ProAc´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    Lurte på hvordan ProAc klarer å lage HT som går så dypt i frekvens ved bruk av så små elementer, iallfall ift endel andre HT fabrikater. Og om denne bassen er reell?

    F.eks ProAc response d25 (1 stk 6.5") har et frekvens respons på 20Hz til 30kHz
    B&W 800D (har 2 stk 10") har en frekvens respons på 32Hz til 28kHz
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Lurte på hvordan ProAc klarer å lage HT som går så dypt i frekvens ved bruk av så små elementer, iallfall ift endel andre HT fabrikater. Og om denne bassen er reell?

    F.eks ProAc response d25 (1 stk 6.5") har et frekvens respons på 20Hz til 30kHz
            B&W 800D (har 2 stk 10") har en frekvens respons på 32Hz til 28kHz
    Når en designer høyttalere er det flere faktorer som drar i hver sin retning. Laveste frekvens er en av dem men fysikkens lover gjelder også for Proac og min efaring er at det skal ikke store volumet til før bassen gir opp på innspillinger med skikkelig dyp bass.

    mvh,
    OS
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.472
    Antall liker
    3.859
    Torget vurderinger
    4
    Har selv hatt Proac 2.5 (20-30khz) og har nå Proac D38 med samme spec. Hadde i mellomtiden Dali400 som har 31.5 - 27k og Begge proacene har mye dypere & klarere bass.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.822
    Antall liker
    428
    Torget vurderinger
    3
    ProAc oppgir ikke noe område for dB-avvik i spec'en. Lite informativt. Det vanligste er vel å oppgi pluss/minus 3 dB....
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.472
    Antall liker
    3.859
    Torget vurderinger
    4
    Bassen kom iallefall tilbake på en del plater med Proac i hus igjen :) Er noe med det å ha hørt bass før for så og ikke høre den mere :/ Ble aldri helt dus med dali gitt.... :(
     

    monosapiens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2005
    Innlegg
    334
    Antall liker
    0
    Så stille det er ifra ProAc`s venner nå da.
    Sitter dere bare å lytter til musikk og har ikke noe å dele med andre ??? :)
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    ProAc eiere er så sabla fornøyde :D
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Jeg vil og ha ProAc, er høyttaleren for meg hører jeg :D
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Jeg vil og ha ProAc, er høyttaleren for meg hører jeg :D
    Ja ProAc er rått er super nøgd med mine , har eid de over et år nå å tror det blir lenge til jeg bytter ;D ;D
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Så stille det er ifra ProAc`s venner nå da.
    Sitter dere bare å lytter til musikk og har ikke noe å dele med andre   ???  :)
    Ja vi er stille mens vi venter på de nye D28! Mine blir sendt fra Oslo i morgen så jeg har de forhåpentligvis til helgen. Regner med det blir en nedtur i forhold til D25 til å begynne med før de er innspilt.

    mvh,
    OS
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.457
    Antall liker
    26.478
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer OS, tipper du gleder deg. Blir spennende å høre om forskjellen. Ikke minst hvordan disse er å drive sammenlignet med D25.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Godt å se tråden igjen :D. Ja har noen hørt om en missfornøyd ProAc eier? ::).. Det er så gøy å ha en HT som en ikke vil bytte...

    Det blir spennende å høre dine inntrykk OS.
     

    KH

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2003
    Innlegg
    226
    Antall liker
    0
    Vurderer innmelding i klubben selv.

    Han anlegget nevnt i signaturen i kjellerstua, men det er aktuelt med nytt anlegg i stua. Stativhøyttalere er en forutsetning. At høyttaleren ser bra ut er også en forutsetning.

    Da er det disse ProAc-modeller; Response 1 Sc, Studio 100, Studion 110, Tablette Reference 8 og Tablette Reference 8 Signature.

    Noen som har sammenlignet noen av disse ? -Stuen er ca 25 kvm. Må være allround mht musikktype. Bør være "foroverlent", dvs. ikke forutsatt høyt volum for at lyden skal åpne seg. Har foreløbig sett ut Signature'n som kandidat for test hjemme, men ser at de andre er nevnt i forskjellig sammenhenger (men mye gulvstående i trådens siste sider !)

