Den korte versionen.
I32 er litt lyser i tonerna
Dac I MM30 är fantastisk
trådlösa lösningen fungerar superbra. Appen kunde varit lite raskere (Det kan alltid gå fortare)
Den längre versionen här nedan
Jeg synes lyden är veldig ren. den kan nok oppleves som lysere i klangen som du skriver.
Min bror har I30 med sonus fabre, den kombon är og fantastisk. den lyden er mer mörk en det jeg opplever min I32 med Tandberg Studio Monitor.
Jag kör MM30 dac kortet och var litt i tvil för jeg tog beslutt om I32 fremför Hegel H80.
Scenariot är som följer.
Jag lånar hem en Hegel H80. har den hemma några dagar och den låter fantastisk. tills jag kopplar in min egen DAC Musical Fidelity VDAC-II
Kör man utan Hegel DAC blir det inget bra.
Jag lämnade tillbaka Hegeln och lånar hem en I32 UTAN MM30 kortet och kör med min VDAC-II
Då upplever jag den blir lika "Dålig" som Hegel med min DAC.
Jag satsar allt på ett kort och bestämmer mig för en I32 med MM30 kortet i hopp om att det är bättre än H80.
Och JA det är det.
Det fungerar superbra att köra med USB Dock är det viktigt med bra kablar.
Nu i helgen var det osm sagt i tidigare inlägg HIFI Mässa i Malmö och jag är på Demo med NAIM som hävdar det är som natt och dag o köra USB jämförd med streaminig via enheten (Som I32 med MM30 kort kan)
I demo så får vi även lyssna på samma filen via dator och sedan streaming via Naim.
de har först gjort en guide för att optimera ljudet från datorn
LJUDTEMA
Och jo det är bättre med streaming.
Jag har inte kommit till att göra ett test här hemma än. men det kommer.
Jag tycker Primare verkligen har gjort sitt till att bli fremtids säker med tanke på streamingen som alla vill ha nu.
CD plater är på väg bort, Streaming og LP plate på oppptur.
en annan sak jag fick veta var att i PRE32 sitter det ännu finare saker än i I32. (Jag trodde lite att det är samma maskin dock utan förstärkare)
mitt tips är lån hjem en I32 med MM30 kort och prova i din omgivning med dina högtalare.
Skyll ikke på mig när kona blir sint för du köper en I32
Norsk Problemlösing - YouTube (Flytdiagram på problemlösning)
Hoppas detta var till lite hjälp