Hvis det var meg du mente, så har jeg jobbet 60-70 timer i uka de siste ukene 8)Hvor er det blitt av denne herremannen?
Hei KasolBilder kommer men er satt ut av forskjellen ifra Spendor A9... Den er mye større en prisen skulle tilsi. Lenge siden jeg har hatt en slik klar lydforbedring! Jeg fikk hørt litt mere i går kveld - dynamikken var bare helt rå. Deilig myk diskant og kraftig kontant bass!
Høyttalerne står nå bare på gulvet. Vurderer Soundcare som jeg har hatt før da jeg må kunne flytte den ene av høyttalerne av og til men sitter med en følelse at det blir feil. Vurderer dempeføtter Andervik Audio | Andre produkter
Sonic design : Dempeføtter for høyttalere og elektronikk. Gir økt klarhet i hele frekvensområdet, mørkere bakgrunn og bedre 3D i lydbildet.
Leveres i to utførelser: Standard og Audiofil
Synspunkter ?
Takker for svar Kasol.EIA
De hadde ikke Sonic dempeføtter som passet til min vektklasse på høyttalerne. Så rant det litt ut i sanden og jeg kjøpte meg dempeføtter ifra Argon på Hifiklubben istedenfor.
KAS
De var ikke akkurat gratis, nei. Men hvilken type valgte du? Og på hvilken Proac-modell?Tips til dere som vurderer Sonic Design dempeføtter;
Herbies Big Fat Dots - sannsynligvis litt dyrere, men har hos meg i alle tilfelle fungert bedre en både Sonic design og Soundcare
Herbie's Loudspeaker Feet
mvh
Har ikke benyttet de på Proac, men en generell erfaring på flere høyttalere fra ca 30 til 50 kg.De var ikke akkurat gratis, nei. Men hvilken type valgte du? Og på hvilken Proac-modell?Tips til dere som vurderer Sonic Design dempeføtter;
Herbies Big Fat Dots - sannsynligvis litt dyrere, men har hos meg i alle tilfelle fungert bedre en både Sonic design og Soundcare
mvh
Må gi en tilbakemelding på hvordan de funket, vurderer de jeg også.Bra tips Pilsern
Fikk med meg dette fra en annen nettside, og har 8stk på vei.
Bestillte de minste i Titanium, og noen sqare big dots .
Har prøvd Sort Fut på ProAc D30R, og det funket veldig bra, men jeg syntes prisen ble for høy.
De bygget også litt for mye i høyden.
Ska gjør det.Må gi en tilbakemelding på hvordan de funket, vurderer de jeg også.Bra tips Pilsern
Fikk med meg dette fra en annen nettside, og har 8stk på vei.
Bestillte de minste i Titanium, og noen sqare big dots .
Har prøvd Sort Fut på ProAc D30R, og det funket veldig bra, men jeg syntes prisen ble for høy.
De bygget også litt for mye i høyden.
De virket veldig greie, veldig bra finnish også, virket proffe .Har brukt både de store og små føttene en stund nå,er fornøyd
Kjempegreie når du skal skyve og justere plassering
Har noen av de små liggende hvis du trenger flere
Det gode er at D28 er fantastiske musikkformidlere.Jeg er på høyttalerjakt til stuen, skal brukes til musikk og film.
Har hatt en rask lytt til et par Proac D28, og ble veldig overrasket over hvor mye lyd disse ga fra seg.
Er det noen som har lyst til å dele noen erfaringer rundt disse, på godt og vondt?
Tenkt forsterker er en Nad C390DD, kom gjerne med meninger rundt match på disse.
Takk for kjapt svar!Det gode er at D28 er fantastiske musikkformidlere.Jeg er på høyttalerjakt til stuen, skal brukes til musikk og film.
Har hatt en rask lytt til et par Proac D28, og ble veldig overrasket over hvor mye lyd disse ga fra seg.
Er det noen som har lyst til å dele noen erfaringer rundt disse, på godt og vondt?
Tenkt forsterker er en Nad C390DD, kom gjerne med meninger rundt match på disse.
Det mindre gode er at jeg tror at du vil bli skuffet med disse som filmhøyttalere. De går dypt på papiret, men ikke så dypt som reklamen vil ha det til. Og heller ikke dypt med trøkk og slikt som man gjerne vil ha på film. Å tenke sub for å kompensere for dette, er en mulighet - men min vurdering er at dette kan bli vanskelig når man spiller musikk. D28 går såpass dypt at det lett blir konkurranse mellom høyttalere og sub. Til filmbruk er vel dette noe mindre kritisk - så en mulig løsning i så tilfelle kan være å bruke sub utelukkende til film, og å slå den av når du spiller musikk.
En annen mindre god nyhet for deg, er at den NAD'en du nevner fort kan komme til å bli en skuffelse. Ikke det at den nødvendigvis er dårlig, men D28 - som ProAc'er flest - er "easily satisfied with the very best" når det gjelder forsterker og elektronikk ellers. Det er nesten ikke grenser for hva man kan fore disse med av kvalitetselektronikk. "Musikalsk jerngrep" er et uttrykk jeg bruker når jeg tenker på elektronikk til ProAc - men jeg kjenner ikke den aktuelle NAD'en, så for alt det jeg vet, kan det tenkes at den vil fungere. Men vær forberedt på at oppgraderingsviruset kan slå til.
Det går nok bra - men nicket ditt ga meg visse assosiasjoner. "Slam Dancer" - da tenkte jeg at her var det en som skulle overgå Cerwin Vega. Man kan si mye om ProAc - men man skal et stykke opp i modellhierarkiet før man nærmer seg CV. No offense....Takk for kjapt svar!Det gode er at D28 er fantastiske musikkformidlere.Jeg er på høyttalerjakt til stuen, skal brukes til musikk og film.
Det mindre gode er at jeg tror at du vil bli skuffet med disse som filmhøyttalere. De går dypt på papiret, men ikke så dypt som reklamen vil ha det til. Og heller ikke dypt med trøkk og slikt som man gjerne vil ha på film. Å tenke sub for å kompensere for dette, er en mulighet - men min vurdering er at dette kan bli vanskelig når man spiller musikk. D28 går såpass dypt at det lett blir konkurranse mellom høyttalere og sub. Til filmbruk er vel dette noe mindre kritisk - så en mulig løsning i så tilfelle kan være å bruke sub utelukkende til film, og å slå den av når du spiller musikk.
En annen mindre god nyhet for deg, er at den NAD'en du nevner fort kan komme til å bli en skuffelse. Ikke det at den nødvendigvis er dårlig, men D28 - som ProAc'er flest - er "easily satisfied with the very best" når det gjelder forsterker og elektronikk ellers. Det er nesten ikke grenser for hva man kan fore disse med av kvalitetselektronikk. "Musikalsk jerngrep" er et uttrykk jeg bruker når jeg tenker på elektronikk til ProAc - men jeg kjenner ikke den aktuelle NAD'en, så for alt det jeg vet, kan det tenkes at den vil fungere. Men vær forberedt på at oppgraderingsviruset kan slå til.
Når det kommer til filmbruken, så spilles det ikke på hjemmekino-nivå her, så musikkprestasjonene er det viktigste punktet.
Oppsettet blir et kompromiss, Naden er valgt for å rydde litt opp i stua, men vil jo selvsagt få mest mulig igjen for pengene som legges i. Har lest en del rundt, og ser flere nevner at man kan fore disse med heftige saker og at de fortsetter å gro i lyden.
Oppgraderingsviruset må bare pent vente til dedikert lytterom er på plass!
Får satse på at noen andre her inne har hørt tilsvarende kombo eller så får jeg hale med meg Naden på en liten testrunde et sted...
Hehe, nicket er nok basert på noe helt annet en "kjøleskaps"produsenten. Ser ikke mange D28 på børsen, hva kan være en fornuftig pris på et strøkent par mon tro? No offence taken! 8)Det går nok bra - men nicket ditt ga meg visse assosiasjoner. "Slam Dancer" - da tenkte jeg at her var det en som skulle overgå Cerwin Vega. Man kan si mye om ProAc - men man skal et stykke opp i modellhierarkiet før man nærmer seg CV. No offense....Takk for kjapt svar!Det gode er at D28 er fantastiske musikkformidlere.Jeg er på høyttalerjakt til stuen, skal brukes til musikk og film.
Når det kommer til filmbruken, så spilles det ikke på hjemmekino-nivå her, så musikkprestasjonene er det viktigste punktet.
Oppsettet blir et kompromiss, Naden er valgt for å rydde litt opp i stua, men vil jo selvsagt få mest mulig igjen for pengene som legges i. Har lest en del rundt, og ser flere nevner at man kan fore disse med heftige saker og at de fortsetter å gro i lyden.
Oppgraderingsviruset må bare pent vente til dedikert lytterom er på plass!
