PS Audio PPP eller Shunyata Hydra 8?

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
jeg har tenkt å sjekke ut om jeg får noen effekt av en "strømrenser" til pre og cd. så langt kjører jeg uten jording. er det noen som har erfaringer med enten PS Audio sin PPP, Shunyata Hydra eller tilsvarende?

jakr
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Jeg eier selv Hydra 8. Jeg testet også Richard Gray PC 1200 og PSAudio PP500. PSAudio PP500 var best på kildene, men siden jeg hadde så mange wattkrevende komponenter da jeg testet så gav Hydra 8 meg mest.
 

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
ja, som du sier så kan det se ut som om ps audio ppp er den som er mest hensiktsmessig til mitt bruk. jeg har ventet litt i påvente av at en del av de som har kjøpt denne skulle si litt mer om hvordan den virker, om den støyer etc, men det har vært nokså tyst om det. ellers så regner jeg ikke med å finne noe som kan brukes på monoblokkene, de drar en del strøm når det er god gang i stua.

jakr
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei

Jeg har PPP i mitt oppsett, og den fungerer meget bra. Ingen problemer med å drive oppsettet mitt. Ikke tap av dynamikk. Uten tvil en reduksjon av støynivået i lydbildet. Resultat, knallsort bakgrunn i lydbildet, enda flere detaljer og nyanser kommer frem i lydbildet, stram og meget artikulert bass, nydelig mellomtone og et stort luftig lydbilde. Jeg har enda ikke funnet noe negativt med PPP. Jeg har hatt nettfiltere fra: Burmester, Transparent, Edge, Shunyata Hydra i oppsettet mitt, men så langt er uten tvil PPP best, og det med stor margin.

Endre
jakr skrev:
ja, som du sier så kan det se ut som om ps audio ppp er den som er mest hensiktsmessig til mitt bruk. jeg har ventet litt i påvente av at en del av de som har kjøpt denne skulle si litt mer om hvordan den virker, om den støyer etc, men det har vært nokså tyst om det. ellers så regner jeg ikke med å finne noe som kan brukes på monoblokkene, de drar en del strøm når det er god gang i stua.

jakr
 
N

nb

Gjest
I følge et par av de hvassere teknologene (Rhesus og Audiomix) bør man først finne ut om, og i tilfelle ja, hvilken type nettstøy man har, og så (eventuelt) sette inn egnede remedier, det finnes jo forskjellige konsepter som funker på ulike måter.
 
T

tjn

Gjest
Har prøvd disse + flere men det viktigste du gjør er lån hjem og prøv! Her er ingen fasit. Lån så mange typer du kan få tilgang til, en som er bra hos meg trenger ikke være det hos deg.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
rico skrev:
Har prøvd disse + flere men det viktigste du gjør er lån hjem og prøv! Her er ingen fasit. Lån så mange typer du kan få tilgang til, en som er bra hos meg trenger ikke være det hos deg.
Støtter denne :)
 
H

hordasped

Gjest
Er vel egentlig ikke noen oppskrift på dette.

Noen synes det er bra,andre ikke.

Ingen selvfølge at PPP er konge på haugen,prismessig ikke avskrekkende
 

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
ja, jeg vet at en bør prøve før en kjøper, men i dette tilfellet så er det litt vanskelig å sjekke ut ppp- den har vel ikke akkurat vært enkel å få tak i, ventetid og alt det der. så jeg tok likegodt en sjanse og bestilte en, så får jeg se hvordan den funker. er den bra så kan jeg enten bestille en til eller noe annet til blokkene. det er vel den eneste enheten på markedet i dag som "regenererer" strømmen. funker den ikke så har jeg i alle fall forsøkt ( og så ser den jo ok ut da ;D )

grunnen til at jeg ønsker å prøve er at lydkvaliteten på anlegget varierer, og den varierer med om vaskemaskin, tørketrommel, eller et par tre pc-er er koplet opp eller ikke. det er blitt slik etter at de startet å bygge flere boenheter like i nærheten.

jakr
 
H

hordasped

Gjest
Skal aldri påstå det motsatte at dette ikke er gode ting.

Håper at dette funker vel så bra hos deg som hos Askeland.

Har tross alt fått veldig bra kritikk.skal være blant det ypperste,men trenger
ikke funke like bra for alle oppsett.

Tar forbehold om at produkt ikke er prøvd.
 

J.Haugen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.07.2006
Innlegg
182
Antall liker
0
Det er tydeligvis delte meninger om dette. Jeg har nylig hatt hjemme (deponerte med beløp) Nordost Thor, Isotek Sigmas og Minisub2. Alle tre gjorde endringer i lydbildet, og Thor var (selvsagt?) best, i betydning minst reduksjon av dynamikken. MEN alle reduserte dynamikken i større eller mindre grad, så de gikk alle i retur.

Derimot opplevde jeg en positiv virkning med bruk av tykke nettkabler med Furutech-kontakter. Her ble faktisk støynivået mindre; lydbildet ble mer "sort" og instrumenter/stemmer kom tydeligere frem. Jeg må imidlertid melde pass når det gjelder en mulig (troverdig) forklaring på hvorfor det ble slik, men det kan kanskje andre svare på?
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.438
Antall liker
2.070
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Har erfart det samme som deg Haugen.

Diskuterte litt med en i bransjen, og han mente at rikelig med kvadrat på kablene ikke var noen bakdel. Kommer nok litt an på hvor strømsterk forsterker du benytter. Jeg benytter kabler på 3x6 kv mm. til hver monoblokk. Dette løftet lyden her hjemme, spesiellt i bassen som ble tightere.
Merker best forskjellen når jeg"drar på litt"

mvh
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.438
Antall liker
2.070
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Ble litt off topic der, beklager.

Vurderer å teste ut powerplant selv, da denne regenererer strømmen.

mvh
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
J.Haugen skrev:
Det er tydeligvis delte meninger om dette. Jeg har nylig hatt hjemme (deponerte med beløp) Nordost Thor, Isotek Sigmas og Minisub2. Alle tre gjorde endringer i lydbildet, og Thor var (selvsagt?) best, i betydning minst reduksjon av dynamikken. MEN alle reduserte dynamikken i større eller mindre grad, så de gikk alle i retur.

Derimot opplevde jeg en positiv virkning med bruk av tykke nettkabler med Furutech-kontakter. Her ble faktisk støynivået mindre; lydbildet ble mer "sort" og instrumenter/stemmer kom tydeligere frem. Jeg må imidlertid melde pass når det gjelder en mulig (troverdig) forklaring på hvorfor det ble slik, men det kan kanskje andre svare på?
Hei! Jeg har gått i den troen at Nordost Thor er et strømfilter inntil ganske nylig ::)
Nordost tror ikke på stømfiltre og Thor er ikke et strømfilter, hva det da er klarte jeg faktisk ikke å få med meg (under demo av Norodst Odin kabler)
Dermed har jeg også litt vanskelig for å forstå at den kan dempe dynamikken.

Noe jeg derimot kan ha tro på er at div. filtre kan ha den effekten at en får inntrykk av at dynamikken dempes, fordi lydbildet/gjengivelsen forandres (mindre støy?)
Må bare legge til at det jeg her har prøvd å forklare bunne i mine tanker og tro om dette og ikke er noen vitenskapelig forklaring ;)

Netkabel med 3x6 kvadrat er for pingler ;D Statement fra PS Audio er på 13,8 ;) og med tre lag skjerming, hvorav det ene er med "innbakt" ferrit i hele lengden. Selv mine PSA Plus er på over 8 kvadrat.

Mvh.KW
 

runemo

Medlem
Ble medlem
13.08.2003
Innlegg
9
Antall liker
0
Sted
Fetsund
Torget vurderinger
4
Er det noen av de anerkjente tidsskriftene som har testet PS Audio PPP ?
 
T

tjn

Gjest
KW skrev:
J.Haugen skrev:
Det er tydeligvis delte meninger om dette. Jeg har nylig hatt hjemme (deponerte med beløp) Nordost Thor, Isotek Sigmas og Minisub2. Alle tre gjorde endringer i lydbildet, og Thor var (selvsagt?) best, i betydning minst reduksjon av dynamikken. MEN alle reduserte dynamikken i større eller mindre grad, så de gikk alle i retur.

Derimot opplevde jeg en positiv virkning med bruk av tykke nettkabler med Furutech-kontakter. Her ble faktisk støynivået mindre; lydbildet ble mer "sort" og instrumenter/stemmer kom tydeligere frem. Jeg må imidlertid melde pass når det gjelder en mulig (troverdig) forklaring på hvorfor det ble slik, men det kan kanskje andre svare på?
Hei! Jeg har gått i den troen at Nordost Thor er et strømfilter inntil ganske nylig ::)
Nordost tror ikke på stømfiltre og Thor er ikke et strømfilter, hva det da er klarte jeg faktisk ikke å få med meg (under demo av Norodst Odin kabler)
Dermed har jeg også litt vanskelig for å forstå at den kan dempe dynamikken.

Noe jeg derimot kan ha tro på er at div. filtre kan ha den effekten at en får inntrykk av at dynamikken dempes, fordi lydbildet/gjengivelsen forandres (mindre støy?)
Må bare legge til at det jeg her har prøvd å forklare bunne i mine tanker og tro om dette og ikke er noen vitenskapelig forklaring ;)

Netkabel med 3x6 kvadrat er for pingler ;D Statement fra PS Audio er på 13,8 ;) og med tre lag skjerming, hvorav det ene er med "innbakt" ferrit i hele lengden. Selv mine PSA Plus er på over 8 kvadrat.

Mvh.KW
I andre tråder ang. dette skrev jeg at jeg har i løpet av de siste mnd. testet veldig mange filtre, også noen som ikke er filtre :), og også de i tråden her, den eneste som ikke tok dynamikk, og den eneste som gjorde musikken/lyden bedre hjemme hos meg var/er Thor, og da spesielt kombinert med Valhalla kabler var/er den utrolig bra, dette hjemme hos meg..., ble også forklart av rep. at denne ikke er noe strømfilter i det hele tatt, forklaringen på hva den egentlig er gikk rett inn og rett ut igjen så jeg vet ikke hva den er, og ikke bryr jeg meg heller, det jeg imiddlertid vet er at den var så god at den ble igjen i huset og dens kvaliteter nytes daglig.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Det står noe om det her.

How does it work?


Our biological systems operate on natural electrical currents that generate a harmonious field surrounding the body. There is growing evidence that the electricity of our bodies can be adversely influenced by an inaudible noise inherent in man-made electricity. This noise can cause a range of experiences from mild irritation to more debilitating effects. It disrupts our biological systems.

When the Quantum Companion™ is introduced to the body's electromagnetic field, it neutralizes this noise and allows the physiology to resonate with its own natural frequencies instead of the usual, all-pervasive, disorderly, man-made frequencies coming from the environment. So you can enjoy a greater degree of comfort than you ever dreamt possible in this high-tech world. This comfort comes from the relief the human physiology feels when it is freed from the chaotic electrical burden imposed on it by the environment and allowed to recover the integration of its bioelectrical system. The physiology can now more easily function at its best and stay in top condition. Then life can suddenly become easier--we can get more done with less effort.

Customers commonly report the following improvements:



Quantum Resonance Technology™ is a material treatment system utilizing electromagnetic field theory in a proprietary manner to improve the transfer function characteristics of conductive materials. QRT™ is a proprietary material treatment process applied to alter the conductive properties of electrical components. It is employed in all Quantum products.
A material treatment is a special process (in this case QRT™) that has been applied to a basic material to alter its structure in a predictable and controllable manner.
The QRT treatment apparatus uses electricity (in a proprietary method) to create changes in the conductive properties of electrical materials. These materials, or electrical conductive components, are assembled into oscillator/20MHz transmitter designs. A pre-programmed algorithm of specific frequencies radiates a small electromagnetic field into the environment.
This Quantum Energy Wave has a profound effect on the performance of electrical appliances within a given area of its location.
Keth has this Quantum Professional Equipment installed in Home, Office and Motor Home to aid the Healing~Blaencing Process.


Quantum Products™ with SuperForce Technology™ (SFT™) use an innovative electronic design based on super field principles of quantum physics. This integrated circuit filters and conditions electricity to neutralize an inaudible noise.

How do Quantum Products™ with SuperForce Technology™ affect an electrical system and its surrounding environment?

The electrical currents flow in the same way throughout a building. When you influence one part of the current, you influence all of it. So when you plug in one of the Quantum environmental units anywhere in the building, the impulse of coherence is sent back into the electrical system maintaining an efficient electrical current throughout the entire electrical system of the building and affects the whole environment. This is what is called a 'Field Effect'.


Kanskje Rhesus kan gjøre et forsøk på å forklare eventuelt hvordan og om det kan virke/være til hjelp eller ikke, jeg føler meg litt usikker her ::)

Mvh.KW
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Fikk min PPP for snart en mnd. siden og har drevet og spilt den inn siden (den diskusjonen tar vi ikke her, hva?). Tar en 3-4 uker med litt belastning på hver utgang før ting våkner...

Brukes på kilder og pre, ikke monoblokker da disse står langt unna racket.

Enig med Endre's synspunkter over. Ryddet opp kraftig i mellomtonen bl.a. Stereo 3D og surround-lyd er MYE bedre (kombinert anlegg). Virker også som om det ble litt mere db etterpå på sub'en helt nederst.

Viftene har ikke startet i det hele tatt hos meg enda selv ikke i sommervarmen. Boksen blir bare lunken. Har montert min på Soundcare føtter samt silikongummi under disse. Både til- og frakobling.

Mener en regenerator som denne er rette tingen til perfekt gjengivelse av kilder og pre. Ved bruk også på effektamper sjekk hvor mye watt dine forsterkere trekker ved normale lytteforhold.

Ser i tillegg veldig snasen ut i racket! :)
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Og ja, dynamikken ble mye bedre! Både makro- og mikrodynamikk. Hører også en del smådetaljer som tidligere ble maskert antagelig av støy som nå er borte. Spesielt artig i filmer hvor du hører lyden av. f.eks. en trepinne som faller mot et gulv osv. osv.

Kurio: for å spille den inn litt kjappere koblet jeg hele anlegget til en strømpadde og koblet padda på hver utgang ca. en ukes tid (5 utganger). Lyden ble svært mye bedre ved flytting av kablene direkte til utgangene istdf. å bruke padda bak PPPen. Magien kom tilbake.

2 personer som var på besøk i ettermiddag satt ubevisst å nikket og vippet på bena til både musikk og lyd fra tv-sendinger...
 
T

tjn

Gjest
KW skrev:
Hei!
Det står noe om det her.

How does it work?


Our biological systems operate on natural electrical currents that generate a harmonious field surrounding the body. There is growing evidence that the electricity of our bodies can be adversely influenced by an inaudible noise inherent in man-made electricity. This noise can cause a range of experiences from mild irritation to more debilitating effects. It disrupts our biological systems.

When the Quantum Companion™ is introduced to the body's electromagnetic field, it neutralizes this noise and allows the physiology to resonate with its own natural frequencies instead of the usual, all-pervasive, disorderly, man-made frequencies coming from the environment. So you can enjoy a greater degree of comfort than you ever dreamt possible in this high-tech world. This comfort comes from the relief the human physiology feels when it is freed from the chaotic electrical burden imposed on it by the environment and allowed to recover the integration of its bioelectrical system. The physiology can now more easily function at its best and stay in top condition. Then life can suddenly become easier--we can get more done with less effort.

Customers commonly report the following improvements:



Quantum Resonance Technology™ is a material treatment system utilizing electromagnetic field theory in a proprietary manner to improve the transfer function characteristics of conductive materials. QRT™ is a proprietary material treatment process applied to alter the conductive properties of electrical components. It is employed in all Quantum products.
A material treatment is a special process (in this case QRT™) that has been applied to a basic material to alter its structure in a predictable and controllable manner.
The QRT treatment apparatus uses electricity (in a proprietary method) to create changes in the conductive properties of electrical materials. These materials, or electrical conductive components, are assembled into oscillator/20MHz transmitter designs. A pre-programmed algorithm of specific frequencies radiates a small electromagnetic field into the environment.
This Quantum Energy Wave has a profound effect on the performance of electrical appliances within a given area of its location.
Keth has this Quantum Professional Equipment installed in Home, Office and Motor Home to aid the Healing~Blaencing Process.


Quantum Products™ with SuperForce Technology™ (SFT™) use an innovative electronic design based on super field principles of quantum physics. This integrated circuit filters and conditions electricity to neutralize an inaudible noise.

How do Quantum Products™ with SuperForce Technology™ affect an electrical system and its surrounding environment?

The electrical currents flow in the same way throughout a building. When you influence one part of the current, you influence all of it. So when you plug in one of the Quantum environmental units anywhere in the building, the impulse of coherence is sent back into the electrical system maintaining an efficient electrical current throughout the entire electrical system of the building and affects the whole environment. This is what is called a 'Field Effect'.


Kanskje Rhesus kan gjøre et forsøk på å forklare eventuelt hvordan og om det kan virke/være til hjelp eller ikke, jeg føler meg litt usikker her ::)

Mvh.KW
Ja, en kommentar og svar fra den kanten kan fort bli interesant lesing :)
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
PPP kurio #2: Må endre faseinstillingene på suben. Endret seg fra 45 til 15 etter at pre og kilder ble koblet til PPP. Snedig.

NB! Det tar TID før PPP yter sitt beste. Har nå hatt min tilkoblet i rundt en mnd. og det er først nå at spesielt bassen faller på plass. Bassmessig og mellomtonemessig var det litt tynt til å begynne med.

Ikke test en uinnspilt/ubrukt PPP i ditt anlegg uten å evt. ha testmulighet i litt lengre tid, dvs. noen uker minimum. Dette er litt avhengig av hvor mye strømtrekk utstyret ditt utgjør. Mere strømtrekk - kortere innspillingstid.
 

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
en del bra points her lydmekk, skal passe på å få gitt den litt "julig" når den kommer. jeg tror jeg kopler den på blokkene for å få litt strømtrekk over tid. blokkene alene trekker vel 470watt på tomgang så det tar vel ikke alverdens tid da. blir det så bra som erfaringene fra deg og andre indikerer så får jeg vurdere om det blir en ppp til slik at jeg får alle forbrukerne koplet opp.
jakr
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Vurderer en ekstra PPP selv til PCen i kjelleren av alle ting... :)
Men, skal prøve ut den ene her nå først.

Enig med deg i å koble blokkene på den ihvertfall til å begynne med så du senker innspillingstiden. Etterpå kan du jo eksperimentere med blokkene utenom eller tilkoblet og høre hva som er best. Iom. at strømtrekket for blokkene dine er såpass lavt skulle det kanskje bli bra å kjøre dem kontinuerlig på PPPen.
 
R

Roysen

Gjest
Hei, KW.

Det du beskriver her tror jeg må være tankene bak det nye produktet fra Nordost som Lars Kristensen snakket om på demoen hos OHFC. Han kalte det vel Quantum. Produktet var utviklet av et selskap som Nordost hadde kjøpt opp. Firmaet het vel Quantum også så vidt jeg fikk med meg.

I følge Nordosts nettside er dette hva THOR gjør:

"Nordost THOR Power Distribution System by IsoTek

The Thor project has been a joint collaboration between Nordost and UK mains power specialist IsoTek. Thor is an elegant, full rack width, 6-way AC mains power distribution unit featuring sophisticated circuitry for dealing with mains noise and voltage spikes without limiting dynamic headroom. The unit is wired throughout with award winning Nordost Valhalla power cable to achieve optimum signal transfer and performance.

