ptb`s vinylverden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for at du deler litt, alltid fint med nye impulser. Og skulle det bli for stille får du ta deg en tur :)

• Liker
    Reaksjoner: ptb

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.328
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Har notert det bak øret når jeg
    a) skal i den himmelretning
    b) brått føler for å kjøre meg en tidlig ettermiddagstur.:)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.328
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Takk det samme. Det gjelder å nyte de få ukene vi (vanlige lønnsmottakere) er tilgodesett med:)

For egen del starter ferien først neste helg, men man merker at det meste allerede er gearet ned et hakk.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.328
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Enkelte plateutgivelser er litt vriene å finne i ok/god tilstand, selv om de ikke nødvendigvis ansees som sjeldne. Dette har vært en av de, men nå er den endelig i hus:):

004.jpg

David Coverdale gikk fra jobb som klesselger til ikke mindre enn å erstatte Gillan som vokalist for DP i 1974. Det resulterte i 3 album, og etter siste konserten i Come taste the Band turneen sa Coverdale til Lord at han ønsket å forlate bandet. Lord repliserte - det er ikke lenger noe band å forlate. Lord og Paice hadde allerede bestemt seg for å slutte. Således var DP (for en periode) historie.

Coverdale startet da en solokarriere, og sammen med Micky Moody skrev han en del låter som ble til albumet White Snake.

Da passer det jo greit med en sommerlåt fra Coverdale i dag:

Sist redigert:

inpain1968

Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    8.131
    Det er mye karakter og feeling i den stemmen der. Synes absolutt ikke DP gjorde et dårlig valg når de lot Coverdale overta for Gillan.

• Liker

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.328
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Kun et par timer til feriestart og i ettermiddag skal det nytes et par kalde til noen "sommerlåter". Bl.a de 2 følgende låtene.

Jeg er på ingen måte noe stor Dylan-fan, men han har noen bra enkeltlåter. Ikke minst den suggerende Jokerman (fra albumet Infidels), som jeg synes er en av hans absolutt beste. Kanskje noe fordi låtene på Infidels er lett influert av Knopfler´s bidrag.

Og, når man først er inne på Knopfler er det like greit å følge på med en av DS´ beste låter også:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.827
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ha en fin ferie ptb og en riktig god helg :) Skal du ut på tur?

mvh

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.328
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Nei, det blir ikke noe MC-tur i ferien. Det blir å ha base på hytta. Mulig jeg kjører ned chopper´n så jeg kan ta meg en luftetur i ny og ne. Men første helga i august blir det å ta (fast) langhelg på treffet til Sprengstart.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.328
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Første ferieuka er svidd av og det har vært et helt fortreffelig ferievær her langs Oslofjorden.

Nok et par "sommerlåter" på en lørdags ettermiddag. Og det blir rolige svenske låter:

Først ut - nordens største trubadur

Neste ut - Peter Winnerbäck og Miss Li

Til sist i dag en låt fra før de ble et av verdens største og mest populære band. Denne er skrevet av Agnetha.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.328
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Da har andre ferieuke også gått over i historien. Fortsatt må vi si oss fornøyd med ferieværet. Det blir litt feriesnekring, men i går fikk vi faktisk rota oss til Drøbak m/besøk på Oscarsborg - noe vi har snakket om et par år:eek:.
    Slapper av på terrassen med et par "sommerlåter":

Først ut, lett jazz fra en av tidenes største jazzpianister:

Så over til noe helt annet, og en stor bassist som forlot oss alt for tidlig:

Runder av i ettermiddag med Gilmour (lett flankert av Cosby & Nash) fra konserten Remember that night:

God helg:)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.328
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Så kom varmen så det holder. Det er rett og slett bare å søke skyggen for min del med et par "sommerlåter".

Jethro Tull får åpne sesjonen:

Så 2 låter av duoen Chinn & Chapman:

Før jeg runder av med mr. Stewart

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.081
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Prøvde og finne David Coverdale plata i Göteborg men uten hell, prøver meg i isteden med en Whitesnake noe jeg ikke hørt på tidligere, Lord og Paice er med ser jeg:)
    20190726_093127.jpg

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.328
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Coverdale´s soloskiver dukker ikke opp over alt, nei - men Come and get it er er ei bra skive det det. De beste Whitesnake platene er (i min bok) med den besetningen (Coverdale, Lord og Paice, Marsden, Moody og Murray).
    Bet you like it:)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.328
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Så har siste dagen i årets sommerferie begynt. I morgen er det tilbake til hverdagen. Får runde av med et par "sommerlåter" til.

Grågåsa ble opprinnelig utgitt i 1992 på albumet Ord fra en fjord, og er mao langt eldre enn mange kanskje tror da en nyinnspilling finnes på albumet Fantastisk allerede.
    Det er helt tilfeldig at den ble utgitt, da plateselskapet ikke hadde planer om å ha den med på noe album. Faktisk er Øystein Sunde årsaken, da han satt og lyttet til noen demokassetter i plateselskapets lokaler. Hva - skal dere ikke gi ut den? Da gjør jeg det, var Sundes kommentar. Således ble albumet gitt ut på Sundes selskap Spinner Records:

Neste ut er fra Soundtracket til filmet McVicar m/Roger Daltrey, som også hadde hovedrollen i filmet. Selvom det er et Soundtrack er det karakterisert som et Daltrey soloalbum. Faktisk er det også slik at samtlige Who-medlemmer er med på platen.

