Den fungerer utmerket med Roon da den nå har fått direkte støtte, måtte om PC når jeg hadde den. Den slår seg også på direkte fra Roon appen så du slipper å bruke den lite funksjonelle fjernkontrollen til D200 (volum kontrollen er bra da).
Ingen grunn til å bruke den integrerte streameren i Devialet når du kan få samme funksjonen i en ekstra boks...Må bare bli fortrolig med appen, ser jeg........
mvh
Proffen
Nei, du sier noe der..Ingen grunn til å bruke den integrerte streameren i Devialet når du kan få samme funksjonen i en ekstra boks...
Analogt foreløpigTar du signalet ut analogt eller digitalt fra Lumin?
Hmm, interessant, får kartlegge litt hva som finnes........Overgang eller bnc til rca/xlr kabel.
Ikke digitalt ut fra D2?Takk for lytten, Proffen!
Jeg var forundret over å høre forskjeller på lyden fra Lumin i forhold til lyden fra cd-drev direkte inn i Devialet, som jo ikke gir mulighet til å unngå en AD/DA- sløyfe i Devialeten. M.a.o. vil Lumin inn i Devialet gi to DA- konverteringer, en i Lumin og en i Devialet, mens cd-drev direkte inn i Devialet bare gi en DA-konvertering.
Likevel låt cd inn i Devialet litt mer "flisete" og "mekanisk", i mine ører dårligere enn omveien gjennom Lumin......Merkelige greier!
Det første jeg spurte om, var om det var samme samplingsfrekvens. Svaret var "tja, kanskje". For meg hørtes det ut som om Qubuz gjennom Lumin var mer high rez enn 16/44.1. Ikke spør hvordan jeg hører det, det vet jeg ikke.
Men jeg har lekt meg med klokking og forskjellige samplingsfrekvenser og ordlengder i over 10 år nå, og det som stadig går igjen er at jeg klaret å skille 16/44.1 fra høyere samplingsfrekvenser. Ikke med en gang, det vil jeg ikke skryte på meg, men gjennom mitt eget svært så kjente anlegg får følelsen av at noe ikke helt stemmer hvis jeg av vanvare har kommet borti samplingsfrekvensvelgeren.....
Jeg har googlet litt, og Qubuz opererer med høyere samplinger enn 16/44.1: 24/48, 24/96 og enda høyere. IME gir det en litt snillere, glattere lyd, i mangel av bedre ord. Ikke så unaturlig egentlig, når en tenker på at alt over Nyquist- frekvensen må filtreres vekk før AD-konvertering. Allerede 24/48 gir et filter som ligger lengre ut i det ikke- hørbare med en Nyquist-frekvens på 24kHz. Ved 24/96 er Nyquist-frekvensen 48 kHz, som er der oppe i flaggermusland.
La gå. Vi får da teoretisk sett en snillere, glattere lyd ut av Lumin. Det store spørsmålet som jeg ikke klarer å svare på, er hvorfor denne presentasjonen overlever en ny AD/DA- sløyfe i Devialeten, denne gangen bombesikkert 16/44.1......Aner ikke! Begriper det ikke!
I hvert fall låt det svært så ørevennlig gjennom nyanskaffelsen. Gratulerer.
Mvh
Nei, ikke foreløpig. Bare BNC ut av D2, og optisk inn på Devialet. Et løsbart problem iofs, men ikke løst foreløpig.Ikke digitalt ut fra D2?
Takker.Takk for lytten, Proffen!
Jeg var forundret over å høre forskjeller på lyden fra Lumin i forhold til lyden fra cd-drev direkte inn i Devialet, som jo ikke gir mulighet til å unngå en AD/DA- sløyfe i Devialeten. M.a.o. vil Lumin inn i Devialet gi to DA- konverteringer, en i Lumin og en i Devialet, mens cd-drev direkte inn i Devialet bare gi en DA-konvertering.
Likevel låt cd inn i Devialet litt mer "flisete" og "mekanisk", i mine ører dårligere enn omveien gjennom Lumin......Merkelige greier!
Det første jeg spurte om, var om det var samme samplingsfrekvens. Svaret var "tja, kanskje". For meg hørtes det ut som om Qubuz gjennom Lumin var mer high rez enn 16/44.1. Ikke spør hvordan jeg hører det, det vet jeg ikke.
Men jeg har lekt meg med klokking og forskjellige samplingsfrekvenser og ordlengder i over 10 år nå, og det som stadig går igjen er at jeg klaret å skille 16/44.1 fra høyere samplingsfrekvenser. Ikke med en gang, det vil jeg ikke skryte på meg, men gjennom mitt eget svært så kjente anlegg får følelsen av at noe ikke helt stemmer hvis jeg av vanvare har kommet borti samplingsfrekvensvelgeren.....
Jeg har googlet litt, og Qubuz opererer med høyere samplinger enn 16/44.1: 24/48, 24/96 og enda høyere. IME gir det en litt snillere, glattere lyd, i mangel av bedre ord. Ikke så unaturlig egentlig, når en tenker på at alt over Nyquist- frekvensen må filtreres vekk før AD-konvertering. Allerede 24/48 gir et filter som ligger lengre ut i det ikke- hørbare med en Nyquist-frekvens på 24kHz. Ved 24/96 er Nyquist-frekvensen 48 kHz, som er der oppe i flaggermusland.
La gå. Vi får da teoretisk sett en snillere, glattere lyd ut av Lumin. Det store spørsmålet som jeg ikke klarer å svare på, er hvorfor denne presentasjonen overlever en ny AD/DA- sløyfe i Devialeten, denne gangen bombesikkert 16/44.1......Aner ikke! Begriper det ikke!
Mvh
BNC til rca skal prøves, ja - må bare finne "riktig" kabel.Ikke digitalt ut fra D2?
BNC ut fra Lumin? Analog det altså?Da blir det spennende å høre hva en overgang fra stereo rca-kabler til en BNC-til-rca mellom D2 og D200 vil bety for lyden.
Ble en rimelig sak fra Canare, som jo har rykte på seg for å være ok kabler.
Blir gjerne noen dager å vente før kabelen dukker opp fra Engeland, men den som venter på noe godt.....
mvh
Proffen
Har kjørt rca ut fra D2 hittil. Skal over til BNC ut fra D2, men i andre enden er kabelen rca.......all den tid D200 ikke har BNC inn.....BNC ut fra Lumin? Analog det altså?
Alltid trodd det var digital
Jeg får best lyd fra min Devialet fra lper, så det er en fleksibel "pizza eske".Takk for lytten, Proffen!
Mvh
Får se på det en dag jeg får litt ekstra tid, har overskuddet til å sitte og knote osv.....Anbefaler deg å teste avspilling direkte med Devialet Air også.
Må D200 være kablet til nett ved oppstart og etterpå?Veldig enkelt å teste, last med Air sw, få D200 på nett, spill av en lydfil og send den til D200. Samme som om du sender lyd til en Airplay høytaler på en mac.