The unit also features IsoTek's Polaris-X circuit technology which eliminates product cross contamination, effectively offering any hardware plugged into the unit a clean power supply. This proprietary system shunts AC mains borne noise to Earth without compressing the dynamics of the music. This design also isolates each piece of equipment electrically, effectively giving each one a separate AC mains spur line. Other innovations such as sophisticated silver plated copper circuit paths and the use of silver solder throughout the system also improve overall performance. Thor also has full surge protection.

In addition Thor uses Quantum Resonance Technology (QRT) treated circuit boards. This technology aids the transfer function of conductive materials.

The Nordost Thor is an upgradeable solution to AC mains power distribution. By systematically improving the quality of the input and output power cords the performance of the unit increases dramatically. Upgrading through the range of Nordost cables, utilising Shiva, Vishnu and Valhalla, prioritising the input cable first will offer major performance enhancements.

Thor also feature bushings on the base of the unit which will accept a 6mm threaded insert. Nordost Pulsar Points or Quasar Points with 6mm threaded inserts can be attached to the unit to control any unwanted resonances. The Thor offers an unparalleled solution to advanced power distribution.

Thor is available with three different socket versions, with US AC sockets with UK mains sockets and with European mains sockets.
"

Ed: Beklager var nok litt rask der. Jeg ser det står nevnt at denne også benytter Quantum Resonance Technology (QRT). Her er forøvrig litt mer informasjon om QRT:

http://www.quantumqrt.com/explanation.htm

Mvh
Roysen
 

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
nå har jeg hatt ppp-en en stund og har koplet den opp mot kilder, pre, plasma, og begge monoblokkene så den har fått kjørt seg litt. den blir varmere en blokkene uten at vifta slår inn.

det er ingen tvil om at den virker, klarhet, perspektiv, dybde, mikronivå og ikke minst realisme i instrument anslag er vesentlig forbedret. stømmen hos meg ligger på 238V inn og med under 2% forvrengning. PPP-en styrer dette til 236V og under 0.5% forvrengning ut.

i går koplet jeg blokkene fra, for å sjekke ut endring med disse rett i veggen. lydbildet ble fyldigere, bassen litt ullen og symbalene kornete... dette var jeg ikke forberedt på, i alle fall ikke at lyden med ppp innkoplet på kilder og med nemoene direkte i vegg skulle bli dårligere enn alt direkte i vegg. her er det ett eller annet som skjer. er det mulig at ppp sender støy tilbake på nettet? noen som vet.

jeg lekte med tanken om å kjøpe ppp nr 2, men sannelig om jeg vet lengre, jeg bruker to kurser på anlegget. er det en mulighet for at to ulike ppp-er vil regenerere strøm ulikt inn mot enhetene, eller har det ikke noe å si noen som har en formening?

jakr
 

Markus

Medlem
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
13
Antall liker
0
Noen som har erfaringer med Titan, evt. kombinasjonen Titan/Nova? Har prøvt Minisub2 og Sigmas i eget oppsett (BAT), syntes begge ga mest ved oppkobling kun mot forsterker (600SE), men ingen "hakeslepp". Har meldt opp ønske om å prøve Titan, evt. kombinert med Nova. Har forstått det slik at Sigmas er en nedskalert Titan/Nova? Er ikke Titan/Nova Isoteks "cost no object"-løsning?
 
T

tjn

Gjest
jakr skrev:
.....jeg bruker to kurser på anlegget. er det en mulighet for at to ulike ppp-er vil regenerere strøm ulikt inn mot enhetene, eller har det ikke noe å si noen som har en formening?

jakr
Har du prøvd å kjøre alt på en kurs? Hvis ikke så må du prøve og se om det hjelper....
 
J

Jurassic

Gjest
jakr skrev:
det er ingen tvil om at den virker, klarhet, perspektiv, dybde, mikronivå og ikke minst realisme i instrument anslag er vesentlig forbedret. stømmen hos meg ligger på 238V inn og med under 2% forvrengning. PPP-en styrer dette til 236V og under 0.5% forvrengning ut.
Kan jeg få spørre om hva slags forvrenning det er snakk om?
 

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
rico skrev:
jakr skrev:
.....jeg bruker to kurser på anlegget. er det en mulighet for at to ulike ppp-er vil regenerere strøm ulikt inn mot enhetene, eller har det ikke noe å si noen som har en formening?

jakr
Har du prøvd å kjøre alt på en kurs? Hvis ikke så må du prøve og se om det hjelper....
ikke i denne omgangen, jeg hadde tenkt å sjekke det ut som neste aktivitet, men det tar litt tid når en skal kjøre gjennom et vist antall cd-er og plater for å få et klart bilde av ulikhetene mellom oppsettene etterhvert som det endres på konfigurasjoner. et slit ;).

