bluesbreaker
Hundeeier
RLJ It`s Like This er et bra album, ingen tvil,- og lyden er i "demo-klasse".Tja Blues. Rock´n´roll ?
Rickie Lee Jones – It´s like this
Rett og slett et dritbra album, tvers igjennom – og i mine ører er så definitivt dette Jones´s beste album (enig Blues?).
Lydmessig også helt der oppe, godt over snittet mht innspillinger. Albumet åpner med en herlig cover av Fagen/Becker´s Show Biz Kids, og fortsetter i en variert bukett covers av andre musikeres låter. Det spilles relativt ofte dette albumet her.
Vinyl (som jeg har) er etter min mening enda bedre enn CD hvis avspillingsutstyret ellers er bra, men da har du den "issuen" med 45 rpm, som ptb hater.
Jeg synes ikke det er hennes beste album, dessuten inneholder det vel kun coverlåter så vidt jeg husker.
Holder nok på den sjøltitulerte debuten "Rickie Lee Jones" og "Pirates" som de aller beste.
Denne Its like this, er på hylle 2 sammen med bl.a. Girl at her Vulcano, POP POP og Flying Cowboys
Susanna- skiva er et fantastisk album, men sikkert ikke for alle i sin lavmælte særegenhet.
Lyst til å trekke fram denne også, MELODY MOUNTAIN-(hvis slikt er lov)
En utrolig coversamling med alt fra AC/DC til Leonard Cohen via Sandy Denny til KISS.
Presentert på en måte man ikke trodde var mulig å få til å fungere.
Men det gjør det. Albumet er kritikerrost og et av de mer kjente norke album i utlandet.
Sist redigert: