Hmm.. jo, jeg er enig i at det er litt drastisk . Det har egentlig to grunner, det ene er at det tydeligvis må bo en liten djevel i meg som synes det designmessig er så fint å ha alt i samme merke, og det faktum at jeg kunne tenke meg å prøve noe Marantz utsyr (igjen). Og jeg vet av smertefull erfaring at Marantz og Primare går dårlig sammen dersom man som meg liker å bruke fjernkontroller...... Akkurat det siste er litt dumt da en lydmessig veldig god kombinasjon jeg prøvde en gang var Primare I21 og Marantz CD17mkIII. Låt helt kanon, men like spennende hva som skjedde på hvilket apparat når man benyttet en av fjernkontrollene . Bruker en Marantz reciver i TV stuen, men den befinner seg heldigvis i en annen etasje enn Pimareanlegget (men ja, samme problem hvis prøver) ;Dulf skrev:Kanskje litt drastisk å selge unna alt Haber?
Hva med å prøve pre og effekt? Drømmer om pre30 og A32 her i gården.
Men har kona sagt vi trenger ny bil, så det må vente lenge.
Jeg mener bilen er ok.
Har en A32 som skal bort.ulf skrev:Kanskje litt drastisk å selge unna alt Haber?
Hva med å prøve pre og effekt? Drømmer om pre30 og A32 her i gården.
Men har kona sagt vi trenger ny bil, så det må vente lenge.
Jeg mener bilen er ok.
Hehe. Litt uheldig med vinklingen der. "Rumpa" er heldivis armlenen på sofaen. Men kanskje jeg skal begynne å ta bilder naken.audiomur skrev:Fine bilder ganilsen, men ta gjerne på deg noen klær neste gang du tar bilder. ;D
Jeg personlig håper da Primare (og andre) lanserer nye cd spillere i mange år fremoverTitleist skrev:primare lanserer en ny cd-spiller i 2010.
way to keep up !
Hvem er nå "folk flest"? Alle jeg kjenner har minst 1 stk cd spiller i hus. Kjenner faktisk ingen som har "konvertert" til andre avspillingsmetoder, ja bortsett fra noen vinylentusiaster da. Men, mulig det blir vanskeligere å selge i denne prisklassen og opp.Titleist skrev:cd-spillere er helt uinteressant for folk flest. og de kommer neppe til å selge mange enheter av denne til den nette sum av 20 000. hvis primare er interessert i å tjene penger, hadde de laget en eller flere kvalitets dac-er. feks. 1 cambridge dacmagic variant. 1 benchmark dac1 variant og 1 bryston/naim/belcanto variant.
var heller ikke meningen å lage en format debatt. jeg stiller meg bare undrende, fra et foretningsmessig standpunkt, til at primare velger å lage en kostbar cd-spiller (UTEN DIGITAL INNGANGER), når trenden i markedet sier at streaming/hdd basert avspilling er fremtiden. riktignok er de ikke heeeeelt på jordet, disse svenskene, mtp at de har implementert diverse digitale innganger i i32, men det vil jo bare være en krykkeløsning og ikke en kompromissløs erstatning for cd32.haber skrev:Hvem er nå "folk flest"? Alle jeg kjenner har minst 1 stk cd spiller i hus. Kjenner faktisk ingen som har "konvertert" til andre avspillingsmetoder, ja bortsett fra noen vinylentusiaster da. Men, mulig det blir vanskeligere å selge i denne prisklassen og opp.Titleist skrev:cd-spillere er helt uinteressant for folk flest. og de kommer neppe til å selge mange enheter av denne til den nette sum av 20 000. hvis primare er interessert i å tjene penger, hadde de laget en eller flere kvalitets dac-er. feks. 1 cambridge dacmagic variant. 1 benchmark dac1 variant og 1 bryston/naim/belcanto variant.
Primare gjør uansett som de vil, og JEG ønsker den i ale fall velkommen, så får du gjøre hva du vil
PS! Det var ikke meningen at dette skulle bli en debatt for eller imot CD spiller! Jeg ville bare informere om at Primare kommer med nye produkter jeg. Vet at mange har ventet på en arvtager til I30 og CD31.
Ser den . Men, som du er inne på de har tenkt litt fremover på forsterkersiden. Kunne gjerne hatt digitale INNganger på cd spilleren også, f.eks Marantz har jo blitt flinke der.Titleist skrev:var heller ikke meningen å lage en format debatt. jeg stiller meg bare undrende, fra et foretningsmessig standpunkt, til at primare velger å lage en kostbar cd-spiller (UTEN DIGITAL INNGANGER), når trenden i markedet sier at streaming/hdd basert avspilling er fremtiden. riktignok er de ikke heeeeelt på jordet, disse svenskene, mtp at de har implementert diverse digitale innganger i i32, men det vil jo bare være en krykkeløsning og ikke en kompromissløs erstatning for cd32.haber skrev:Hvem er nå "folk flest"? Alle jeg kjenner har minst 1 stk cd spiller i hus. Kjenner faktisk ingen som har "konvertert" til andre avspillingsmetoder, ja bortsett fra noen vinylentusiaster da. Men, mulig det blir vanskeligere å selge i denne prisklassen og opp.Titleist skrev:cd-spillere er helt uinteressant for folk flest. og de kommer neppe til å selge mange enheter av denne til den nette sum av 20 000. hvis primare er interessert i å tjene penger, hadde de laget en eller flere kvalitets dac-er. feks. 1 cambridge dacmagic variant. 1 benchmark dac1 variant og 1 bryston/naim/belcanto variant.
Primare gjør uansett som de vil, og JEG ønsker den i ale fall velkommen, så får du gjøre hva du vil
PS! Det var ikke meningen at dette skulle bli en debatt for eller imot CD spiller! Jeg ville bare informere om at Primare kommer med nye produkter jeg. Vet at mange har ventet på en arvtager til I30 og CD31.
enda mer provoserende/irriterende/forbausende/sjokkerende er det å se at cd32 er utstyrt med coax, optisk og aes/ebu digital UTGANGER...
Ser ut som det kommer en digital modul som kan monteres i I32 som gir;haber skrev:Jeg personlig håper da Primare (og andre) lanserer nye cd spillere i mange år fremoverTitleist skrev:primare lanserer en ny cd-spiller i 2010.
way to keep up !
Men, Primare følger da med i "tiden", så vidt jeg kan forstå kan man bygge på med ulike digital moduler på forsterkeren.
Ser de ligger på litt under kr 23000,- (svenske kroner altså) pr enhet i Sverige. Slik jeg har forstått det så får man kun grunnmodellen av forsterkeren da, har lest på et svensk forum at det vil koste ytterligere 8 - 10 000 å bygge ut forsterkeren med diverse digitale innganger osv. Jeg vil dog ikke stå inne for om den informasjonen er korrekt!vins666 skrev:Har litt problemer med å forstå hvorfor de putter bare 1 usb inngang på cd spilleren, når forsterkeren får mange.
Skulle jeg kjøpt meg en ny cd spiller hadde jeg ikke kjøpt en med bare en usb inngang.
Hva blir prisen forresten?
Mvh Joakim
Joda, den har prosessor-inngang mener jeg å ha lest en plass, gjøres via config i forsterkeren på inngang 5gorg skrev:Skuffende at det ikke er prosessor-inngang..
Nice, keep us postedLoevhagen skrev:Det kom mindre enn en håndfull I32 til lager i går, så jeg får en av disse om noen dager.
Har hatt SPA21, I21 og A30.5 for noen år siden. Likte det jeg hørte da på Audiovectorhøyttalere. Så får vi se hva jeg synes nå i et annet rom, andre høyttalere og noen år mer erfaring...
Det låter nok ikke dritt nå heller. Men syntes Primare har "strammet" seg litt siste årene.Loevhagen skrev:Det kom mindre enn en håndfull I32 til lager i går, så jeg får en av disse om noen dager.
Har hatt SPA21, I21 og A30.5 for noen år siden. Likte det jeg hørte da på Audiovectorhøyttalere. Så får vi se hva jeg synes nå i et annet rom, andre høyttalere og noen år mer erfaring...
Syntes det har strammet seg litt opp ja, spes i bassen og litt oppover i mellomtonen. De har blitt noe mer nøytrale, men også mer oppløst. Det er min erfaring fra X1 modellene til X2 modellene, men har ikke testet allt og har heller ikke hørt noe eldre enn X1. Det jeg skriver gjelder for integrerte, pre/pre og effekt.Loevhagen skrev:Klipsch RF-63. Primare I32 er kun å regne som en flørt i mitt Abrahamsen-ekteskap. Om det blir skilsmisse gjenstår å se.
Når du sier "strammet"; betyr det strammere bass og/eller mer nøytral lyd?