Hater egentlig slike tråder, men jeg har ikke hørt noen av disse selv. Så jeg må spørre ekspertisen der ute, hvilke av disse er "best" og har du erfaring med de? Isåfall, fordeler og ulemper?
Selv er jeg av den gamle skolen og liker høyttalere med mye mellomtone og helst dyp bass. Høyttalere jeg historisk har likt er: Sonus Faber Venvere 2,5, Wharfedale Linton Heritage, B&W DM2 mk2 (elsket mellomtonen i disse) og Doxa 8.1 (pluss en masse som er langt dyrere). Det er de jeg kommer på akkurat nå, i en "normal" prisklasse.
Finnes det noen i listen over som kan måle seg med noen av disse?
- Wharfedale jade 3 - Noen gode anmeldelser og har en godt rykte de siste årene.
- Melodika BL40 mk3 - Totalt ukjent!
- Dynabel 2.5s - Kjempegode anmeldelser i sin tid
- Fyne Audio F303 - ?
- Yamaha NS-F700 - ?
- Epos M22i - ?
- Definitive Technology BP9020 - Surround høyttaler med bass som viktigeste faktor?
- Dali 710 - gammel og litt billig?
- Jungson Hui Feng - ukjent
- KEF 105.1 - For gammel?
- KEF 104.2 - Har hørt denne, men på dårlig forsterker. Så jeg vet ikke hva den er god for.
Selv er jeg av den gamle skolen og liker høyttalere med mye mellomtone og helst dyp bass. Høyttalere jeg historisk har likt er: Sonus Faber Venvere 2,5, Wharfedale Linton Heritage, B&W DM2 mk2 (elsket mellomtonen i disse) og Doxa 8.1 (pluss en masse som er langt dyrere). Det er de jeg kommer på akkurat nå, i en "normal" prisklasse.
Finnes det noen i listen over som kan måle seg med noen av disse?
Sist redigert: