ProAc´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • U

    utgatt60135

    Gjest
    Men synes du D28 er betydelig bedre enn D25? Hvordan? Men det er kanskje for tidlig å gi en dom.
    Kunne vært interessant å høre om forskjeller i forhold til B&W.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.989
    Antall liker
    1.241
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Er det mulig å lege en bedre etterfølger,når orginalen er så god?

    Tror neppe D28 er bedre enn D25.

    Hvis det stemmer at dypbassen på D25 gikk dypere,og muligens D28 er strammere og kjappere,så har vi jo egentlig en helt ny høyttaler med annerledes spillestil.Da blir det vanskelig å sammenligne tror jeg.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    O.P.K, du er hjertelig velkommen i klubben selv om vi blir missunnelige ;D..

    Synd du måtte vente så lenge....
    Er all skyld lagt til kabinettleverandøren? Hvem er det forresten?

    Post gjerne noen bilder!!
     

    O.P.K.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    192
    Antall liker
    23
    Jeg vil nødig legge skyld hos noen - verken Lyric i Oslo eller Proac, men samme Proac
    har nok hatt en svært uheldig hånd med hele D 80 prosessen ( min bestilling ).
    Jeg vet ikke navnet på underleverandøren i Danmark ( Proac måtte bytte underlev. i høst) I følge Proac : a very unreliable Danish supplier !
    Viktigst: Høyttalerne er glimrende, men det visste jeg jo på forhånd.
    Vennlig hilsen, O.P.K.
     
    H

    hordasped

    Gjest
    Bare å GRATULERE med D 80,en fantastisk høyttaler.


    BILDER!!




                                   Mvh:
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    Hej Lyngen og Lapavoni

    Var dejligt at høre om hvordan i oplever forskellen på de forskellige modellerne.

    Ender med jeg må tage en  tur til Købehavn for at høre forskellen selv,men venter nok til forrhandleren har fået hjem D28.
    Tingene har forandret sig,idet jeg lånte et par
    Focus Audiomaster 788 med hjem,hold da helt fast de spiller musik og med en bund jeg kun kunne drømme om.
    Min Cd spiller opgav livet sit her til eftermiddag,og jeg sprang ned til www.vassagohifi.com for at høre om råd! kunne jeg også låne en billig CD afspiller,ja da ikke noget problem-
    Kom hjem med CD spilleren en Audioaero Primo.....hold da helt op den spiller musik har aldrig hørt noget magen til.'
    Så har slet ikke mere tanker om ProAc, da Focus Audio Master 788 og Audio Aero primo afspiller levere lyd i topklasse,og aldeles musik også.
    Skulle nogen være interessert i bilder sender jeg gerne en Personal Mail med bilder af mit setup.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Flott at du ble lykkelig selv om det ikke ble ProAc. Fikk du lyttet til dem? Kjenner ikke HT dine så send gjerne noen bilder på PM eller lag din egen tråd. AA Primo sto høyest på lista min også før jeg fikk tilbud om en Cary demo. Vassagod hifi som jeg var i kontakt med anbefalte veldig, veldig mye Eera spillere. Har du hørt dem? Er forresten vassagod HiFi en god HiFi butikk?
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    Flott at du ble lykkelig selv om det ikke ble ProAc. Fikk du lyttet til dem? Kjenner ikke HT dine så send gjerne noen bilder på PM eller lag din egen tråd. AA Primo sto høyest på lista min også før jeg fikk tilbud om en Cary demo. Vassagod hifi som jeg var i kontakt med anbefalte veldig, veldig mye Eera spillere. Har du hørt dem? Er forresten vassagod HiFi en god HiFi butikk?
    Hej Lyngen.

    Fik desværre ikke eera at høre,de var udsolgt og han skal bestille et vist antal hver gang for at kunne få leveret, men har ladet mig fortælle at den skulle spille fantastisk.
    Syntes bestemt jeg har et rigtigt godt indtryk af
    www.vassagohifi.com
    og det samme man høre alle steder,at Rene er meget seriøs at handle med og holder sit ord. Så jeg ville ikke være så bange for at handle med ham.

    Med hensyn til Focus Audiomaster Signature 788 kendte jeg den heller ikke før jeg fik den at høre hos vassago,og blev ret så imponeret af den.

    Sender dig lige en PM- med bilder ;)
    Flemming
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Hejsa,

    Er der nogen her i tråden der har erfaring med at kombinere ProAc med Accuphase?

    Hvordan matcher de to mærker hinanden?
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Hejsa,

    Er der nogen her i tråden der har erfaring med at kombinere ProAc med Accuphase?

    Hvordan matcher de to mærker hinanden?
    Det funker supert har hørt proac å Accuphase hos lyric ;D
     

    janopseth

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2005
    Innlegg
    196
    Antall liker
    2
    Hejsa,

    Er der nogen her i tråden der har erfaring med at kombinere ProAc med Accuphase?

    Hvordan matcher de to mærker hinanden?

    O.S lenger opp i tråden her har 2xA30 på D28, kjenner enn annen som har E-408 på D28, er også helt super match.
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    O.S lenger opp i tråden her har 2xA30 på D28, kjenner enn annen som har E-408 på D28, er også helt super match.
    Mine tanker gik i retning af en D15 og en E-308.

    Hvordan vil det fungere, tror I?
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Men hvordan vil du at det skal låte?

    Jeg har såvidt hørt E-213 (tror det var den i allefall). Den hadde en behagelig, varm, snill og gylden klang. En som har hatt Accuphase her, mente de ikke har så godt pris/kvalitetsforhold. Jeg ble ikke speiselt imponert på den lille demoen tross en flott klangkarakter, men jeg er ingen ekspert på Accuphase.
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Men hvordan vil du at det skal låte?

    Jeg har såvidt hørt E-213 (tror det var den i allefall). Den hadde en behagelig, varm, snill og gylden klang. En som har hatt Accuphase her, mente de ikke har så godt pris/kvalitetsforhold. Jeg ble ikke speiselt imponert på den lille demoen tross en flott klangkarakter, men jeg er ingen ekspert på Accuphase.
    Det skal spille musikalsk, varmt, sammenhængende, engagerende.

    Det må ikke være analytisk.
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Hvilke højttalerkabler kan anbefales til ProAc Response D15?

    Nogen forslag?
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Det er vel Accuphase det, er det ikke?
    Det er jo nemlig sådan jeg opfatter Accuphase. Jeg har bare aldrig hørt ProAc og Accuphase samtidig.
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Det må du spørre Tor om, han har jo agenturet på begge deler.

    Men det virker som de treffer hverandre godt i lyd signaturen, m.a.o. en god match.



     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Kan for det meste utale meg om WW Equinox 5 +++, og de gir en god dybde og et oppløst lydbilde, dvs. en naturlig klang.

    Har også hatt W.W Atlantis og to sett strømkabler fra samme leverandør, og synes de gir god valuta for pengene.

    Men når det er sagt, så har også Harm. Techn., Monster, M.I.T., Syn. Resch., Kimber, Audioqest, E.C. Nordost vært innom, det være seg signal, høytaler og strømkabler, men som sagt synes ProAc og W.W. passer bra sammen, men som du ser av en annen tråd, så er W.W. byttet til E.C. strømkabler før de ble byttet til Chapter Audio, og tror nok høytaler kablene (W.W. Equinox 5+++) blir byttet til Chapter Audio på sikt, men det er de penga da.

    Lyrich (Tor) som har agenturet på W.W. i Norden satser også på ProAc + W.W. = sant?

    Som sagt før så er nåværende ProAc av den vanskelig sorten (neida skal ikke gå noe nærmere inn på det denne gangen), og et bytte kan skje om ikke så lenge, men det er disse penga igjen da :-[.





    Hvordan er signaturen til Wireworld?
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Er der nogen der har hørt D28 kontra D25? Er den blevet bedre? Det påstår min danske importør at den er. Men hvad mener I?
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Ville en Accuphase E-308 kunne drive en Response D28 ordentligt?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.989
    Antall liker
    1.241
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Ønsker å kjøpe Proac D25/D38.Kontakt meg via PM om noen skal oppgradere eller selge sine.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.989
    Antall liker
    1.241
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Noen som kan si meg forskjellen mellom D15 og D25?

    De skal brukes i kjellerstue på 20kvm.
     
    H

    hobby

    Gjest
    Ville en Accuphase E-308 kunne drive en Response D28 ordentligt?
    Ja, det vil den. Men jeg ville heller ha gått for E-408. Har selv hatt denne sammen med D25 tidligere og det var en veldig god kombinasjon.
     
    H

    hobby

    Gjest
    Noen som kan si meg forskjellen mellom D15 og D25?

    De skal brukes i kjellerstue på 20kvm.
    D25 er en mer raffinert high end høyttaler over hele linjen. Produserer også mer og dypere bass.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    D25 er en mer raffinert high end høyttaler over hele linjen. Produserer også mer og dypere bass.
    Tror du det er så stor forskjell? Jeg sammenlignet dem på en kortvarig test hos Lyric men hørte ikke noen vesentlige forskjeller annen en trolig mere bass i D25. Jeg påstår ikke at det ikke er andre forskjeller men store tror jeg neppe de er. Jeg ville alikevel valgt D25 om ikke prisforskjellen blir for stor, Jonas.

