Huff,ka blir det i norske penga?Anonym skrev:
Blir artig!Allroad skrev:Jada Hansen.....Du trenger ikke å imponere oss med snurra di se...... ;D
Ser flott ut forresten.Gleder meg til en HiFi-aften i dag......
Mye god musikk og god drikke
Se ya all later
Velkommen skal du være stivstiv skrev:Skrevet av: JH Stille i tråden nå.. Har alle flagga ut?
Dagens lille tekst...Håper "nye og gamle" eiere kommer på banen igjen nå som det snart er høst
;D Hmm det er jo en invitation som er til at forstå
Min Pro-ject 6.9 har nu kørt i 6 år, først 5 1/2 år med 2 stk. pick up'er, Goldring Eroica XL MC. Og nu her de sidste 2 til 3 måneder, med Ortofon 2M Bronze MM, med stor tilfredshed og fornøjelse.
Gennem de 6 år med min 6.9, har der været rigtigt mange setup i anvendelse, det har været nyt og gammelt.
Nogle vintage receivers - Tandberg Huldra 10, TR 2060 og TR 2080, Marantz 2270.
Integreret forstærkere - Tandberg TIA 3012, Marantz 1090, Denon PMA 777 og Sugden 48.
Forforstærkere - Sugden AU 41 med MC-riia og AU 51, Tandberg TCA 3008A.
Effekttrin - Sugden AU 41 og AU 51, Harman Kardon PA 2000 og Signature 1.5.
Rega riaa fono mc. - Ortofon T-30 PU-step up transformers.
Til ovenstående kan tilføjes, at der har været mange højttalere ind over i mit setup - Snell EII, EIII, E4, J4. Tandber TL 3520, Studio Monitors. Seas vintage 2 vejs med 8" og 1 1/2 i DIY trykkammer. Dyanaudio Contour 1.5, 1.8 og 1.8 mark II. Dynavoice 1.5.
Vel, for noen er det kun Rega-armene som duger og alt annet er søppel. Den armen du har koster 4500,- og er en fin arm som passer mange pickuper der ute. Problemet blir jo at man har i bakhodet at de bør bør ha litt høy compliance og at mann er redd for å "tråkke i salaten" og bomme.draapen skrev:Ok,mener bare at jeg har lest at den armen ikke er noe særlig med mc men man vet ikke før man har prøvd
Har lyst på AT/OC9,det er jo mange som skryter av den og ikke er den for dyr heller,men det er jo ikke sikkert at det er alles "cup of tea"...
Forøvrig går det jo mye i metall og rock her så dynamikken må være i orden og den burde ikke være slitsom i toppen.
Mvh
;D Tak tak, har ikke brugt nok tid her før nu 8)draapen skrev:Velkommen stiv,morro med litt fart i tråden igjen
Som sagt, ikke for å terge på meg noen men syns det er litt rart at (det jeg har lest så langt her i tråden) ikke flere leker med for eks AT/DV/Benz ja kanskje til og med Grado.JH skrev:Kanskje din DV-20X passer også? Del noen ord rundt RPM1 da. Nysgjerrig på den lille saken!
Tja,bygger bare en kasse som jeg fyller med sand og en plate på toppen som spilleren står på,bruker så beina til å få den i vaterJH skrev:Sandkassa til TNT Audio eller? Sikkert ingen dum ting å prøve. Har heller ikke optimalt eller rett gulv, så skulle ha funnet på noe jeg også. Vet bare ikke hva ennå... Et rack med justerbare ben hadde hjulpet noe, tror jeg. Liker ikke å bruke bena på spilleren til å få den i vater egentlig...
Enig i at bilder alltid er moro, så "pøs" på folkens
Jeg vurderte jo ihvertfall både OC9 MLII og DV10x5, men denne gangen ble det da en Sumiko. Etter det jeg har lest så bør alle disse passe i 9c-armene. Pro-Ject selges jo ofte med Ortofon, så det er vel kanskje derfor det er nærliggende for mange å holde seg til det "trygge"?? Så kan man jo også kanskje si at det skrives ganske lite om disse spillerene på nettet kontra f.eks Rega. Litt rart, for meg bekjent, så er nå Pro-Ject verdens største produsent av platespillere...JanR skrev:Som sagt, ikke for å terge på meg noen men syns det er litt rart at (det jeg har lest så langt her i tråden) ikke flere leker med for eks AT/DV/Benz ja kanskje til og med Grado.JH skrev:Kanskje din DV-20X passer også? Del noen ord rundt RPM1 da. Nysgjerrig på den lille saken!
Nuvel
RPM1 min solgte jeg videre for å få kjøpt Micro'n så har iofs ikke så mye å komme med.
Har derimot vært og hørt på den ved ett par anledninger hos han som kjøpte den. Da med original pu (billig ortofon) og en god gammel AT OC9 (ikke ML II)
Syns vel ærlig talt den spilte veldig lovende Ukjent anlegg og ikke lange lytten men skulle jeg hatt en meg en nr2/3 spiller tror jeg ærlig talt jeg hadde gått for en RPM1.
/jan
Høres ut som mye samme prinsippet. Trenger jo ikke finne opp hjulet på nyttdraapen skrev:Tja,bygger bare en kasse som jeg fyller med sand og en plate på toppen som spilleren står på,bruker så beina til å få den i vaterJH skrev:Sandkassa til TNT Audio eller? Sikkert ingen dum ting å prøve. Har heller ikke optimalt eller rett gulv, så skulle ha funnet på noe jeg også. Vet bare ikke hva ennå... Et rack med justerbare ben hadde hjulpet noe, tror jeg. Liker ikke å bruke bena på spilleren til å få den i vater egentlig...
Enig i at bilder alltid er moro, så "pøs" på folkens
Til stiv:har hørt noe om den Platte Matter,men tiltrekker den seg støv? Jeg bruker bare den kork matten som fulgte med og den funker bra men blir med lp`n noen ganger pga statisk elektrisitet,ikke noe stort problem dog...