Har da satt jumperne slik at input caps er koblet inn, og satt utgangsimpedans fra 10 ohm opp til 68ohm. Bias måtte justeres, da det var for høyt etter å ha endret de første jumperne. Justering av bias er jo superenkelt.
Volumjusteringen (i.e. opplevd gain) ble hakket bedre med de forutnevnte justeringene, men fortsatt litt for høyt. Men, når det gjelder lyden - så er denne lille rakkeren en liten juvel. For noen vil alle ulempene (DIY, åpent chassis medditto ulemper, høy gain, ekstern PSU / strømadapter) muligens være en show stopper. Jeg anbefaler allikevel de som er nysgjerrige på denne å ta en sjanse.
Lydscenen på denne er ganske imponerende. Om det skyldes at lyden er tunet lysere enn hva jeg er vant med og/eller om det er røret som gjør det, vet jeg ikke. Forsterkeren minner meg litt om BCL slik jeg husker den, men med litt mer positiv nerve / nærhet i lyden.
Så har det igjen vist seg at "rør låter ikke rør" hver gang. Ikke noe siruplyd i denne forsterkeren, nei.
Jeg må vurdere å anskaffe med 1-2 andre rør. Ikke fordi det originale røret (6H23N) er dårlig - men kun for å teste ut hvordan forsterkeren responderer på rørbytte.
Takk igjen til Morpheus og jonnygrandis de som tipset om denne forsterkeren. Absolutt verdt sin pris rent lydmessig - og vell så det.
Så langt har jeg brukt Hegels HD10 som DAC, ALAC fra Mac / Audirvana og Fidelia som avspiller - og HE-500 mest som hodetelefon.
PostScript:
Når det gjelder for høy gain, så vil jeg mitigere det ved å benytte Violectrics DAC V800, som har volumkontroll. Skal ikke justere så ned i volum - bare nok til at jeg får litt mer ro på volumpot på Project Sunrise II.