Loevhagen
Hi-Fi freak
Hvilken dag er det i dag, hvilken dag er det i dag? Er det torsdag? Ja, men også ny Primare I32-dag.
* Innnom Posten på vei hjem *
* Innnom Posten på vei hjem *
CD32?Loevhagen skrev:Har du et forslag? Takk.
Som Rjel er inne på, så handler det mest om matching av komponentene, ikke verre enn det.ganilsen skrev:Hva skjer om du kobler araberbamsene på pre-out på I32 da? Er du i nirvana igjen da, eller låter det fremdeles litt tamt?
Siste kommentaren i forige innlegg var en "tullekommentar". Du har lov til, og det er din "plikt" å fortelle om de negative sidene også. Beklager om det kom litt feil ut.
Geir Arne
Hva med en Naim kilde/dac koblet til I32? Det lille jeg har hørt av Nami har gitt meg rocketfot...Loevhagen skrev:Har du et forslag? Takk.
Har du prøvd ut digitalinngangene på I32?Loevhagen skrev:Jakter derfor på en kildematch til I32.
De må nesten ha en DAC på gang da det skal bli mulig å kjøpe modul med digitalinnganger til I32vins666 skrev:Hørte forresten noen rykter om at primare har de dac på gang.
Ikke offisielt, men kilde pleier å være informert han
Mvh vins
Har du lyst har du lov.Loevhagen skrev:Jeg er da bigamist. Lykkelig sådan.
Primare I32 beholdes. Den overrasker stort på fløyelsmyk presentasjon.
4k for HD oppgradering ja.Hmmerc skrev:Her SPA22 som jeg vurderer å oppgradere med HD audio kort. Bruker PS3 som Blueray kilde men savned HD lyd.
Har forstått at det koster ca 4k. Tidliger var det varslet et nytt videokort m oppskalering og flere HDMI innganger. Er dette kansellert?
Har ikke testet disse lymessig mot Primare, men vil tippe den er bedre på musikk. På en annen side kan det hende du har mye glede av romkorreksjon.Hmmerc skrev:Alternativ blir å bytte reciveren med en ny denon eller Onkyo med flere HDMI innganger og HD audio.
Billigste og enkleste løsning.Hmmerc skrev:Vurderer også ny Blueray spiller med HD dekoding integrert.
Det er jo sjeldent feil.ulf skrev:50% rabatt på I30 hos Soundgarden nå!!
Og jeg var en av de som stod parat kl.10 i dag og sikret seg en. Jeg har testet et lite knippe forsterkere i prisleiet +/-20k den siste tiden uten å klare å sette to streker under svaret, men dette var et så bra tilbud at det var verdt å gjøre et forsøk uten å ha testet I30 først. Har kun hørt såvidt på lillebroren for et drøyt år siden.ulf skrev:50% rabatt på I30 hos Soundgarden nå!!
Takker, Ulf!ulf skrev:Knudder,
gratulerer med knallkjøp, og velkommen i vennegjengen!
Utvilsomt at du har fått en god kombinasjon her. SA og Primare er jo skapt for hverandre. Ang. DAC tror jeg du vil bli positivt overrasket over Cambridge. En knall DAC som jeg bruker selv i hodetelfonoppsettet mitt. Gir utrolig mye for pengene. rDAC har også fått mye skryt, synd den mangler balanserte innganger. Håper og tror Primare kommer med en DAC snart, men den blir nok ikke billig. Jeg bruker selv Squeezebox i mitt oppsett, og det er ingen tvil i at lytteopplevelsen vil stige mange hakk uansett hvilken DAC du skulle velge.Knudder skrev:Takker, Ulf!ulf skrev:Knudder,
gratulerer med knallkjøp, og velkommen i vennegjengen!
På grunn av tilgjengelighet her jeg bor blir det dac'er fra Soundgarden og Hi-Fi Klubben jeg vil teste ut. Jeg har tidligere lånt Arcam rDac og Hegel HD10 under tester av forsterkere, så det blir nok disse pluss DacMagic og muligens EC PD1 jeg vil be om å få låne med nå også. Blir spennede å se hva resultatet blir - og ikke minst lydopplevelsen.
K
Jo takk, det virker ganske så lovende så langt! Litt mer snert i lyden er derimot ikke å forakte.k_s skrev:Utvilsomt at du har fått en god kombinasjon her. SA og Primare er jo skapt for hverandre. Ang. DAC tror jeg du vil bli positivt overrasket over Cambridge.
Har en mistanke at du må skifte input på fjernkontrollen. Denne kan styre flere apparater og står kanskje valgt med feil input. Prøv å trykk 1 gang på knappen"amp", og se om det funker da. Anbefaler deg uansett å skifte til C32 hvis det skulle dukke opp noe på brukten. Ga vel 900kr for min. Synes den fjernkontrollen som følger med ødelegger hele kvalitetsfølelsen.Knudder skrev:Jeg er ikke helt happy med C22-fjernkontrollen. Enten så vil den bare ikke skifte kilde eller så må jeg jaggu lese bruksanvisningen til slutt, for skifte kilde gjør den uansett ikke nå. Heldigvis er kvalitetsfølelsen på knottene på Primaren så utsøkt at det ikke er en eneste sur mine å spore når jeg må fram for å skifte manuelt. ;D
Mvh,
K