Får satse på at noen andre her inne har hørt tilsvarende kombo eller så får jeg hale med meg Naden på en liten testrunde et sted...
Saken er at jeg allerede har Naden, og liker godt hvordan den har erstattet "rotet" som var i stuen, prøver å ha et ryddig og minimalt oppsett mye pga av plass.D28 er vel ikke så langt unna mine D25. Det jeg kan si er at ProAc avslører resten av komponentene dine veldig ærlig. Jeg har eid en bråte med forskjellige høyttalere opp gjennom tiden, og ingen høyttaler har avslørt så mye i kjeden som ProAc. Bytter jeg kabler, så hører jeg det lett. Bytter jeg forsterker, så er det lett å høre. Pickup, kjempe enkelt. Og det er på godt og vondt. Kobler du til utstyr med minst mulig komprimisser og svakheter, så får du det tilbake med godlyd. Men slikt utstyr koster. Kobler du til en rimelig forsterker, så avslører ProAc Response-serien det nådeløst også. De svakhetene som måtte bo i forsterkeren, kamufleres ikke; og det er her jeg tror du kanskje vil bli skuffet om du bruker NAD med D28.
Kjøp heller en brukt kvalitets forsterker (ikke at NAD ikke er kvalitet), som gjør høyttalere i den klassen verdig. Mala Audio selger både knakende gode rørforsterkere fra Line Magnetic og kvalitets-forsterkere fra Gd Audio; uten at det koster hiend ProAc Response D28 vil jeg tro er ganske like mine. De trenger egentlig ikke så mye watt for å drives, men den trenger kvalitet av klasse. Og skal du ha NAD, hadde jeg heller gått for Dali eller B&W.
Det brukes opp mot media-PC og smart TV, blir muligens en CD-spiller etterhvert. Prøver å holde det på et minimum, da vi har liten plass og ei lita tulle med busefingrer som av en eller annen grunn KUN skal pelle på ting som far blir svett av... 8)Hva ble det spillt på av utstyr ?
Tenkte på hva som ble brukt når du hørte D28Det brukes opp mot media-PC og smart TV, blir muligens en CD-spiller etterhvert. Prøver å holde det på et minimum, da vi har liten plass og ei lita tulle med busefingrer som av en eller annen grunn KUN skal pelle på ting som far blir svett av... 8)Hva ble det spillt på av utstyr ?
Jeg googlet litt på din NAD, og det var ikke den NAD jeg trodde det var. Jeg har hatt en del NAD opp gjennom årene, og likte alltid NAD bedre enn Denon. Jeg tror din forsterker er god nok for D28. Jeg tror ikke forsterkeren vil gjøre skam på de Du ville ha fått bedre utbytte av D28 med en bedre forsterker, men slik er det alltid.Saken er at jeg allerede har Naden, og liker godt hvordan den har erstattet "rotet" som var i stuen, prøver å ha et ryddig og minimalt oppsett mye pga av plass.D28 er vel ikke så langt unna mine D25. Det jeg kan si er at ProAc avslører resten av komponentene dine veldig ærlig. Jeg har eid en bråte med forskjellige høyttalere opp gjennom tiden, og ingen høyttaler har avslørt så mye i kjeden som ProAc. Bytter jeg kabler, så hører jeg det lett. Bytter jeg forsterker, så er det lett å høre. Pickup, kjempe enkelt. Og det er på godt og vondt. Kobler du til utstyr med minst mulig komprimisser og svakheter, så får du det tilbake med godlyd. Men slikt utstyr koster. Kobler du til en rimelig forsterker, så avslører ProAc Response-serien det nådeløst også. De svakhetene som måtte bo i forsterkeren, kamufleres ikke; og det er her jeg tror du kanskje vil bli skuffet om du bruker NAD med D28.
Kjøp heller en brukt kvalitets forsterker (ikke at NAD ikke er kvalitet), som gjør høyttalere i den klassen verdig. Mala Audio selger både knakende gode rørforsterkere fra Line Magnetic og kvalitets-forsterkere fra Gd Audio; uten at det koster hiend ProAc Response D28 vil jeg tro er ganske like mine. De trenger egentlig ikke så mye watt for å drives, men den trenger kvalitet av klasse. Og skal du ha NAD, hadde jeg heller gått for Dali eller B&W.
At den ikke er optimal er det mye som kan tyde på, men hvor langt vil den ta meg med nevte høyttaler og hva blir minusene?