Sist ut er en av Camel´s absolutt beste låter - Lies, fra konseptalbumet Nude. Herlig B3-solo midtveis, som følges opp av en like herlig solo fra en av tidenes desidert største gitarister. Latimer´s spillestil er egentlig ganske sammenfallende med Gilmour´s.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.720
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Lolz, guttungen på 6 år er helt hekta på The Ballroom Blitz. Ganske lei den selv etter repriser:p
    -"Det er favoritten min nå!".

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.328
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Ref innlegg #832.
    Som nevnt hadde jeg ikke muligheter til å dra på noen av de 4 konsertene i sommer, men en kompis som var på Sweden Rock hadde om ikke annet vett til å kjøpe med denne til meg:cool::

006 (Small).JPG

Sterkt begrenset opplag i form av en limitert utgave som iflg all foreliggende info kun skulle selges under sommerens 4 konserter. Ser en selger på Discogs som forlanger over 80,- Euro, så den vil trolig ha sin verdi fremover.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.328
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Selv om de 2 irrasjonelle "vil ha" og "må ha" genene nå jobber overtid med sine finurlige argumenter sier det mer rasjonelle fornuftsgenet at det er noen vektige faktorer som taler i mot å investere i en Degritter:

a) Har allerede en velfungerende, tidseffektiv og driftssikker UL-vasker.
    b) Degritter er konstruksjons- og funksjonsmessig en "avansert" maskin. Dvs mye elektronikk og mekaniske komponenter som kan svikte, feile og på et tidspunkt tilsi behov for reparasjon, bytte av deler osv. I og for seg ikke noe stort problem nå, men hva om noe år? Produsenten (et par yngre gutter) er jo ikke akkurat verdens største firma og kan jo brått legge inn årene. Hva da? Mulig en totalt ubegrunnet "frykt", men...
    c) Det er veldig mye annet man kan bruke noenogtyvetusen på - både fornuftige og "gøyale" ting.

Ikke godt å si hva konklusjonen av SWOT-analysen blir i dette tilfellet - og det er ille at man er nødt til å bruke energi på slike (luksus-) problemer:cool:

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.328
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Nå har høsten såvidt begynt å gjøre seg gjeldende, og etter en liten "sving" i USA (reiser søndag) kan man jo så smått begynne å tenke litt Hi-Fi relaterte aktiviteter igjen.

Det har ikke skjedd mye på ettersommeren, men denne har kommet i hus:
    DSC02575.jpg

Egentlig tiltenkt å være en reservedels-spiller, men den er ganske velholdt og fungerer fint, så jeg kommer trolig til å gi den litt TLC og videreselge den.

Så kom jeg over en annonse på Finn, og da ble det 3 slike for 500,-:
    DSC02577.jpg

Får se hvilke plater som får den "ære" å havne på veggen etterhvert.

Utover høsten vil det forøvrig bli noen endringer i Hi-Fi porteføljen. Helt konkret har jeg ikke tatt endelig stilling til hva, men noe skal ut - og kanskje skal noe inn. Vi får se:)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.328
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Da får de som titter innom tråden kose seg med Hi-Fi i høstværet.

Nå begynner det kun å bli timer til avreise og bagasjen begynner å nærme seg ferdig pakket. Ca 450 mil med ulike opplevelser på 2 hjul venter:)

8FBAA95E-BE0E-4CA7-B619-45A971B6E4AF.jpg

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.403
    Sted
    Sørlandet
    Da får de som titter innom tråden kose seg med Hi-Fi i høstværet.

Nå begynner det kun å bli timer til avreise og bagasjen begynner å nærme seg ferdig pakket. Ca 450 mil med ulike opplevelser på 2 hjul venter:)
    Kul tur! Jeg gjorde nesten samme tur for noen år siden med en avstikker innom Tucson og den gigantiske flykirkegården der samt også Puerto Penasco og Joshua Tree National Park.

Kjør forsiktig og IKKE tull med alle boarder control gutta som stopper dere når dere cruiser langs grensa til Mexico. Dem skyter først og spør etterpå.

-BB-

• Liker

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.328
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Hjemme igjen, etter både tildels hektiske og slitsomme, men opplevelsesrike dager.
    Klokket inn 442 mil totalt med høyeste temperatur på 43 grader (Las Vegas og Death Valley).

Det meste er jo som kjent stort i USA, noe som også gjelder trærne:

DSC02682.jpg

Her hjemme har jo høsten begynt for fullt, så nå får det bli litt fokus på Hi-Fi og musikk igjen:)

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Hei på deg. Håper turen din var helt fantastisk. Velkommen hjem!

God helg :)

• Liker
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn