Etter å ha lest på Rockgrotto ser det ut som det er Horizon jeg trenger. Noen som vet noe om når den blir tilgjengelig?
Da er det vel egentlig Project Horizon du også bør ha siden beyerdynamic T 1 har 600 ohm inngangsimpedanse:Har akkurat skaffet meg et sett T1.
Rock Grotto: "Topic: Horizon and Sunrise-II specs and tweaks"
Because of the higher supply voltage the Horizon has a much larger output voltage swing (14V), the Sunrise II has 6V.
For this reason the Horizon is best suited for:
headphones between 120 Ohm and 600 Ohm and to drive any headphones that can best be driven by a 120 Ohm source.
The Sunrise-II is optimized for driving headphones between 16 Ohm and 120 Ohm.
This doesn't mean the Horizon cannot be used for 32 and 60 Ohms headphones, nor doesn't mean the Sunrise-II is not suited for 300 Ohm headphones.
The Horizon will deliver at least 200mW (the maximum rating for a lot of headphones) in all headphones between 32 Ohm and 600 Ohm regardless of output resistance setting (0 Ohm to 120 Ohm output resistance setting) and, dependent of conditions, can deliver max 650mW.
In 32 Ohm headphones, on low output resistance setting (5 Ohm), the Sunrise-II can deliver 900mW, the horizon 'merely' manages 180mW.
In 600 Ohm HP's the Horizon can pump 300mW but the Sunrise only manages 60mW.
So 2 amps that can both drive the whole 'headphone range' from 16 to 600 Ohm but are 'optimized' in 2 steps.... 16 – 120 Ohm and 120 - 600 Ohm.
Blir spennende å høre om kombinasjon passerHar akkurat skaffet meg et sett T1.
Det er helt klart min oppfatning også, jeg kan ikke annet enn å fortsette å anbefale denne "plastdingsen" så langt det lar seg gjøre. Det er nok helt klart en av mine topp 3 beste hi-fi kjøp jeg har gjort. Og at den i tillegg er transportabel og lett bør jo gjøre den attraktiv for flere. Jeg vurderer seriøst å bare bestille en til for å stasjonere den fast på hytten i Trysil.Av og til kan man bli positivt frustrert. Vi er tre som har anskaffet PSii, og ingen andre aner hva de går glipp av. DET er frustrerende. De fleste tenker nok at denne "plastdingsen" låter kanskje så der - men sannheten er at den låter aldeles fortreffelig. Det er egentlig sjelden at man blir genuint overrasket i dette markedet, men PSii har klart det...
Godt å høre, da vet jeg at bildet treffer med å gjenskape endel av følelsene rundt det Her går vi snart inn i vår 3-dje uke og vi storkoser oss med en gjennomsnitt temperatur på 35grader og med en topp på 46 her om dagen. Dog har vi 3 Mitsubitshi blåsere inne i leiligheta så vi klarer oss fint.@ johnnygrandis: bildet ditt bidrar til at jeg virkelig lengter til varmere strøk.
Her traff du virkelig spikeren på hodet Loevhagen! Vi er vel snart 4 som har forsterkeren som bruker HFS relativt aktivt så det har hvertfall gått fremover .Av og til kan man bli positivt frustrert. Vi er tre som har anskaffet PSii, og ingen andre aner hva de går glipp av. DET er frustrerende.
Nå snakker vi! Dette er virkelig spennende Loevhagen, og jeg gleder meg virkelig til å lese dine intrykk etterhvert! Har du tro på at en oppgradert strømforsyning vil kunne gi ytterligere løft i lydbildet?Jeg har en forkjærlighet for HE-500 på denne ampen med 6n23p Har bestilt noen nye rør for å se om dette kan endres. Rangert etter "best":
Telefunken <> E88CC / 6922 NOS-6922-TELE
6922 / E88CC SIEMENS NOS-6922-Siemens
Tesla E88CC / 6922 Steel NOS-6922-TESLA
Electro-Harmonix 6922 EH EH-6922
Electro-Harmonix 5751 EH-5751GP
T1 er lettdrevne så de kan brukes med nesten hva som helst.@Minutten: Gratulerer med PSii. Jeg ser at du har fått tilbakemelding på at PSii og T1 ut i fra tekniske spesifikasjoner ikke er en "perfect match". Forsterkeren skal jo egentlig fungere best med hodetelefoner <120ohm. Da jeg spurte produsenten om en hodetelefonanbefaling nevnte han Sennheiser HD650. Den har en impedans på 250ohm, og PSii har ingen problemer med å drive dem. Skal bli interessant å lese dine inntrykk.
Jeg ser du har rettet ">120ohm" til "<120ohm" etter at jeg hadde åpnet tråden.[...]
Jeg ser at du har fått tilbakemelding på at PSii og T1 ut i fra tekniske spesifikasjoner ikke er en "perfect match". Forsterkeren skal jo egentlig fungere best med hodetelefoner <120ohm.
Da er jo produsenten ikke nødvendigvis helt i takt med seg selv/helt klar i budskapet jfr. det han skriver på Rock Grotto i "Topic: Horizon and Sunrise-II specs and tweaks". Produsenten påpeker dog at både Project Sunrise Version II og Project Horizon kan benyttes utenfor sitt optimale impedanseområde, men på den annen side er det jo faktisk en grunn til at produsenten lager to produkter og ikke nøyer seg med ett. Det er neppe bare for moro skyld. Se forøvrig mitt innlegg #84.Da jeg spurte produsenten om en hodetelefonanbefaling nevnte han Sennheiser HD650. Den har en impedans på 250ohm, og PSii har ingen problemer med å drive dem. Skal bli interessant å lese dine inntrykk.
Joda, jeg er enig i dine betraktninger. Tror ikke jeg skal si så mye mer om det tekniske da informasjon rundt dette er godt belyst på rock grotto.Jeg ser du har rettet ">120ohm" til "<120ohm" etter at jeg hadde åpnet tråden.[...]
Jeg ser at du har fått tilbakemelding på at PSii og T1 ut i fra tekniske spesifikasjoner ikke er en "perfect match". Forsterkeren skal jo egentlig fungere best med hodetelefoner <120ohm.
Da er jo produsenten ikke nødvendigvis helt i takt med seg selv/helt klar i budskapet jfr. det han skriver på Rock Grotto i "Topic: Horizon and Sunrise-II specs and tweaks". Produsenten påpeker dog at både Project Sunrise Version II og Project Horizon kan benyttes utenfor sitt optimale impedanseområde, men på den annen side er det jo faktisk en grunn til at produsenten lager to produkter og ikke nøyer seg med ett. Det er neppe bare for moro skyld. Se forøvrig mitt innlegg #84.Da jeg spurte produsenten om en hodetelefonanbefaling nevnte han Sennheiser HD650. Den har en impedans på 250ohm, og PSii har ingen problemer med å drive dem. Skal bli interessant å lese dine inntrykk.
Du har skrevet at Sennheiser HD 650 ikke har falt helt i smak hos deg og at du liker Creative Aurvana Live! (32 ohm) bedre. Kan det tenkes at bruk med Project Sunrise Version II (kanskje istedenfor Project Horizon) kan være en medvirkende årsak til dette?
Dette høres lovende utT1 er lettdrevne så de kan brukes med nesten hva som helst.@Minutten: Gratulerer med PSii. Jeg ser at du har fått tilbakemelding på at PSii og T1 ut i fra tekniske spesifikasjoner ikke er en "perfect match". Forsterkeren skal jo egentlig fungere best med hodetelefoner <120ohm. Da jeg spurte produsenten om en hodetelefonanbefaling nevnte han Sennheiser HD650. Den har en impedans på 250ohm, og PSii har ingen problemer med å drive dem. Skal bli interessant å lese dine inntrykk.
Sammenlignet med mine HD600 og K701 virker T1 som en lettere last.
Sammenlignet med mine HD600 og K701 virker T1 som en lettere last.
Dessverre har tabellen i ovennevnte innlegg blitt noe skadet ved overføringen fra HFS2 til HFS3, men jeg tror det fremdeles skal være (rimelig) greit å forstå den, også for andre enn meg. Det gir lydstyrkeinnstillingstall for:Innlegget "Lydstyrke: Tallene(s tale)" i hodetelefontråden inneholder lydstyrkeinnstillingstall som passer for meg for noen hodetelefoner drevet av Grace Design m903. Jeg beskriver også hvordan jeg fant dem.
Hei. Noen av dere som har testet en av disse med AKG K701 eller Beyer T70?
Det var uventet jfr. Rock Grotto i "Topic: Horizon and Sunrise-II specs and tweaks".Hei. Noen av dere som har testet en av disse med AKG K701 eller Beyer T70?
Har lest litt om disse på diverse forum. Anbefalingene er at jeg bør velge Horizon. Anslått pris 299 dollar. Noen som vet når den er tilgjengelig?
Rock Grotto: "Topic: Horizon and Sunrise-II specs and tweaks"
Because of the higher supply voltage the Horizon has a much larger output voltage swing (14V), the Sunrise II has 6V.
For this reason the Horizon is best suited for:
headphones between 120 Ohm and 600 Ohm and to drive any headphones that can best be driven by a 120 Ohm source.
The Sunrise-II is optimized for driving headphones between 16 Ohm and 120 Ohm.
This doesn't mean the Horizon cannot be used for 32 and 60 Ohms headphones, nor doesn't mean the Sunrise-II is not suited for 300 Ohm headphones.
The Horizon will deliver at least 200mW (the maximum rating for a lot of headphones) in all headphones between 32 Ohm and 600 Ohm regardless of output resistance setting (0 Ohm to 120 Ohm output resistance setting) and, dependent of conditions, can deliver max 650mW.
In 32 Ohm headphones, on low output resistance setting (5 Ohm), the Sunrise-II can deliver 900mW, the horizon 'merely' manages 180mW.
In 600 Ohm HP's the Horizon can pump 300mW but the Sunrise only manages 60mW.
So 2 amps that can both drive the whole 'headphone range' from 16 to 600 Ohm but are 'optimized' in 2 steps.... 16 – 120 Ohm and 120 - 600 Ohm.
Da bør du vel formodentlig skrive en e-post til han som bygger Project Sunrise Version II, og deretter informere om resultatet i denne tråden.Anslått pris 299 dollar. Noen som vet når [Project Horizon] er tilgjengelig?
Høres ut som en god ide. hehe. Helt klart et spennende produktDa bør du vel formodentlig skrive en e-post til han som bygger Project Sunrise Version II, og deretter informere om resultatet i denne tråden.Anslått pris 299 dollar. Noen som vet når [Project Horizon] er tilgjengelig?
Okey, hjemme igjen etter 3-uker med sol. Testet opp PSii`en på min velkjente Berkeley dac og det spiller igjen helt nydelig Ampen er friskemeldt ! Syntes det skulle være litt rart om røret skulle gå etter 150T. Mest sannsynlig kinamikk Muse dacen som har tatt kvelden.Jeg vil tippe røret kanskje er i ferd med å dø.
Ta det ut og sett det tilbake. Sjekk bias kan være verdt å sjekke, da en gitt justering der ikke varer evig og bør justeres / sjekkes som vedlikehold.
Husk at du ikke skal ha hverken hodetelefon eller dac tilkoblet når du justerer bias.
Takker, hadde en herlig tur med 20,5 dager med sol, DVS en halv dag med skyerPuh. Godt. Velkommen hjem igjen.
Mottok en liten rørpakke i dag. Hm. Lurer på hva jeg skal finne på nå til uka?
Interresant lesing Loeven, har du link til hvor røret er kjøpt ? Fikk lyst på d.Nyt ferie, Morpheus.
Siemensrøret gir en særdeles god dybde i lydbildet. Forbløffende effekt på HE-500.