Diverse Provoserende syklist i Oslo

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
30.008
Sted
Oslo/Grebbestad
Nå skal det sies at du tross alt er en svær, kraftig og fryktingytende kar da, Totte.
Men han er hard som en grevling i kroppen totte!
Jeg har vært med totte på sykkeltur når noen har fått klar besjked om vad som er riktig/galt! He won't back down:eek::)

Sist redigert:

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Antall liker
1.127
Torget vurderinger
2
Ja , og sunn fornuft tilsier at man skal oppføre seg som folk , ellers så kan man "få seg en på trynet" - det lærer vel de fleste allerede på skolen :)
Og etter skolen, når de fornuftige menneskene er voksne, gir de ikke folk "en på trynet". :rolleyes:
.....og etter skolen så slutter som regel folk å oppføre seg slik at dem "fortjener en på trynet" :rolleyes:

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.370
Torget vurderinger
4
Som så mange andre kjenner jeg jo slike situasjoner fra både bilsetet og sykkelsetet. Her har jeg dog ikke mye sympati med fyren. I den første videoen hadde jo faktisk sjåføren forsøkt å unngå å sperre ved å parkere på linjen, ikke i hele sykkelfeltet. Ikke ideelt, men langt bedre enn om han stod helt inntil fortauskanten. I den andre videoen var BMW-sjåføren på vei inn i bilen flere ganger helt til dusten begynte kjeftesmella igjen så sjåføren ble ytterligere provosert og kom tilbake. Damen sist den andre videoen var på vei tilbake til bilen for å kjøre vekk, men ble oppholdt av sykkeldusten.

Det er nok av reelle situasjoner å ta tak i, så hvorfor provosere situasjonene verre enn de er ?

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Antall liker
1.127
Torget vurderinger
2
Har nå fått sett på et par til av disse videoene , og det er ser jo unektelig ut til at dette er en fetisj denne syklisten har.
Og det er kun i en storby ala Oslo der man "drukner i mengden" man kan slippe unna med slik oppførsel. Hadde man oppført seg på denne måten på et mindre tettsted der "alle kjenner alle" , så hadde man ikke hatt mange venner igjen for å si det forsiktig !

Jeg er heller ikke tilhenger av vold , men at en eller annen hadde tatt tak og ristet litt i denne typen vil ikke forundre meg .
Så ja , jeg håper fortsatt på at han møter en som har en "dårlig dag" før eller siden.

C

cruiser

Gjest
Hvordan skal man få levert pallegods når man ikke kan legge liften ned på fortauskanten?
Det er tydelig at mange her ikke har vært i den situasjonen.
Hva vet du om det?

PS: litt rart at det er ok å bryte regler for å levere gods, når man diskuterer hvor forbrytersk det er å kjøre diesel og levere unger i barnehage (når det tross alt nokså mange andre måter å gjøre dette på). Det er altså greit å hindre gående og syklende, som er nokså miljøvennlige, bare man skal levere til en butikk? Ja ja, logikken er til å ta og føle på. Men det er en debatt for en helt annen arena!
Evt så kan man legge til rette for butikker å få varer, med mindre man vil ha alle butikkene liggende på kjøpesenter med lasterampe. Forøvrig så er det vel snakk om å kun tillatte euro6 lastebiler med urea behandling som slipper ut mindre nox enn diesel personbiler

KjellR

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.07.2008
Antall liker
3.478
Sted
Moss (eller enda bedre - Rygge!)
For en del år siden kjørte jeg noe (ca. 10 - 15..) over fartsgrensen da jeg tok igjen en bil som kjørte i korrekt fart (går jeg ut ifra). I det jeg legger meg ut for å kjøre forbi gjorde min "medtrafikant" det samme. Full sperring - han likte tydligvis ikke det jeg gjorde og "korrigerte" meg.
Jeg gjorde jo noe ulovlig - brøt loven rett og slett i og med at jeg trillet avgårde litt for fort. Jeg dreit meg loddrett ut :), så han gjorde vel det eneste riktige...
Så, har du noen gang kjørt 10 km/t over fartsgrensa..?
Godt argument? Tja..?
Så begge to gjør noe ulovlig. Hva har dette med å ønske at de fleste klarer å oppføre seg som folk og overholde lover og regler?
Skal man ikke ha lov til å mene noe om dette dersom man har kjørt 10 km over grensen? :)
Betyr det at de som en gang kjøpte seg Fisher anlegg på 80-tallet ikke skal kunne utale seg om hifi i dag? *knise*
Tenkte meg det...;)

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Jeg må tenke saken fra en sykkelparade i San Francisco der en selvrettferdig sykkel-aktivist og oppvigler endte med å angripe en bil som hadde retten på sin side. Ekstremt usympatisk sykkel-oppførsel som endte med arrestasjon noen dager senere.

https://youtu.be/DYAapAQ1urI

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
25.872
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
De værste er de som sykler i grupper.. Tenker alltid på seg selv og det er gjerne 6-7 syklister i bredden. "Del veien", sier de..
Jeg anbefaler en synstest. 6-7 i bredden er på ritt, som er godkjent av politi og vegvesen.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Ikke sant? Jeg er ganske typisk medium i skulderbredde. Det er 42 cm senter til senter på styret, pluss halv styrerørtykkelse og styretape, ca 1,5 cam ca. 3 cm hånd på utsiden av styret, 42 pluss 2*4,5 er 51 cm. Så kan vi legge til litt, kanskje 10 cm til hver side pr. rytter for vingling, så hver rytter i bredden er 71 cm. 6*71 cm= 426 cm.

Hvor brede er veiene der du bor?

Sist redigert av en moderator:
M

MusicBear

Gjest
Har 15 år på veien som trailersjåfør. Fikk ofte høre "disse jævla trailerne som aldri tar hensyn..."

Hvor jeg hver gang svarte omtrent dette: Hadde ikke jeg hver eneste dag opp til flere ganger i timen (!) tatt ekstremt hensyn til syklister totalt uten kunnskap om hvor død du blir under 50 tonn - så hadde jeg hatt døde syklister under hjulene halve dagen.

Eller som jeg også ofte sa: Havner du under hjulene mine er du så død at det nesten er bortkastet med begravelse.

Sjelden - jeg vi si usedvanlig sjelden - opplevde jeg å se treningssyklister nedverdige seg til å bruke en ny-asfaltert sykkelbane, fremfor å stå på retten sin til å benytte veibanen en mørk kveld, aller helst også med duskregn og tåke så sikten er garantert minimal og aller helst svart sykkel med matt-svart treningsdrakt og så totalt uten refleks som det går an.

KjellR

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.07.2008
Antall liker
3.478
Sted
Moss (eller enda bedre - Rygge!)
Jeg må tenke saken fra en sykkelparade i San Francisco der en selvrettferdig sykkel-aktivist og oppvigler endte med å angripe en bil som hadde retten på sin side. Ekstremt usympatisk sykkel-oppførsel som endte med arrestasjon noen dager senere.

https://youtu.be/DYAapAQ1urI
Det er mange ekstremt usympatiske syklister - mannen det starter med i denne tråden er jo et greit eksemplar av arten...

Zeitgeist

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2013
Antall liker
1.573
Sted
Melhus
Torget vurderinger
11
De værste er de som sykler i grupper.. Tenker alltid på seg selv og det er gjerne 6-7 syklister i bredden. "Del veien", sier de..
Jeg anbefaler en synstest. 6-7 i bredden er på ritt, som er godkjent av politi og vegvesen.
6-7 var nok litt å overdrive. Men jeg er sikker på at du skjønte poenget.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Det er mange ekstremt usympatiske syklister - mannen det starter med i denne tråden er jo et greit eksemplar av arten...
Jeg ser på Youtube at også motorsyklister foretrekker å ri på en veldig høy og moralsk hest.

Men en ting er å ha rett, noe annet er å vinne folks gunst.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
25.872
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det du egentlig sier er at du har problemer med at syklister trener i grupper, ikke sant?

Zeitgeist

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2013
Antall liker
1.573
Sted
Melhus
Torget vurderinger
11
Det du egentlig sier er at du har problemer med at syklister trener i grupper, ikke sant?
Ikke direkte.. Det som plager meg er at jeg altfor ofte møter på store grupper som ikke en gang gidder å se seg bakover eller tar seg bryet med å legge seg litt lenger til siden så det blir tryggere å kjøre forbi. Jeg bor på landet og det er stort sett veldig svingete veier her. Det skal sies at det er noen som er flinke å legger seg inn og vinker meg forbi, men det er sjeldent.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Nå må du ikke forvente at folk kan trafikkregler.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3

Er nok en liten "kasus" bak et sted som vil opp og frem her..
Legg merke til at dette chili schnapps-influerte individet selv sykler midt i veien og ignorerer sykkelfeltet totalt helt til han ser et offer for gapestokken.

Men noen syklister her mener visst at dette er en passende talsperson.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.861
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Det er forøvrig ikke lov å legge ut slike videoer som er identifiserende for enkeltpersoner. Tenker på usladdede bilder av reg.nr. til bilder etc. Det er brudd på personopplysningsloven siden det kan brukes for å identifisere enkeltpersoner. Fyttirakkertn for en drittsekk som bare har en agenda. Lete opp bilister o.l. som ikke oppfører seg helt i henhold til egne interesser og få det ut til spott og spe. Det samme kan sikkert gjøres av syklister, fotgjengere, rullestolbrukere mm... om man føler det er tilfredsstillende og gir en noe. Noen tilhengere på sosiale medier får en garantert.

