønsker. Svekke unionen.
Kunne likt å se kommentarfeltet under denne videoen...De som tjener rått på det støtter vel videre, folk flest som liksom trodde Trump ville kjempe deres sak er vel kanskje i ferd med å skjønne tegninga.
Synd det kommer altfor sent.
Idéen om at Trump liksom står opp for kristne verdier er og blir fascinerende. Hvordan man klarer å tro på det er og blir en gåte, men her har vel
kristne menigheter et stor ansvar mistenker jeg. Om det forkynnes på søndager at Trump er Guds utsendte går det som det går.
Nøyaktig som det ble sagt her. Trump elsker at andre sleiker ræva hans, går ned på sine knær og trygler. Da føler denne patetiske lille mannen seg stor.For de av oss som foretrekker å få det inn med youtube-videoer:
Bare å gå inn på kanalen hans å sjekke. Dette er slik det er.Kunne likt å se kommentarfeltet under denne videoen...
Men jeg er usikker på om jeg tror på dette. Jeg tviler på at en MAGA noensinne ville sagt og gjort dette.
At de klarer å sitte å høre på slikt uten å få akutte mageproblemer med umiddelbar og ukontrollerbar levering begge veier er for meg helt utrolig. Bare de få setningene der forteller alt du trenger å vite om den «mannen».Nøyaktig som det ble sagt her. Trump elsker at andre sleiker ræva hans, går ned på sine knær og trygler. Da føler denne patetiske lille mannen seg stor.
«Den varslede tolløkningen har utløst et skred av henvendelser til Det hvite hus, ifølge den amerikanske presidenten.
- Disse landene ringer oss. Sleiker ræva mi («kissing my ass», journ.anm.). De dør etter å få på plass en avtale. Vær så snill, sir, vær så snill, jeg gjør hva som helst, jeg gjør hva som helst, sir.
Slik beskrev Trump dialogen med ledere i de aktuelle landene, i en tale under en årlige middagen National Republican Congressional Committee (NRCC) tirsdag»
Det var noen røde flagg ja, særlig de gjentatte excuse my language, men han gjorde en god jobb synes jeg.Kunne likt å se kommentarfeltet under denne videoen...
Men jeg er usikker på om jeg tror på dette. Jeg tviler på at en MAGA noensinne ville sagt og gjort dette.
Jeg ser riktig nok en grov feil i overskriften, for nei, DJ Trump er IKKE mye dummere enn "vi" trodde. Han er eksakt like stup idiot som jeg har ment fra første dag jeg hørte fyren prate på TV. Så kom faen ikke her og prøv å innbille meg at man ikke har skjønt det før nå!Her er en som mener å vite hvor Trumps "forståelse" av tariffer stammer fra.
![]()
Donald Trump Really Is a Lot Dumber Than We Thought. Like, a Lot!
His reading of American history is shockingly stupid, even for him.newrepublic.com