Jeg har en SME Series IV-D som jeg er svært fornøyd med på min SME model 20/3, men jeg lurer på om det er en liten konstruksjonsfeil eller feil i bruksanvisningen? Har oppdaget at armen sitter forholdsvis løst på spilleren, selv om den er montert forskriftsmessig. Når man skrur armen fast på spilleren, skal de to sideskruene i "festesledene" være 3/4 omdreining ute. De skal etter bruksanvisningen være så langt ute helt til armen er ferdig justert. Deretter skal de to sideskruene skrus inn igjen. Men problemet er at festesledene ikke går like mye inn igjen mot hverandre, etter at de er skrudd skikkelig fast i det solide armbordet på spilleren med de fire vanlige festeskruene (fordi de vanlige festeskruene holder dem igjen). De to sideskruene kjennes skikkelig stramme når de er dradd 1/3 omdreining inn igjen, men det er ikke nok til at armen sitter skikkelig fast mellom de to sidesledene. På en spiller med mindre solid armbord vil problemet neppe være like stort, men kan nok oppstå der også.
Løsningen er nok å sørge for at sideskruene er tighte når armen skrus fast på spilleren. Men det er stikk i strid med det som står i bruksanvisningen, og vil også hemme armens bevegelsesfrihet når den skal justeres inn (fordi de fire vanlige festeskruene vil hindre at festesledene går fra hverandre når de to sideskruene løsnes).
Dette var tungvint forklart, men de som kjenner armene skjønner nok problemstillingen.
Virker rart at ingen har påpekt dette problemet i noen av de utallige testene jeg har lest av SME-armer.
Noen andre som har erfaringer med dette???
Løsningen er nok å sørge for at sideskruene er tighte når armen skrus fast på spilleren. Men det er stikk i strid med det som står i bruksanvisningen, og vil også hemme armens bevegelsesfrihet når den skal justeres inn (fordi de fire vanlige festeskruene vil hindre at festesledene går fra hverandre når de to sideskruene løsnes).
Dette var tungvint forklart, men de som kjenner armene skjønner nok problemstillingen.
Virker rart at ingen har påpekt dette problemet i noen av de utallige testene jeg har lest av SME-armer.
Noen andre som har erfaringer med dette???