Også bilder av dyr, fly, biler, båter og andre små og store gjenstander kan du fritt publisere uten å klarere dette med eieren av dyret eller gjenstanden. Vær imidlertid varsom med gjen*stander dersom gjenstanden kan forbindes entydig med en person. Et eksempel er et bilde av en bil som viser bilens registreringsnummer. Å publisere slike bilder kan dermed innebære at man offentliggjør personopplysninger, noe som igjen kan være i konflikt med personopplysningsloven (popplyl.). Dersom det er snakk om følsomme personopplysninger, for eksempel at bilen er involvert i en ulykke eller i en kriminell handling, bør registreringsnummer o.l. sladdes i samband med publisering.

Sist redigert:

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.370
Torget vurderinger
4
Nesten morsomt at i de fleste tilfellene bidrar fyren mest til at bilistene blir stående lengre i sykkelfeltet.

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.277
Sted
Oslo
Gad vite hva en slik chilli Schnapps inneholder:confused:.

mvh

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Antall liker
13.997
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Gad vite hva en slik chilli Schnapps inneholder:confused:.

mvh
"EGOSENTRISK-MINDREVERDIGHETSKOMPLEKS-ALLE ER DRITTSEKKER INNTIL DET MOTSATTE ER BEVIST-ELIXIR" er det han drikker.
Seriøst, denne fyren må være ensom og har sikkert psykiske problemer.
Stakkars mann, smil til verden og verden ler av deg.:p
(finn deg en dame, syklist)

Sist redigert:

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.145
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Gåttabanen for en klovn. Greit nok at lastebilen sto litt inn på sykkelfeltet, men han kom jo fint forbi. Dust. Han er ikke syklist, men syklende.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.519
Torget vurderinger
4
For en del år siden kjørte jeg noe (ca. 10 - 15..) over fartsgrensen da jeg tok igjen en bil som kjørte i korrekt fart (går jeg ut ifra). I det jeg legger meg ut for å kjøre forbi gjorde min "medtrafikant" det samme. Full sperring - han likte tydligvis ikke det jeg gjorde og "korrigerte" meg.
Jeg gjorde jo noe ulovlig - brøt loven rett og slett i og med at jeg trillet avgårde litt for fort. Jeg dreit meg loddrett ut :), så han gjorde vel det eneste riktige...
Godt argument? Tja..?
Så begge to gjør noe ulovlig. Hva har dette med å ønske at de fleste klarer å oppføre seg som folk og overholde lover og regler?
Skal man ikke ha lov til å mene noe om dette dersom man har kjørt 10 km over grensen? :)
Betyr det at de som en gang kjøpte seg Fisher anlegg på 80-tallet ikke skal kunne utale seg om hifi i dag? *knise*
Hva er galt med Fisher anlegg?

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Antall liker
13.997
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Godt argument? Tja..?
Hva er galt med Fisher anlegg?
Er ikke sikker, men jeg tror Fisher tidligere en 80-tall var noe annet og bedre enn bling-bling boksene som lyste mot oss i hifihyllene på el-sjappa midt på 80-tallet.
Forøvrig hadde jeg Fisher anlegg med Jamo Power i 84' på 10 m2 hybel.:p ....men jeg var ung og uvitende.

Nå har ikke dette mye relasjon til psykotiske syklister.........men det er jo off-topic hjørnet....who cares, klarte ikke å dy meg når Fisher dukket opp her.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.519
Torget vurderinger
4
Jeg reparerte litt Fisher på tidlig åtti-tall. Knapt tørr bak øran. Men jeg har nu enda skjema på diverse Fisher amps fra åtti- tallet. For å si det sånn, i dagens "Multimedia og Lifestyle Geneva,Tivoli, Sonos crap verden" så er det MYE som spiller dårligere og mye dårligere teknisk designet en Fisher på åttitallet ! Thats a fact

Men det e nu så.
La oss konsentrere oss om den intelignete sykelisten....
Veitrafikkloven paragraf 3 gjelder for alle andre, men ikke han.

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.094
Torget vurderinger
0
Neida, Krekar truet ingen han heller, bare uttalte seg litt fritt rundt hva som kunne skje...

Hadde vedkommende som parkerte der også oppført seg, så hadde han beklaget og flyttet seg med en gang. Men neida, han sto på sitt han også gitt. Så jeg ser ikke den helt store forskjellen mellom de to, begge er ufine, men bare en har rett.
Sykehusene er fulle av folk "som hadde rett" i trafikken!

Topp Bunn