Kommer vel ikke til med overfres der?En liten avrunding av kanten med overfres burde vel holde til å smoothe ut eventuelle diffraksjoner skulle man tro. Er jo kun snakk om en mm
Da inviteres det til innspill på hvordan jeg skal løse den millimeteren som plutselig kom til syne? Filt foran?
Og vil en milimeter kludre til delefrekvensen ved drøye 2000 Hz? Det blir vel større forskjell når en liten og stor sitter i lytteposisjon?
Jo du kan bruke fresestål med lager i enden. Liten radie å pusse av kantenKommer vel ikke til med overfres der?
Jeg tenker filt er løsningen? Eller å laserskjære en spacer av plast?
Altfor myktKan du prøve med vinduspakning bak diskanten?
Biltema?Ta deg ein tur til jernvaren eller Tools/Wurth og få fatt i skikkelig pakning.
Fås som 0,5mm, 1mm, og 2mm. Er litt styr med å skjere den ut, men har du ett falt stemmejern så fikser ein det raskt.
ja, kjøp deg et brett med korkpakning biltema, bruker den selv, den måler 1,8 mm, men lager du paknings sirkelen ikke for bred klarer du fint å skvise inn pakningen den siste millimeter, er ganske Flex disse og fine å justere inn flush.
Hei @Hornlyd ,
Hei @Hornlyd ,
Det materiale du skal bruke bør ha ein kosistens så den komprimerer minst mulig, kork vil kunne fjøre...
Så hos Wurth, dei har ikkje noe som er egnet, men Tools.no har men dyrt og minste bestilling er 5 "ark" dvs hver er 1x500x200mm til kr.166,- eks mva.
Men hvilke tykkelse er det du trenger? 1, 1,5 eller 2 mm? Eg har noe liggende i verkstedet, skal sjekke det opp om det er noe som er egnet.
Men linker til WURTH er denne.
Ja eg har ett stykke med neoprengummi, det er ca 2,75+ mm men har også tynn klingeritt pakning på >0,5mm som i såfall kan legges under. Hvis kan vere intressant å prøve send adressa på PM, og da min diameter for dsikantene så lager eg ett stykke som dekker begge?
Jeg vil tro at en taggete kant a-la Wilson skaper mindre diffraksjon. Du kan jo prøve og se.VS folie er en god idee
Eller filt? Tykkelsen er perfekt og jeg klarer å skjære pent? Hvor mye har det egentlig å si mtp de skarpe hjørnene på kassa og diffraksjon?
Vis vedlegget 811535
Siden du driver med polering... vil du nok finne denne artikkelen intr.
Genialt. Det er det enkleste jaTynne plater kan legges mellom to offerplater, så slipper du krøll og sprekk. Stikksag kan og benyttes.
Jeg synes den ble veldig flott i fargen du har valgt.Hvis denne skulle vært solgt i butikk.
Hvilken finish/farge er mest salgbar til folk flest?
(Går kanskje an å lage en avstemningstråd på generelt grunnlag?)
Og hva slags føtter/sokkel er best egnet?
Vis vedlegget 811804
synes også den farge duHvis denne skulle vært solgt i butikk.
Vis vedlegget 811804
synes også at denne fargen du her har valgt er meget fin, hva er koden her?Hvis denne skulle vært solgt i butikk.
Vis vedlegget 811804
Her står det litt om strømforsyninger. Det du må ha en trafo på 35v-ish ut som likerettes, noen kondensatorer og da får du 48v teoretisk. Ac spenning x 1,414= DC spenning ut. Men hvis du skal gå for 230v til 48v, istedet for 12v til 48v, så kanskje denne hadde gått an å bruke? https://www.ebay.com/itm/264302816044?hash=item3d89aceb2c:g:A3oAAOSwLVZVzahzEt annet spm. 220VAC til 48VDC med ringkjerne.
Hva trengs da?
Trafo med rett vikling og likeretter samt en sånn kortslutningskondensator mot «poppelyd» når man slår på montert på L og N på nettbrønnen? (Jeg har sånne grå)
Sophisticated Blue supermattsynes også den farge du
synes også at denne fargen du her har valgt er meget fin, hva er koden her?
Jeg ville valgt min. 36 v ac. En må ha med tapet i likeretterdiodene, en kan regne 1,4 v i hver halvdel av sinusen Hvis en i tillegg ser på CRC type løsninger, så må en regne på tapet i motstandene også.
36 volt ac gir ca. 50 dc -1,4 volt i diodene = 48,4.
Så må en huske på / sjekke hvilken spenning en faktisk har i stikkontakten.
Men hvor kritisk er 48 volt dc ? Det er sikkert litt slingringsmon...
Jepp, 48 volt er en form for standard. Dvs. under 50 Volt er en standard.Meget fleksibelt. Tar 14 til 53,5 V DC:
(Jeg tenkte at 48V var standard)
Texas Instruments TPA3255EVM - fleksibel klasse D forsterker
Jeg kan ikke så mye om forsterkere hvis man skal ned i materien. Kjekt med en spørsmål og svar tråd. Hifisentralen er en ypperlig kunnskapsbank og erfaringslogg (brukt med måte). Da er det fint å bla tilbake i tråden hvis det er noe man lurer på. Jeg har en sånn forsterker. Den er er veldig...www.hifisentralen.no