Den er ut i fra min erfaring med Nad hittil, lite Nad om jeg kan si det slik - den virker mye mer nøytral i lyden kontra den mørkere klangen jeg er vant til fra den kanten.
Har hørt litt på noen Dali og B&W, men hadde en kjapp lytt til D28 her om dagen - og den var noe med den snerten som traff meg på en positiv måte.
Leste litt for raskt her...Tenkte på hva som ble brukt når du hørte D28Det brukes opp mot media-PC og smart TV, blir muligens en CD-spiller etterhvert. Prøver å holde det på et minimum, da vi har liten plass og ei lita tulle med busefingrer som av en eller annen grunn KUN skal pelle på ting som far blir svett av... 8)Hva ble det spillt på av utstyr ?
Jeg får prøve å koble de sammen, så blir jeg litt klokere. Men snerten de leverte var rett og slett nydelig, ikke det jeg forventet når jeg så de!Ja, da tror jeg ikke du skal forvente helt den samme lyden med din NAD
Ja, har du mulighet å teste de først, så er jo det det aller beste ProAc Response falt jeg pladask for da jeg hørte de for mange år siden. Nå har jeg endelig ett par sjøl. Og jeg selger de aldri. Og som du ser, selges det ikke mange ProAc Response på brukten. Jeg tror folk rett og slett beholder de når de er i hus.Jeg får prøve å koble de sammen, så blir jeg litt klokere. Men snerten de leverte var rett og slett nydelig, ikke det jeg forventet når jeg så de!Ja, da tror jeg ikke du skal forvente helt den samme lyden med din NAD
Er jo pre på den, så kan jo sikkert utvide litt også, men da faller jo hele poenget litt bort...8)Ja, har du mulighet å teste de først, så er jo det det aller beste ProAc Response falt jeg pladask for da jeg hørte de for mange år siden. Nå har jeg endelig ett par sjøl. Og jeg selger de aldri. Og som du ser, selges det ikke mange ProAc Response på brukten. Jeg tror folk rett og slett beholder de når de er i hus.Jeg får prøve å koble de sammen, så blir jeg litt klokere. Men snerten de leverte var rett og slett nydelig, ikke det jeg forventet når jeg så de!Ja, da tror jeg ikke du skal forvente helt den samme lyden med din NAD
Om du liker lyden, så slå til på ProAc Response D28. Da får du knall-høyttalere som ikke alltid er like lett å skaffe. Og forsterkeren du har er absolutt kapabel til å gi deg veldig god lyd, tror jeg Og skulle du en gang i fremtiden ha lyst til å oppgradere til en bedre integrert forsterker, så kan du jo det. Fleske til med en Rørforsterker fra LM Audio feks eller en integrert fra Bryston
Tenker det svingte bra jaTenkte på hva som ble brukt når du hørte D28Det brukes opp mot media-PC og smart TV, blir muligens en CD-spiller etterhvert. Prøver å holde det på et minimum, da vi har liten plass og ei lita tulle med busefingrer som av en eller annen grunn KUN skal pelle på ting som far blir svett av... 8)Hva ble det spillt på av utstyr ?
Leste litt for raskt her...
Det var en Gryphon pre og Dynamic Precision effekt.
Tommel rett opp!Tenker det svingte bra jaTenkte på hva som ble brukt når du hørte D28
Leste litt for raskt her...
Det var en Gryphon pre og Dynamic Precision effekt.
Bra tips kjøpte Gigant, er jo snart jul.Tips til dere som vurderer Sonic Design dempeføtter;
mvh
Don't hold your breath. Black Ash er min favoritt, men i følge Tor Aa hos Lyric Hifi er det - av en eller annen grunn - ikke den finishen som det går mest av. Får du et tilbud, er det bare "løp og kjøp" som gjelder.Noen som sitter på et par D28 i sort ask som de vil kvitte seg med av en eller annen grunn? 8)
Det må bli sort eller eik, men siste valg er jo ikke et alternativ så... Føler black ash er lettere å blende inn kontra de andre sortene. Jeg er behjelpelig om noen har noen å selge - så hyl ut! Bare ikke så høyt at andre får nyss!Don't hold your breath. Black Ash er min favoritt, men i følge Tor Aa hos Lyric Hifi er det - av en eller annen grunn - ikke den finishen som det går mest av. Får du et tilbud, er det bare "løp og kjøp" som gjelder.Noen som sitter på et par D28 i sort ask som de vil kvitte seg med av en eller annen grunn? 8)