jakr
 

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Jurassic skrev:
jakr skrev:
det er ingen tvil om at den virker, klarhet, perspektiv, dybde, mikronivå og ikke minst realisme i instrument anslag er vesentlig forbedret. stømmen hos meg ligger på 238V inn og med under 2% forvrengning. PPP-en styrer dette til 236V og under 0.5% forvrengning ut.
Kan jeg få spørre om hva slags forvrenning det er snakk om?
ppp-en måler spenning og bølgeformen på sinuskurven i strømsignalet, dvs hvor stor klipping det er på topp i kurven, og sammenlikner dette med en ren strømkurve. den gir en forvrengning på det signalet som kommer inn, relativt en ideel kurve, og på det signalet som går ut etter at strømmen er regenerert. sikkert bare no markesføringstriks, men det høres ut som at det virket.
jakr
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
jakr skrev:
nå har jeg hatt ppp-en en stund og har koplet den opp mot kilder, pre, plasma, og begge monoblokkene så den har fått kjørt seg litt. den blir varmere en blokkene uten at vifta slår inn.

det er ingen tvil om at den virker, klarhet, perspektiv, dybde, mikronivå og ikke minst realisme i instrument anslag er vesentlig forbedret. stømmen hos meg ligger på 238V inn og med under 2% forvrengning. PPP-en styrer dette til 236V og under 0.5% forvrengning ut.

i går koplet jeg blokkene fra, for å sjekke ut endring med disse rett i veggen. lydbildet ble fyldigere, bassen litt ullen og symbalene kornete... dette var jeg ikke forberedt på, i alle fall ikke at lyden med ppp innkoplet på kilder og med nemoene direkte i vegg skulle bli dårligere enn alt direkte i vegg. her er det ett eller annet som skjer. er det mulig at ppp sender støy tilbake på nettet? noen som vet.

jeg lekte med tanken om å kjøpe ppp nr 2, men sannelig om jeg vet lengre, jeg bruker to kurser på anlegget. er det en mulighet for at to ulike ppp-er vil regenerere strøm ulikt inn mot enhetene, eller har det ikke noe å si noen som har en formening?

jakr
Hei!
Dersom du har to kurser, har du valgt den ene til det som koples til PPP(kilder/pre) og den andre til blokkene?
Ser det ikke som helt usannsynlig at det du nevner med at PPP kan sende støy tilbake til nettet, derfor ville jeg om mulig valgt mellom de to forskjellige kursene (slik jeg skisserer) for i hvert fall minske sjansen for tilbakeført støy (lengre vei?)

PPP-en styrer dette til 236V
Det er vel du som bestemmer, selv om det er PPP som gjør "jobben" slik forstått at du velger det som er best egnet for komponentene.
Er det 230 eller 240 volt? (hva er de i utgangspunktet konstruert for, ideelt)
Mvh.KW
 

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
kw-sånn som jeg leser bruksanvisningen så ligger det inne en automatisk funksjon som tar seg av utgangsspenningen og den er en funksjon av inngangsspenningen. når jeg har inn opp mot 241v så går den ut på 238v. ligger den inn på 238v så går ppp-en ut på 235v.

jakr
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Litt utenfor tråden men,,,
Jeg har en IsoTek Sigmas. Må si den gjør jobben hos meg. Var egentlig ikke særlig imponert til å begynne med, men etter hvert som tiden gikk falt ting på plass. Jeg har forsøkt å koble den fra, men det er helt utenkelig nå. Mellomtonedynamikken blir bedre. Mer ”synlige” utøvere og mer ”rølp” (forstå meg rett). Mulig at den ”softer” noe i ytterfløyene, men det er for lite til at dette skulle kunne betraktes som negativt. Egenlig blir det på denne måten mer sammenhengende ”enveis” eller ensartet likt med mellomtonen. Jeg får liksom langt mer ”ro” i lydbildet. Litt merkelig følelse og vanskelig å forklare.

Tror faktisk siste rest av ”edge” forsvant fra anlegget mitt med denne boksen. Hos meg spiller det bare musikk med ”masser” av alle ”farger”. Jeg henter stadig CD’er jeg ikke har spilt på lenge. Jeg er for tiden livende redd for at ting skal forandre seg i forhold til slik det spiller nettopp nå. Det skal jo så lite til da….

Lyden er klistret til hjernebarken. Gleder meg til å spille igjen etter ferien…

Har tidligere testet mange andre filtre. Bruker DIY kabler. Det bli best sånn.
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
KW skrev:
Hei!
Det står noe om det her.

How does it work?


Our biological systems operate on natural electrical currents that generate a harmonious field surrounding the body. There is growing evidence that the electricity of our bodies can be adversely influenced by an inaudible noise inherent in man-made electricity. This noise can cause a range of experiences from mild irritation to more debilitating effects. It disrupts our biological systems.

When the Quantum Companion™ is introduced to the body's electromagnetic field, it neutralizes this noise and allows the physiology to resonate with its own natural frequencies instead of the usual, all-pervasive, disorderly, man-made frequencies coming from the environment. So you can enjoy a greater degree of comfort than you ever dreamt possible in this high-tech world. This comfort comes from the relief the human physiology feels when it is freed from the chaotic electrical burden imposed on it by the environment and allowed to recover the integration of its bioelectrical system. The physiology can now more easily function at its best and stay in top condition. Then life can suddenly become easier--we can get more done with less effort.

Customers commonly report the following improvements:



Quantum Resonance Technology™ is a material treatment system utilizing electromagnetic field theory in a proprietary manner to improve the transfer function characteristics of conductive materials. QRT™ is a proprietary material treatment process applied to alter the conductive properties of electrical components. It is employed in all Quantum products.
A material treatment is a special process (in this case QRT™) that has been applied to a basic material to alter its structure in a predictable and controllable manner.
The QRT treatment apparatus uses electricity (in a proprietary method) to create changes in the conductive properties of electrical materials. These materials, or electrical conductive components, are assembled into oscillator/20MHz transmitter designs. A pre-programmed algorithm of specific frequencies radiates a small electromagnetic field into the environment.
This Quantum Energy Wave has a profound effect on the performance of electrical appliances within a given area of its location.
Keth has this Quantum Professional Equipment installed in Home, Office and Motor Home to aid the Healing~Blaencing Process.


Quantum Products™ with SuperForce Technology™ (SFT™) use an innovative electronic design based on super field principles of quantum physics. This integrated circuit filters and conditions electricity to neutralize an inaudible noise.

How do Quantum Products™ with SuperForce Technology™ affect an electrical system and its surrounding environment?

The electrical currents flow in the same way throughout a building. When you influence one part of the current, you influence all of it. So when you plug in one of the Quantum environmental units anywhere in the building, the impulse of coherence is sent back into the electrical system maintaining an efficient electrical current throughout the entire electrical system of the building and affects the whole environment. This is what is called a 'Field Effect'.


Kanskje Rhesus kan gjøre et forsøk på å forklare eventuelt hvordan og om det kan virke/være til hjelp eller ikke, jeg føler meg litt usikker her ::)

Mvh.KW
Jeg er ikke en reser på kvantefysikk, men min venn har en doktorgrad i fysikk fra universitetet i Moskva, spesialisert mot fysikken i elektronikk. Jeg viste 'Quantum resonance technology' til ham, og han sa: Quantum resonance er, hva skal man si, som å si vått vann, eller hvit snø. Det er slik ting er. Quantum resonance er hva alt er lagd av.
Ellers syntes han det hele var litt komisk.
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.597
Antall liker
765
Torget vurderinger
8
Dette og er litt på sidelinjen, men jeg har brukt forskjellige nettfilter tibake i tid med blandet resultat. Har vurdert, og kommer vel til å prøve noen av disse store beistene med astronomiske priser, men er i utgangspuktet skeptisk. Her er så mye tull å fanteri ute å går at det er lett å bli lurt. Har i to år nå brukt en PS Audio UPC 200 på CD og Preamp, og hadde en stund en PS Audio Humbuster på Effekten. Har en 16A kurs med LMC kabel rett i fra sikringsskapet. PS Audio produktene skryter jo at det ikke skal være tap i disse produktene, og at f.eks. skal kunne drive effektforsterkere med begge "cellene" inne på en UPC 200. Bare tull og vas!

The UPC 200 is unique in its flexible approach to power conditioning. Using the bottom mounted switch on the UPC 200, you can combine both internal 20 amp capable UPC modules into one ultra high current device.

This effectively doubles the energy storage, reduces the impedance of the UPC 200 in half and turns the 200 into the highest current, lowest impedance passive AC power device on the market today. Talk about unrestricted AC power! When the 200 is placed in parallel mode, there isn’t a power amplifier on the planet that can faze the UPC 200. Everything connected to this unique device will benefit from dramatic performance improvements.

Used as a dual UPC module, one zone can power most power amplifiers while the second zone handles either another power amp (perfect for dual mono amps), a video source, or any application where you want isolation. Perhaps one UPC 200 is used to separate and power all the analog and digital source components, while a second UPC 200 is used is parallel mode to power your big stereo or mono block amplifiers.

Først fjærnet jeg Humbusteren fra strømmen, med bedre lyd som resultat, dog små endringer, men bedre ble det! Kjøpte meg nettopp ny preamp, en BAT VK51SE og koblet den på UPC 200 som tidligere, men merket noe var riv ruskende galt. Lyden var som en booblaster til 999.- på Elkjøp. Slo over knappen under for å samkjøre "cellene", da ble lyden mye bedre, men mørk og baktung. Kjørte da preampen rett i veggen og lot UPC drive kun CD`spiller, se der ja.Alt fallt på plass!
Har også prøvd med effekten inn i UPC med dårlig resultat!

Moralen er at UPC 200 er egnet til å drive CD-spillere og vekkerklokker uansett hva produsenten sier. Det samme gjelder sikkert dei fleste av strømrenserene. Jeg har mye større tro på å bruke dei 15-40000, på en skikkelig strømkurs til anlegget, med god kabel, separat 16 eller 20A kurs. Men dette er nå bare mitt tips......
 

J.Haugen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.07.2006
Innlegg
182
Antall liker
0
Dette og er litt på sidelinjen, men jeg har brukt forskjellige nettfilter tibake i tid med blandet resultat. Har vurdert, og kommer vel til å prøve noen av disse store beistene med astronomiske priser, men er i utgangspuktet skeptisk. Her er så mye tull å fanteri ute å går at det er lett å bli lurt. Har i to år nå brukt en PS Audio UPC 200 på CD og Preamp, og hadde en stund en PS Audio Humbuster på Effekten. Har en 16A kurs med LMC kabel rett i fra sikringsskapet. PS Audio produktene skryter jo at det ikke skal være tap i disse produktene, og at f.eks. skal kunne drive effektforsterkere med begge "cellene" inne på en UPC 200. Bare tull og vas!
Må si at jeg har samme erfaring. Både Isotek Minsub2, Sigmas og Nordost Thor fikk "føyken" etter at de gjorde mer galt enn positivt hos meg. Nettkabler (fat-kabelen) rett i veggen gjorde merkelig nok underverker.

Moralen er at UPC 200 er egnet til å drive CD-spillere og vekkerklokker uansett hva produsenten sier. Det samme gjelder sikkert dei fleste av strømrenserene. Jeg har mye større tro på å bruke dei 15-40000, på en skikkelig strømkurs til anlegget, med god kabel, separat 16 eller 20A kurs. Men dette er nå bare mitt tips......
Yes!
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.597
Antall liker
765
Torget vurderinger
8
Bruker også Fat (LMC) kabler med Furutech støpsler, som ser gjævlig bra ut men har utrolig dårlig passform på apparatkontakten, elendige gjænger for skruene og plasten er av simpleste sort, men selve oppbyggingen som strømmen går gjennom er bra. Danker ut dyre "Merkekabler" for en billig penge. Tror mange har mye å hente på slike ting fremfor "strømrensere" til 60k! Men det er mange veier frem til Nirvana.......
 
L

lark

Gjest
Bruker Xindak PC-03 strømkabel (som koster så lite at den er nærmest gratis) rett i veggen. Klar forbedring i forhold til standard strømkabel og mitt gamle Transparent Audio Ultra F4 filter.
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Endre Askeland skrev:
Hei

Jeg har PPP i mitt oppsett, og den fungerer meget bra. Ingen problemer med å drive oppsettet mitt. Ikke tap av dynamikk. Uten tvil en reduksjon av støynivået i lydbildet. Resultat, knallsort bakgrunn i lydbildet, enda flere detaljer og nyanser kommer frem i lydbildet, stram og meget artikulert bass, nydelig mellomtone og et stort luftig lydbilde. Jeg har enda ikke funnet noe negativt med PPP. Jeg har hatt nettfiltere fra: Burmester, Transparent, Edge, Shunyata Hydra i oppsettet mitt, men så langt er uten tvil PPP best, og det med stor margin.

Endre
Hei, Endre

Bare for å ha det klart; du kjører ditt Edge 300 w effekttrinn via PPP ? Og det uten å oppleve noe annet enn udelte positive ting som f.eks.dynamikktap ??

Vurderer å anskaffe en slik, men jeg har kl.A og 450 w. Er litt usikker hvordan den takler det. Morten hos NAT nevnte at den ikke var anbefale på store klasse A-forsterkere. Men uansett vudere jeg å bytte min PP300 i en PPP.

Mvh
Eivind
 

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
hei, ser at du spør endre og han svarer sikkert. tenkte at jeg skulle komme med et par betraktninger i samme slengen. nå har jeg hatt ppp-en i noen uker og jeg har kjørt den med begge blokkene i tillegg til cd, pre og plasma + noen ander forbrukere med godt resultat.

etter en tid tok jeg bort blokkene og kjørte de utenom med det jeg vil karakterisere som dårlig lyd. tok deretter blokkene og kjørte de i egen kurs utenom den som ppp-en er koplet på og da ble det vesentlig bedre. jeg gikk hele loopen og kopla opp alt over ppp-en igjen og det er uten tvil det som låter best. tredimensjonalitet, dybde i bassen, suveren utklinging og lyder som bare popper opp krystallklart. i tillegg er det blitt mye større forskjell på sacd og vanlig cd noe som i og for seg kan være naturlig siden potensialet for å høre nyanser i musikken øker.

en annen effekt som er verdt å nevne er at den såkalte festkulen som enkelte ynder å si at nemoene har ikke finnes lengre over ppp-en. den litt nasale øvre bass/mellombass er totalt borte. den kommer en ørliten tanke tilbake når de koples utenom og da føles denne effekten irriterende, når en først har hørt hvordan det låter når dette er borte.

når jeg kjør opp wattregnskapet så belaster jeg ppp-en med noe rundt 1100w ++ med blokkene på tomgang. med litt sprut på volumrattet så trekker de en del mer. jeg har kjørt ppp-en på maks i en lengre periode nå uten at den har knelt eller kan si det er noe tegn til dynamikk tap. heller tvert om så er dynamikken sterkt forbedret over det hele fra dypbass og oppover.

min konklusjon er at enheten virker over all forventning og jeg har nå satt ppp nr to i bestilling for å distribuere lasten over to.
jakr
 
Topp Bunn