    Jeg er klar for å bruke 15'-20' på en forsterker, og rundt 15' for CD-spiller. Høykvalitets 2-kanals alt-i-ett kan også være aktuelt.

    Håper på synspunkter ;D

    Mvh Knut
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    One SC med sub og Creek Destiny forsterker og spiller?
     

    KH

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2003
    Innlegg
    226
    Antall liker
    0
    Creek er foreløbig ukjent for meg, men hvorfor ikke teste ut.

    Har du også prøvet Signature'n, Lyngen ?

    Knut
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Creek er foreløbig ukjent for meg, men hvorfor ikke teste ut.

    Har du også prøvet Signature'n, Lyngen ?

    Knut
    Nei, har bare hørt One. Har lik klang som D15, men veldig lite dyp bass i dem så jeg tror en sub trengs.

    Creek Destiny er klasse A ratet i Stereophile (og ny referanse i budsjettklassen). Jeg er i allefall imponert over 5350SE.
     

    KH

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2003
    Innlegg
    226
    Antall liker
    0
    Ja, slikt sett er selvsagt stativhøyttalere en smule optimistisk. Ønsket er jo noen som opphever de fysiske lover. Sub er ikke realistisk (WAF styrer dette anlegget, primæranlegget er i annnet rom). Hadde planer om å kjøre høyttaleren rimelig rett inntil bakvegg, og med en strømsterk forsterker kunne kompromissene forhåpentligvis ikke bli alt for store. Creek'en høres spennende ut slikt sett. Høyttalerne er likevel største utfordring.

    Mvh
    Knut
     

    Augustus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.09.2004
    Innlegg
    106
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    2
    Hei!
    Jeg har hatt alle de ovenfor nevnte stativhøyttalere hjemme på test. En kamerat skulle bytte ut sine Sonus Faber Grand Piano, som han dessverre ikke fikk til å fungere. Etter å ha hørt mine høyttalere, først i flere rom, så med eget anlegg (LinnGenki. Kollektor, 2xLK85), var han imponert. Han måtte imidlertid skifte til stativhøyttalere, grunnet flytting til Ungarn. Dermed ble det tur til Lyric, og to studenter fikk låne alle varianter av ProAc stativhøyttalere.
    Han hadde da anlegget sitt hos meg, og i tillegg til anlegget mitt hadde vi også anelgget til min samboer (Cambridge 500-serie CD og integrert forsterker, Linn Kan høyttalere, Solid Steel høyttalerstativer).
    Jeg bør kanskje nevne at min kamerat er en meget habil klassisk gitar spiller, og at undertegnede er vokst opp med fiolinspilling og klassisk ballett samt meget habile anlegg.
    Etter mye frem og tilbake kom vi frem til at i forhold til mine høyttalere, hadde alle stativhøyttalere kompromisser. Fra diskant til bass (selvsagt). Det som imidlertid var tydelig, var at Response 1 sc var klart overlegne, uansett hva som ble spilt, og uansett hvilke komponenter som var koplet til. Det som manglet var en smule bass, men det var betydelig mindre enn man kunne forvente ut fra størrelse og lekmanns antagelser om fysisk størrelse og fysikkens lover.
    Med andre ord var de så gode at min kamerat ikke savnet bass med 1sc. Og etter å ha levd med dem i over ett år, savner han den fortsatt ikke. Med unta av hver gang han kommer hjem til Norge og besøker undertegnede.
    For ordens skyld bør nevnes at vi også lånte enkelte andre stativhøyttalere i samme prisklasse, fra bla Dynaudio, B&W og Sonus Faber (eller så nær i pris vi kunne komme i de enkelte merker). Dessverre for konkurrentene overbeviste 1sc alltid, og opplevdes subjektivt som de aller beste, uansett hvilke parametre man sammenlignet.
    Etter en lang dag med sammenligninger kom min bedre halvdel hjem (her bør det nok også nevnes at hennes mor var en meget habil konsertpianist, og at hun overhodet ikke er vokst opp med stereoanlegg av kvalitet). Hun spurte umiddelbart hvilke fantastiske høyttalere som akkurat da var koplet til hennes elektronikk. Svaret? ProAc Response 1 sc........
    Alle tre var etter lyttekvelden, som varte inn i de små timer (helt til den gamle grinebiteren som da bodde i leiligheten under begynte å banke i taket med kosten sin) at ProAc Response 1sc var et meget godt valg. Det kunne nesten virke som om de opphevet fysikkens lover. I hvertfall for lekmennene (og -kvinnen) i stuen denne natten..

    mvh

    Augustus
     
    H

    hordasped

    Gjest
    Ja vi er stille mens vi venter på de nye D28! Mine blir sendt fra Oslo i morgen så jeg har de forhåpentligvis til helgen. Regner med det blir en nedtur i forhold til D25 til å begynne med før de er innspilt.

    mvh,
    OS
    Flere som venter Proac.
    Sikkert samme levering fra England.
    Venter hysterisk på at D38 er i hus til helgen.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    En artig historie, Augustus. Og, for en bedre halvdel du har, som er såpass med på moroa :D

    Hei!
    Jeg har hatt alle de ovenfor nevnte stativhøyttalere hjemme på test. En kamerat skulle bytte ut sine Sonus Faber Grand Piano, som han dessverre ikke fikk til å fungere. Etter å ha hørt mine høyttalere, først i flere rom, så med eget anlegg (LinnGenki. Kollektor, 2xLK85), var han imponert. Han måtte imidlertid skifte til stativhøyttalere, grunnet flytting til Ungarn. Dermed ble det tur til Lyric, og to studenter fikk låne alle varianter av ProAc stativhøyttalere.
    Han hadde da anlegget sitt hos meg, og i tillegg til anlegget mitt hadde vi også anelgget til min samboer (Cambridge 500-serie CD og integrert forsterker, Linn Kan høyttalere, Solid Steel høyttalerstativer).
    Jeg bør kanskje nevne at min kamerat er en meget habil klassisk gitar spiller, og at undertegnede er vokst opp med fiolinspilling og klassisk ballett samt meget habile anlegg.
    Etter mye frem og tilbake kom vi frem til at i forhold til mine høyttalere, hadde alle stativhøyttalere kompromisser. Fra diskant til bass (selvsagt). Det som imidlertid var tydelig, var at Response 1 sc var klart overlegne, uansett hva som ble spilt, og uansett hvilke komponenter som var koplet til. Det som manglet var en smule bass, men det var betydelig mindre enn man kunne forvente ut fra størrelse og lekmanns antagelser om fysisk størrelse og fysikkens lover.
    Med andre ord var de så gode at min kamerat ikke savnet bass med 1sc. Og etter å ha levd med dem i over ett år, savner han den fortsatt ikke. Med unta av hver gang han kommer hjem til Norge og besøker undertegnede.
    For ordens skyld bør nevnes at vi også lånte enkelte andre stativhøyttalere i samme prisklasse, fra bla Dynaudio, B&W og Sonus Faber (eller så nær i pris vi kunne komme i de enkelte merker). Dessverre for konkurrentene overbeviste 1sc alltid, og opplevdes subjektivt som de aller beste, uansett hvilke parametre man sammenlignet.
    Etter en lang dag med sammenligninger kom min bedre halvdel hjem (her bør det nok også nevnes at hennes mor var en meget habil konsertpianist, og at hun overhodet ikke er vokst opp med stereoanlegg av kvalitet). Hun spurte umiddelbart hvilke fantastiske høyttalere som akkurat da var koplet til hennes elektronikk. Svaret? ProAc Response 1 sc........
    Alle tre var etter lyttekvelden, som varte inn i de små timer (helt til den gamle grinebiteren som da bodde i leiligheten under begynte å banke i taket med kosten sin) at ProAc Response 1sc var et meget godt valg. Det kunne nesten virke som om de opphevet fysikkens lover. I hvertfall for lekmennene (og -kvinnen) i stuen denne natten..

    mvh

    Augustus
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    150
    Hei!
    Jeg har hatt alle de ovenfor nevnte stativhøyttalere hjemme på test. En kamerat skulle bytte ut sine Sonus Faber Grand Piano, som han dessverre ikke fikk til å fungere. Etter å ha hørt mine høyttalere, først i flere rom, så med eget anlegg (LinnGenki. Kollektor, 2xLK85), var han imponert. Han måtte imidlertid skifte til stativhøyttalere, grunnet flytting til Ungarn. Dermed ble det tur til Lyric, og to studenter fikk låne alle varianter av ProAc stativhøyttalere.
    Han hadde da anlegget sitt hos meg, og i tillegg til anlegget mitt hadde vi også anelgget til min samboer (Cambridge 500-serie CD og integrert forsterker, Linn Kan høyttalere, Solid Steel høyttalerstativer).
    Jeg bør kanskje nevne at min kamerat er en meget habil klassisk gitar spiller, og at undertegnede er vokst opp med fiolinspilling og klassisk ballett samt meget habile anlegg.
    Etter mye frem og tilbake kom vi frem til at i forhold til mine høyttalere, hadde alle stativhøyttalere kompromisser. Fra diskant til bass (selvsagt). Det som imidlertid var tydelig, var at Response 1 sc var klart overlegne, uansett hva som ble spilt, og uansett hvilke komponenter som var koplet til. Det som manglet var en smule bass, men det var betydelig mindre enn man kunne forvente ut fra størrelse og lekmanns antagelser om fysisk størrelse og fysikkens lover.
    Med andre ord var de så gode at min kamerat ikke savnet bass med 1sc. Og etter å ha levd med dem i over ett år, savner han den fortsatt ikke. Med unta av hver gang han kommer hjem til Norge og besøker undertegnede.
    For ordens skyld bør nevnes at vi også lånte enkelte andre stativhøyttalere i samme prisklasse, fra bla Dynaudio, B&W og Sonus Faber (eller så nær i pris vi kunne komme i de enkelte merker). Dessverre for konkurrentene overbeviste 1sc alltid, og opplevdes subjektivt som de aller beste, uansett hvilke parametre man sammenlignet.
    Etter en lang dag med sammenligninger kom min bedre halvdel hjem (her bør det nok også nevnes at hennes mor var en meget habil konsertpianist, og at hun overhodet ikke er vokst opp med stereoanlegg av kvalitet). Hun spurte umiddelbart hvilke fantastiske høyttalere som akkurat da var koplet til hennes elektronikk. Svaret? ProAc Response 1 sc........
    Alle tre var etter lyttekvelden, som varte inn i de små timer (helt til den gamle grinebiteren som da bodde i leiligheten under begynte å banke i taket med kosten sin) at ProAc Response 1sc var et meget godt valg. Det kunne nesten virke som om de opphevet fysikkens lover. I hvertfall for lekmennene (og -kvinnen) i stuen denne natten..

    mvh

    Augustus
    Har denne selv og kjenner meg igjen i beskrivelsen. Men det må jo kanskje legges til at noen ekspert på makro - dynamikk er 1SC ikke. Prøvde en gang 1SC, D15 og D25 rett etterhverandre i samme oppsett. På sporet "smoke on the water" gikk rockefoten lettere jo større høytlerne ble, ingen tvil om det. 1SC kan levere ok bass, men da må den ha riktig forsterker.
     
    O

    OldBoy

    Gjest
    Vurderer innmelding i klubben selv.

    Han anlegget nevnt i signaturen i kjellerstua, men det er aktuelt med nytt anlegg i stua. Stativhøyttalere er en forutsetning. At høyttaleren ser bra ut er også en forutsetning.

    Da er det disse ProAc-modeller; Response 1 Sc, Studio 100, Studion 110, Tablette Reference 8 og Tablette Reference 8 Signature.  

    Noen som har sammenlignet noen av disse ? -Stuen er ca 25 kvm. Må være allround mht musikktype. Bør være "foroverlent", dvs. ikke forutsatt høyt volum for at lyden skal åpne seg. Har foreløbig sett ut Signature'n som kandidat for test hjemme, men ser at de andre er nevnt i forskjellig sammenhenger (men mye gulvstående i trådens siste sider !)

    Jeg er klar for å bruke 15'-20' på en forsterker, og rundt 15' for CD-spiller. Høykvalitets 2-kanals alt-i-ett kan også være aktuelt.

    Håper på synspunkter  ;D

    Mvh Knut
    Stativhøyttaler? ProAc? Uten sub?

    1SC, uten tvil.

    De 1SC-oppsettene jeg har likt best, har gjennomgående basert seg på en kraftig og stram elektronikk. I den prisklassen du nevner, tenker jeg straks på Hegel. H200+CDP2A MkII hvis du tenker å kjøpe nytt. Men dette blir litt smak og behag. Andre ProAc-eiere jeg kjenner, foretrekker en glatt lyd som man får med rør eller elektronik mer à la EC eller Marantz.
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    150
    Har sagt det før og kan godt gjenta: beste til nå på 1SC er Mc275. Gruser Hegel H2 med god margin.
     
    O

    OldBoy

    Gjest
    Har sagt det før og kan godt gjenta: beste til nå på 1SC er Mc275.
    Du er inne på noe her.

    Gruser Hegel H2 med god margin.
    Det er det ingen tvil om.

    Skulle bare mangle, forresten, når man tenker på prisforskjellen.

    Jeg forsøkte i all beskjedenhet å legge inn et råd til KH basert på hans budsjettforutsetninger. Med ubegrensede midler til disposisjon, går det naturligvis an å tenke litt annerledes.
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    150
    Du er inne på noe her.

    Det er det ingen  tvil om.

    Skulle bare mangle, forresten, når man tenker på prisforskjellen.

    Jeg forsøkte i all beskjedenhet å legge inn et råd til KH basert på hans budsjettforutsetninger. Med ubegrensede midler til disposisjon, går det naturligvis an å tenke litt annerledes.
    Tror nok man kan få tak i Mc275 til en grei pris. Den har solgt mye og jeg så den nettopp på brukten.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.472
    Antall liker
    3.859
    Torget vurderinger
    4
    mmm skal jeg grise til og kjøpe KW500 brukt som er til salgs for mine D38 eller holder det med med fornuft og en DK Design Group VS-1 Ref. MKII .....  :-/
     
    O

    OldBoy

    Gjest
    mmm skal jeg grise til og kjøpe KW500 brukt som er til salgs for mine D38 eller holder det med med fornuft og en DK Design Group VS-1 Ref. MKII .....  :-/
    Kjøp det du drømmer om. Hvis du har råd. Det er aldri feil.
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Da er Response D28 i hus og koblet opp! Har ikke fått lyttet så nøye men bare konstatert at det er lyd i alle elementer. De ser mye mindre ut enn D25 men det er vel pga. at de er smalerere og dypere for høyden er omtrendt den samme.

    Det er litt skuffende at de har de samme gamle kabeltilkoblingene som ikke egner seg til singlewire med spader.

    Kommer tilbake med mere informasjon senere.

    mvh,
    OS
     
    H

    hordasped

    Gjest
    Da er Response D28 i hus og koblet opp! Har ikke fått lyttet så nøye men bare konstatert at det er lyd i alle elementer. De ser mye mindre ut enn D25 men det er vel pga. at de er smalerere og dypere for høyden er omtrendt den samme.

    Det er litt skuffende at de har de samme gamle kabeltilkoblingene som ikke egner seg til singlewire med spader.

    Kommer tilbake med mere informasjon senere.

    mvh,
    OS
    Melder meg inn i rekken.

    Fikk levert D38 idag i 16:00 tiden
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.376
    Antall liker
    3.544
    Torget vurderinger
    49
    Og klokka 22 har du enda ikke klart og rive deg løs fra anlegget ;) ;D

    Gratulerer til dere begge foresten :)
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Og klokka 22 har du enda ikke klart og rive deg løs fra anlegget  ;) ;D

    Gratulerer til dere begge foresten :)
    Jo jeg forlot kona midt i Skavland og gikk ned i kjellerstua for en liten lyttetest. Førsteinntryket er som fryktet at D28 ikke er så bra som D25 men jeg regner med det bedrer seg når de er spilt inn.

    mvh,
    OS
     

    Jorgen

    Medlem
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Jo jeg forlot kona mitt i Skavland og gikk ned i kjellerstua for en liten lyttetest. Førsteinntryket er som fryktet at D28 ikke er så bra som D25 men jeg regner med det bedrere seg når de er spilt inn.

    mvh,
    OS

    Jeg kan "trøste" deg med at de gamle D25'ene dine spiller helt fantastisk i stuen min. Skikkelig julekveld for mange av oss skjønner jeg :)

    Jørgen
     
    H

    hordasped

    Gjest
    Jo jeg forlot kona mitt i Skavland og gikk ned i kjellerstua for en liten lyttetest. Førsteinntryket er som fryktet at D28 ikke er så bra som D25 men jeg regner med det bedrere seg når de er spilt inn.

    mvh,
    OS
    Du har ingenting å frykte.Det er jo dette som er det største minus med nye høytt.Men etter hvert så spiller De bare bedre og bedre.Bare å la anlegget stå på 24 timer i 1-2 uker,så tenker jeg nok "smilet" kommer.Jeg for min del har ikke bare nye høytt. som skal spilles inn.

    Ny CD spiller,Giant kabler,men det er bare å ta tiden til hjelp,er jo bare goder i det store og hele.

    GRATTIS til deg OS-ordner seg dette.

    Mvh:
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Da må jeg få gratulere dere begge med nye ProAc ,dere vil neppe angre på de kjøpa
     

    KH

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2003
    Innlegg
    226
    Antall liker
    0
    Takk for innspill og kommentarer vedr. stativhøyttaler. Har vært på en liten vinterferie, og har derfor ikke fått lagt inn noe før nå.

    Rimelig unison oppfatning om at det er 1 SC som er gullgutten. Jeg må jo selvsagt bare prøve denne ut.

    Mvh
    Knut
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.989
    Antall liker
    1.241
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Noen som kan utdype de største forskjellene mellom D15 og D25.

    Har tidligere hatt D15,men vurderer sterkt D25.
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.435
    Antall liker
    497
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    Ja nå må jeg vel melde meg inn i venneflokken jeg også. Jeg var ute etter et par monitorer som ikke kostet for mye, og fikk fatt i et par Response 2. Jeg driver de med GRAAF GM-20, og det er en kanonmatch. Jeg kan med hånda på hjertet si at selv om HT er omtrent 15 år gamle, så har jeg aldri falt så pladask for en HT før.
    Silkemyk diskant, deilig mellomtone, fast og fin bass, masse av dybde og rom, og så forsvinner de helt i lydbildet. Det melder seg sikkert noen skavanker etterhvert, men nå er jeg er mildest talt superfornøyd.
    ;D ;D ;D

    Asbjørn
     
    H

    hordasped

    Gjest
    Hei

    Ja nå må jeg vel melde meg inn i venneflokken jeg også. Jeg var ute etter et par monitorer som ikke kostet for mye, og fikk fatt i et par Response 2. Jeg driver de med GRAAF GM-20, og det er en kanonmatch. Jeg kan med hånda på hjertet si at selv om HT er omtrent 15 år gamle, så har jeg aldri falt så pladask for en HT før.
    Silkemyk diskant, deilig mellomtone, fast og fin bass, masse av dybde og rom, og så forsvinner de helt i lydbildet. Det melder seg sikkert noen skavanker etterhvert, men nå er jeg er mildest talt superfornøyd.
    ;D ;D ;D

    Asbjørn
    Enda en som er fornøyd 8)

    GRATTIS
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn