Eit openbert problem er at dei som vil røysta på Le Pen neppe meiner at ho (RN) har vore særleg kriminell: Ho har brukt stillingsheimlar for europolitikk i Brussel (som dei avskyr) til å byggja opp eit fransk parti (som dei liker). Eg tippar det er ei brei oppfatning der i garden om at fransk politikk er gjennomkorrupt uansett, og at det Le Pen har gjort i verste fall er å rekna som misferd.
Etter det eg forstår, vart lova om slik utestenging godkjent av den franske grunnlovsdomstolen på fredag, før domen mot RN/Le Pen vart gjort kjent måndag. (
Edit: sjå neste innlegget mitt for presisering, det er ikkje fullt så ille som det høyrest ut som)
Eg tviler ikkje på at domstolen har handla uavhengig, og med beste intensjonar: Dei har påtalt misbruk av offentlege midlar (her: EU-midlar), og dei har teke steg for å hindra at dei som misbruker offentlege løyvingar kan få høge embete. Etter å ha tenkt meg litt om, har eg kome fram til at ein slik mekanisme kan vera fornuftig (sett i lys av korleis ein del kriminelle skurketypar ser ut til å kunne halda seg nær og ved makta i årevis, Netanyahu er jo eit typisk døme). Svaret er altså "nei" på spørsmålet som Espen R stilte på litt krøkkete måte.
Problemet er at det får politiske konsekvensar når domfelte er ei politisk rørsle som i åresvis har utfordra det etablerte Frankrike, og står like ved å få gjennomslag og ta over makta. Attpåtil har dei støtte i grupper som oppfattar seg sjølve som politisk marginaliserte, utestengde, forfordelte og what-not. At RN er
BLANT (edit) dei første som vert dømde etter desse lovene understrekar sannsynlegvis kjensla av at Paris-eliten gjer alt for å stoppa dei. Det hadde vore mykje betre om Sarkozy vart dømd først (edit:
Her hadde eg som vanleg gløymd saka mot Fillon (statsminister under Sarkozy), som vart frådømt retten til å stilla til val i 10 år. Der var det rett nok meir direkte personleg vinning inne i biletet.)
Difor fryktar eg at dette vil få utilsikta politiske konsekvensar. Bardella er ikkje like pop som Le Pen, men han er etter kvart godt kjent. Og RN er ikkje berre ei rørsle for "Le Pen", men har etter kvart ein ganske brei og solid organisasjonsstruktur. Med Le Pen som "martyr" kan dette fort gje RN det vesle ekstra dei treng.