    Forskjellene er vel større fra D25 til D38??
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.989
    Antall liker
    1.241
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Ja,det tror jeg også.D38 er jo nesten 40% større og har flere elementer.helt annen høyttaler.
     
    H

    hordasped

    Gjest
    Tror du det er så stor forskjell? Jeg sammenlignet dem på en kortvarig test hos Lyric men hørte ikke noen vesentlige forskjeller annen en trolig mere bass i D25. Jeg påstår ikke at det ikke er andre forskjeller men store tror jeg neppe de er. Jeg ville alikevel valgt D25 om ikke prisforskjellen blir for stor, Jonas.

    Forskjellene er vel større fra D25 til D38??
    Helt rett i dette Lyngen.

    Konserten i stua begynner å komme med D 38

    Vil si D 38 spiller mye større(LIVE) mer tyngde,bedre på detaljer/dynamikk,men Proacene fortjener god elektronikk.(Den magiske Proac-lyden må ikke glemmes) ;D

    Mvh:
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.989
    Antall liker
    1.241
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Holder et kvadratisk rom på 19-20kvm til D38?

    Parket på gulv og panel på veggene.kan legge teppe for bedre demping.Siden Proac D25 og D38 går rimelig dypt bør det vel oppstå bassproblemer?
     
    H

    hordasped

    Gjest
    Holder et kvadratisk rom på 19-20kvm til D38?

    Parket på gulv og panel på veggene.kan legge teppe for bedre demping.Siden Proac D25 og D38 går rimelig dypt bør det vel oppstå bassproblemer?
    20kvm.

    Vel,da må du tune dette max,men jeg tror aldri du vil få potensialet av en D 38 frem,redd det blir i minste laget.

    Du vil ikke få frem ka som egentlig skjuler seg i denne høyttaleren.

    Skal ikke påstå at dette er helt korrekt i dette tilfelle,men min erfaring med D-38,god elektronikk,samt at det ikke skader med pusterom.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.989
    Antall liker
    1.241
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Hva er oppgraderingene fra D3.8 til dagens D38.

    Ser at D3.8 fikk en lett klasse A stempel fra Stereophile i 2000,så kan forbedringene være så store.

    Sammenlignet med D25,hvem er best?
     
    H

    hordasped

    Gjest
    Hva er oppgraderingene fra D3.8 til dagens D38.

    Ser at  D3.8 fikk en lett klasse A stempel fra Stereophile i 2000,så kan forbedringene være så store.

    Sammenlignet med D25,hvem er best?
    Det meste er vel forandret,fra kabinett til delefilter.

    Kan overhodet ikke sammenligne D 25 med D 38.

    Egentlig det samme at jeg sier,d 38 fullt på høyde med D-80,stemmer ikke
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.989
    Antall liker
    1.241
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Men selv om D38 er større og bedre enn D25,hvem vil passe best i min kjellerstue på 20kvm?

    Jeg har hørt noe av potensialet til D15 og det er rett og slett imponerende.

    Jeg skal uansett ha en sub til film/metal musikk,så det er mulig D25 vil holde for meg.

    Jeg vurder også noen D3.8 som er til salgs.De begynner å dra litt på åra nå,men er det noen som kan si om dette er en bedre høyttaler en dagens D25.

    Hva er holdbarheten på slike gode høyttalere?
     
    H

    hordasped

    Gjest
    Viss du er imponert over både D 15/25,har du gått glipp av mye.

    NEI,er vel svaret,D 38 har vel ikke mye å gjøre inne på dine såkalte 20kvm.

    Ikke glem hva som er mulig kontra oppnåelig.

    D 38 har mest sannsynlig ingenting i Jonas stue/rom å gjøre.

    Allt er frivillig.

    20kvm er ikke nok til D 38.Bare min mening dette.
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Viss du er imponert over både D 15/25,har du gått glipp av mye.

    NEI,er vel svaret,D 38 har vel ikke mye å gjøre inne på dine såkalte 20kvm.

    Ikke glem hva som er mulig kontra oppnåelig.

    D 38 har mest sannsynlig ingenting i Jonas stue/rom å gjøre.

    Allt er frivillig.

    20kvm er ikke nok til D 38.Bare min mening dette.
    Kommer vel litt ann på rummet det mitt lytterom er vel kansje 15 kv å respose five funker helt oki de ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn