Slam Dancer
Overivrig entusiast
Hva er en god pris på et par nye D28? Noen som har en formening?
Det gjelder kjøp...Det spørs om du er selger eller kjøper
Ebony er vel det fineste plagget som noensinne er laget til en av verdens beste Stativhøyttalere.Bruker Herbie square fat dots mellom ProAc D2 og stativ, og Herbie cone/spike decoupling glider titanium under spikes på stativene. Ble kvitt litt resonanser, og lyden "slipper" bedre fra høyttalerne. Fikk også kjøpt meg en glimrende høyttaler kabel, Purist Audio Design 20th annaversary Aqueous, så D2 spiller bedre enn noensinne
Knack power kabler til Supra skinne og videre til Bryston dac og den glimrende Mc275, I'm in Music heaven
Vis vedlegget 296427 Vis vedlegget 296428 Vis vedlegget 296429 Vis vedlegget 296430 Vis vedlegget 296431 Vis vedlegget 296432
Vet Tor har (hadde?)et par nye D28 inne i sort, tror det var 28k han ønsket for disse.Det gjelder kjøp...Det spørs om du er selger eller kjøper
Jeg har nettopp byttet høytalere og forhandleren tok mine D38 i innbytte, bra jeg kjøpte kvalitetshøytalere De tar nok ikke hva som helst i innbytte.Vet Tor har (hadde?)et par nye D28 inne i sort, tror det var 28k han ønsket for disse.Det gjelder kjøp...Det spørs om du er selger eller kjøper
Det er nok en fornuftig pris, men her er det mye og spare på og finne et par pent brukte.
Fint oppsett!Bruker Herbie square fat dots mellom ProAc D2 og stativ, og Herbie cone/spike decoupling glider titanium under spikes på stativene. Ble kvitt litt resonanser, og lyden "slipper" bedre fra høyttalerne. Fikk også kjøpt meg en glimrende høyttaler kabel, Purist Audio Design 20th annaversary Aqueous, så D2 spiller bedre enn noensinne
Knack power kabler til Supra skinne og videre til Bryston dac og den glimrende Mc275, I'm in Music heaven
Vis vedlegget 296427 Vis vedlegget 296428 Vis vedlegget 296429 Vis vedlegget 296430 Vis vedlegget 296431 Vis vedlegget 296432
Da er prisen ca det jeg hørte også da.Vet Tor har (hadde?)et par nye D28 inne i sort, tror det var 28k han ønsket for disse.Det gjelder kjøp...Det spørs om du er selger eller kjøper
Det er nok en fornuftig pris, men her er det mye og spare på og finne et par pent brukte.
Hadde jeg hatt større stue, så hadde nok D38 havnet her fort!Jeg har nettopp byttet høytalere og forhandleren tok mine D38 i innbytte, bra jeg kjøpte kvalitetshøytalere De tar nok ikke hva som helst i innbytte.Vet Tor har (hadde?)et par nye D28 inne i sort, tror det var 28k han ønsket for disse.Det gjelder kjøp...Det spørs om du er selger eller kjøper
Så disse kommer nok snart ut for salg antar jeg.
Takk for det SundkoienFint oppsett!
Bare en liten kommentar; ser at høyttalerne står relativt langt fram/ut på stativene dine..
Tyngdepunktet er nok nærmere frontplata enn midten. Selv ville jeg flytt de litt tilbake på topplata
M
Hvilke høyttalere byttet du til?Jeg har nettopp byttet høytalere og forhandleren tok mine D38 i innbytte, bra jeg kjøpte kvalitetshøytalere De tar nok ikke hva som helst i innbytte.Vet Tor har (hadde?)et par nye D28 inne i sort, tror det var 28k han ønsket for disse.Det gjelder kjøp...Det spørs om du er selger eller kjøper
Hvilke høyttalere byttet du til?Jeg har nettopp byttet høytalere og forhandleren tok mine D38 i innbytte, bra jeg kjøpte kvalitetshøytalere De tar nok ikke hva som helst i innbytte.Vet Tor har (hadde?)et par nye D28 inne i sort, tror det var 28k han ønsket for disse.
Noen sjangs for et par fine bilder
Hei! Dette synes jeg var veldig trist ! Du har min dypeste medfølelse! Kanskje har dette ordnet seg allerede. Hvis ikke bør du
ta kontakt med høyeste myndighet i Posten og kreve en umiddelbar løsning. Det er helt uhørt at Posten ikke makter å få
fram 2 kolli som postlegges samtidig fra Stavanger. Dette er den groveste feil jeg har hørt om. Og man hører jo mye rart om
Poste Norge ! Er det rart at denne etaten funker elendig? Håper det kommer til en løsning !
Mvh O.P.K.
Det var gode nyheter PatroOg så, på lille julaften, har posten funnet den andre forsendelsen, så nå står 32 kg med (u)balansert vellyd på et postkontor i hovedstaden. Jeg har riktignok søkt tilflukt på indre østland i julen og får ikke nyte godt av tilrettekomsten, men det gir fred i sjelen å vite at den har kommet til rette. Til nyttår blir det balanse i heimen! Takk for medfølelse!! God jul!
Hei! Dette synes jeg var veldig trist ! Du har min dypeste medfølelse! Kanskje har dette ordnet seg allerede. Hvis ikke bør du
ta kontakt med høyeste myndighet i Posten og kreve en umiddelbar løsning. Det er helt uhørt at Posten ikke makter å få
fram 2 kolli som postlegges samtidig fra Stavanger. Dette er den groveste feil jeg har hørt om. Og man hører jo mye rart om
Poste Norge ! Er det rart at denne etaten funker elendig? Håper det kommer til en løsning !
Mvh O.P.K.
Det har blitt omsatt D28 i cherry utførelse ned til 17 000 her på sentralen. Jeg kjøpte D28 i cherry, selv om jeg helst skulle hatt sorte. Prøvde å bytte til sorte også med 2000 kr mellomlegg, men det fikk jeg ingen respons på. Bruker forøvrig Soundcare spikes på disse ht, praktisk da de regelmessig blir løftet frem til lytteposisjon 1m fra bakvegg.Da er prisen ca det jeg hørte også da.Vet Tor har (hadde?)et par nye D28 inne i sort, tror det var 28k han ønsket for disse.Det gjelder kjøp...Det spørs om du er selger eller kjøper
Ja, men å komme over en som vil selge meg et par D28 i sort er ikke så lett!
Høres ut som jeg har litt jobb foran meg her... Eller så får jeg satse på en porsjon flaks og komme over et par i sort.Det har blitt omsatt D28 i cherry utførelse ned til 17 000 her på sentralen. Jeg kjøpte D28 i cherry, selv om jeg helst skulle hatt sorte. Prøvde å bytte til sorte også med 2000 kr mellomlegg, men det fikk jeg ingen respons på. Bruker forøvrig Soundcare spikes på disse ht, praktisk da de regelmessig blir løftet frem til lytteposisjon 1m fra bakvegg.Da er prisen ca det jeg hørte også da.Vet Tor har (hadde?)et par nye D28 inne i sort, tror det var 28k han ønsket for disse.
Ja, men å komme over en som vil selge meg et par D28 i sort er ikke så lett!
Har fått et pristilbud av Tor og det er ikke så galt ut i fra hva jeg har hørt her inne, men siden jeg prøver å holde meg innenfor et budsjett til dette oppsettet, så tror jeg brukt er veien å gå. Men, plutselig så går man i baret...Lå lenge et par sorte D28 til salgs på Finn til 18K, holdt på og kjøpe disse siden det var i nabolaget, men kom frem til at jeg hadde nok Hifi stående
De som Tor hadde var uåpnete nye høyttalere, da blir (bør) jo prisen være en litt annen.
Ser også at prisene på Ebay ligger langt over hva vi får for brukte ting her i Norge, kanskje det er veien og gå ved neste salg.
Prøvde feks og selge et veldig fint par med Rogers LS3/5A 15ohm her på sentralen for 6k, det synes folk var for dyrt.
På Ebay selges disse for 10-15k allt etter hvilken stand de er i.
Hm... Budsjett - det er jo bare et tall man tenker på. Synes du budsjettet er for lite, er det bare å tenke på et litt større tall. Eller helst et MYE større tall.Har fått et pristilbud av Tor og det er ikke så galt ut i fra hva jeg har hørt her inne, men siden jeg prøver å holde meg innenfor et budsjett til dette oppsettet, så tror jeg brukt er veien å gå. Men, plutselig så går man i baret...Lå lenge et par sorte D28 til salgs på Finn til 18K, holdt på og kjøpe disse siden det var i nabolaget, men kom frem til at jeg hadde nok Hifi stående
De som Tor hadde var uåpnete nye høyttalere, da blir (bør) jo prisen være en litt annen.
Ser også at prisene på Ebay ligger langt over hva vi får for brukte ting her i Norge, kanskje det er veien og gå ved neste salg.
Prøvde feks og selge et veldig fint par med Rogers LS3/5A 15ohm her på sentralen for 6k, det synes folk var for dyrt.
Du kan gjøre mye med klang og bassrespons med å justere plassering og vinkling. Ellers er det vel gjennomgående for ProAc at de bør settes opp med diskantlementene mot midten.Hei alle ProAc-venner! Har skaffet meg et nydelig par Response 3.5. Har ønsket disse i mange år så nå slo jeg til! Disse er i YEW og meget pene. Har spilt på dem en stund nå og er meget godt fornøyd med topp og mellotonen i disse. Kan spille veldig høyt uten og bli sliten i ørene, utrolig åpenhet og transparangt og mellomtonen ligner svært på Rogers LS3/5a bare i et mye større lydbilde. Det som er ankerpunktet med ProAc 3.5 er mangel på dypbass som bare mine IMF TLS 80 MKII kan gi. Men uansett er disse noe av det mest nøytralt lydende høyttalere jeg har hørt. Angrer ikke et minutt på kjøpet så lenge Diana Krall låter så fantastisk som hun gjør fra ProAc Response 3.5!!!
Det tror jeg på ;DVar på besøk hos en god venn. Han spiller på Pro Ac D100, drevet av PassLabs XA200,5 monoblokker. Pre amp er BAT VK 52SE.
Spiller forrykende bra.
Vis vedlegget 297817
/Ruby
Joda, men legger av til stereo nr.2 som skal få et eget lytterom en gang i fremtiden, derfor vil jeg ikke svi av mer enn jeg strengt tatt må i stua inntil videre.Hm... Budsjett - det er jo bare et tall man tenker på. Synes du budsjettet er for lite, er det bare å tenke på et litt større tall. Eller helst et MYE større tall.Har fått et pristilbud av Tor og det er ikke så galt ut i fra hva jeg har hørt her inne, men siden jeg prøver å holde meg innenfor et budsjett til dette oppsettet, så tror jeg brukt er veien å gå. Men, plutselig så går man i baret...Lå lenge et par sorte D28 til salgs på Finn til 18K, holdt på og kjøpe disse siden det var i nabolaget, men kom frem til at jeg hadde nok Hifi stående
Men - som jeg tror at jeg har skerevet tidligere i denne tråden: Black Ash er ikke det som dukker opp oftest på bruktbørsen.
Ny finer hørtes ut som en dårlig idé, spør du meg.Joda, men legger av til stereo nr.2 som skal få et eget lytterom en gang i fremtiden, derfor vil jeg ikke svi av mer enn jeg strengt tatt må i stua inntil videre.Hm... Budsjett - det er jo bare et tall man tenker på. Synes du budsjettet er for lite, er det bare å tenke på et litt større tall. Eller helst et MYE større tall.Har fått et pristilbud av Tor og det er ikke så galt ut i fra hva jeg har hørt her inne, men siden jeg prøver å holde meg innenfor et budsjett til dette oppsettet, så tror jeg brukt er veien å gå. Men, plutselig så går man i baret...Lå lenge et par sorte D28 til salgs på Finn til 18K, holdt på og kjøpe disse siden det var i nabolaget, men kom frem til at jeg hadde nok Hifi stående
Men - som jeg tror at jeg har skerevet tidligere i denne tråden: Black Ash er ikke det som dukker opp oftest på bruktbørsen.
Kanskje jeg får skaffe meg et par og koste på de ny finér...
Nydelig! Dette var de aller første Proaac jeg så som jeg falt for etter en omtale i amerikanske Stereophile på 90-tallet. Fantastisk byggkvalitet på de. Lurer på hvordan 3.5 låter ift D25. Har hørt 3.5 men i et helt annet oppsett enn mitt. Knallfornøyd med mine D25, og det skal noen uhyggelig gode høyttalere til før de byttes ut Og hadde jeg byttet til et annet merke, tror jeg at abstinensene etter ProAcs mellomtone hadde vært stor.Hei alle ProAc-venner! Har skaffet meg et nydelig par Response 3.5. Har ønsket disse i mange år så nå slo jeg til! Disse er i YEW og meget pene. Har spilt på dem en stund nå og er meget godt fornøyd med topp og mellotonen i disse. Kan spille veldig høyt uten og bli sliten i ørene, utrolig åpenhet og transparangt og mellomtonen ligner svært på Rogers LS3/5a bare i et mye større lydbilde. Det som er ankerpunktet med ProAc 3.5 er mangel på dypbass som bare mine IMF TLS 80 MKII kan gi. Men uansett er disse noe av det mest nøytralt lydende høyttalere jeg har hørt. Angrer ikke et minutt på kjøpet så lenge Diana Krall låter så fantastisk som hun gjør fra ProAc Response 3.5!!!
Kansje frekt og spørre, men finner ikke noe serlig prisoversikt på proac.. Disse tablette sakene er av interesse og kansje teste ut på min Dared Saturn Hva ligger et par på ?Nytt medlem i familien, og forsinket julepresang
Ja, har hatt de før.....godt tips, ikke selg ProAc ;D
Vis vedlegget 298313
I h.t. hjemmesiden til Lyric Hifi er prisen på Tablette Anniversary i standard finish (altså ikke ebony) 14.500 kroner. Er du heldig når du snakker med Tor Aa, kan det hende at du får et godt tilbud. På den annen side må du være forberedt på at prisen kommer til å gå merkbart opp i takt med laber kursutvikling på norske kroner.Kansje frekt og spørre, men finner ikke noe serlig prisoversikt på proac.. Disse tablette sakene er av interesse og kansje teste ut på min Dared Saturn Hva ligger et par på ?Nytt medlem i familien, og forsinket julepresang
Takker de får stå på ønskelisten over ting som må prøves på rørI h.t. hjemmesiden til Lyric Hifi er prisen på Tablette Anniversary i standard finish (altså ikke ebony) 14.500 kroner. Er du heldig når du snakker med Tor Aa, kan det hende at du får et godt tilbud. På den annen side må du være forberedt på at prisen kommer til å gå merkbart opp i takt med laber kursutvikling på norske kroner.Kansje frekt og spørre, men finner ikke noe serlig prisoversikt på proac.. Disse tablette sakene er av interesse og kansje teste ut på min Dared Saturn Hva ligger et par på ?Nytt medlem i familien, og forsinket julepresang