Gå inn i Audessey/manuell innstillingene og sjekk at sub er på.
No offence, men nå driver du å spør om innstilling av suber i minst tre forskjellige tråder, og et gjennomgående tema er at du bare hører på de som foreslår det du selv har tenkt.
I beste mening vil jeg foreslå at du leser deg litt mer opp på innstillinger av suber slik at du forstår helheten her.
For eksempel så finnes det en del guider på Avsforum.
None taken.
Tråden "lage bassfelle, kanskje" er den det startet med som ble dratt inn i REW-tråden.
I REW-tråden er det målinger, som jo hører hjemme der. Og der er det høyttalergymnastikk som er i fokus siden jeg har et par digre kuler og noe stygge daler.
Denne tråden er fordi jeg har null futt i LFE-sporet. 65db er på maks er ikke mye å skryte av.
Enig, det burde vært to, ikke tre, tråder.
Og ja. Subbene står på som du ser av bilde lenger opp, de gir jo lyd, men bare opp til 65db over LFE.
Om jeg hører på andre forslag? Jupp, jeg har drasset rundt på både subbene og HT i flere uker nå, samt endret hvor jeg sitter. Dessverre er det ikke mulig med DSP i mitt oppsett uten å bytte det meste av elektronikk og det er ikke et alternativ. Så da må jeg gjøre det beste ut av det jeg har.
Jeg har snudd stikkontakter (som jeg lo av for en tid tilbake, men det funker jo), justert plasseringer av HT+subber cm for cm, testet stort sett alt alle har foreslått uten om DSP og sette sofaen midt i døra. Så jo, jeg har lyttet til rådene og testet.
Enn så lenge så kommer jeg tilbake til det som er det enkleste. Det høres best ut, og det måler best.
Men tipset om avforum skal jeg ta deg opp på
Når jeg får brukt LFE som de skal så har jeg vel tre valg:
Leve med det som det er.
Bytte masse elektronikk så jeg kan sette inn DSP.
Kjøpe større hus.