Kutt ut da Karma.Fredet meg her og fredet meg der. Her snakker vi trespassing og amerikansk lovgivning. Drep faenskapet og ikke skriv om det i sosiale medier
Er forundra om Gunner har en såpass finmasket håv.Aha... trodde de la egg . Ikke rart det var vanskelig å få treff på å google hoggorm-egg da.
Da er det kanskje som du sier - at den kan ha spist et fugleegg, eller at skallet kan ha falt ut av et rede oppunder takskjørtet. Registrerte ikke fugl der i år, men hadde et meisepar med rede der i fjor.
Pokker ikke så enkelt å få den oppi ei bøtte da. Lurte på om kanskje en finmasket fiskehåv eller ei sånn søppelryddeklype kanskje kunne fungere.
Kanskje @The Gunner kan ta oppgaven. Han er jo en kløpper med fiskehåv
SKJERPINGS herr CafteinFredet meg her og fredet meg der. Her snakker vi trespassing og amerikansk lovgivning. Drep faenskapet og ikke skriv om det i sosiale medier
Hehe, what took you so longSKJERPINGS herr Caftein
Hoggormen er fredet, og drepes i stort antall uten at det kommer frem hvert år.
Å drepe en hoggorm er som Bluesbreaker påpeker faunakriminalitet, og så er det jo ikke slik at det er vi menneskene som har hevd på landområder alene.
Den er ikke spesielt farlig om man da ikke er svakelig og allergisk, men det er selvsagt ikke behagelig å bli bitt.
Uansett så skal vi være glade for ikke å ha diamant klapperslange, sort mamba, taipan, kongekobra, vannmokasin etc i vår fauna.
Da hadde det vært BETYDELIG mer risikofylt og ferdes i marka.
Det ble gult kort helt på grensen til rødt Karmana.
Jeg har ferie unge mann, og har snudd døgnet.Hehe, what took you so long
Ja, hoggorm i hagen er sikkert et i-lands problem. Det hadde vært verre hvis det tasset flodhester og dinosaurer rundt rosebuskene
Hvis jeg skal være seriøs, noe jeg selvfølgelig alltid er på HFS, heier jeg ikke på dreping av hoggorm, MEN, jeg heier på pinnsvin
Det stemmer, men Huggormen utgjør sjelden noen fare så fremt man ikke tråkker på den eller med overlegg tirrer den opp.Til dette med fredning.
Viltloven er klar - alle dyr i norsk fauna er pr definisjon fredet. Så gis det periodiske dispensasjoner i form av jakttider på en del type vilt og fugler. I tillegg er en del "skadedyr" unntatt.
Det er mao ikke noe spesiell fredning av hoggorm. Det er åpning i loven om å ta livet av de dersom de kan utgjøre en fare.
Finnes midler mot slikt, noe man strør der de er og de forsvinner - Google. Hvis ikke så sender jeg min løpegutt, Lars Monsen. Han bruker hansker ennå, den pysa.Aha... trodde de la egg . Ikke rart det var vanskelig å få treff på å google hoggorm-egg da.
Da er det kanskje som du sier - at den kan ha spist et fugleegg, eller at skallet kan ha falt ut av et rede oppunder takskjørtet. Registrerte ikke fugl der i år, men hadde et meisepar med rede der i fjor.
Pokker ikke så enkelt å få den oppi ei bøtte da. Lurte på om kanskje en finmasket fiskehåv eller ei sånn søppelryddeklype kanskje kunne fungere.
Kanskje @The Gunner kan ta oppgaven. Han er jo en kløpper med fiskehåv
Boblebad eller luft i magen?
Terrassen skal skjøtes på litt og endres noe, og både det og beising påbegynnes neppe før neste år. Litt andre prosjekter som har høyere prioritet - som å drikke øl i stampenLigge der, slakke og drikke øl... Nå må du få ut fingeren å beise terrasse . Det må iallefall jeg gjøre her, og jeg har ikke en egen stamp å god-koke i..
Tenker du på Kvitt eller dobbelt herr caftein?Fantastisk! Hvis NRK fremdeles hadde hatt det nerdete kunnskapsprogrammet, som jeg ikke husker navnet på, hadde du vært selvsagt på temaet Blackmore
Ah, det var navnet, ja. Foruten pønk som tema, kan jeg ikke tenke meg noe tøffere og mer passende enn at, ptb, kommer opp i BlackmoreTenker du på Kvitt eller dobbelt herr caftein?
Nå ja . Man bør være forsiktig med å forsøke å fremstå som "altvitende" om et hvert tema her i verden.Fantastisk! Hvis NRK fremdeles hadde hatt det nerdete kunnskapsprogrammet, som jeg ikke husker navnet på, hadde du vært selvsagt på temaet Blackmore