ptb`s vinylverden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.578
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Pass deg for eksplosiv virkning hvis du samler opp for helgen 😃

• Liker
    Reaksjoner: ptb

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.661
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Ingen fare. Her samles det ikke opp.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.661
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Julekvelden kom litt tidlig i år:

IMG_1591.jpg

Har i de fleste tilfeller sett bort fra slike uoffisielle utgivelser, men her har dette vært en gedigen tabbe :(. Dette ER livealbumet som Nobody´s Perfect aldri ble - nemlig "Made In Japan II" :) .
    Under The Battle Rages On touren i 1993 spilte bandet under flere av konsertene bedre enn noen sinne. Tross de interne stridighetene var det full gass på scenen. Konserten i Stuttgart var etter sigende en av de beste. Heldigvis hadde noen vett til å putte tapemaskinen i rompa på mikseren under flere av konsertene, hvilket har resultert i dette fabelaktige live-albumet.
    God lyd er det også.
    Løp og kjøp:cool:

IMG_1592.jpg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Julekvelden kom litt tidlig i år:

Vis vedlegget 683190
    Har i de fleste tilfeller sett bort fra slike uoffisielle utgivelser, men her har dette vært en gedigen tabbe :(. Dette ER livealbumet som Nobody´s Perfect aldri ble - nemlig "Made In Japan II" :) .
    Under The Battle Rages On touren i 1993 spilte bandet under flere av konsertene bedre enn noen sinne. Tross de interne stridighetene var det full gass på scenen. Konserten i Stuttgart var etter sigende en av de beste. Heldigvis hadde noen vett til å putte tapemaskinen i rompa på mikseren under flere av konsertene, hvilket har resultert i dette fabelaktige live-albumet.
    God lyd er det også.
    Løp og kjøp:cool:

Vis vedlegget 683191
    Shall do.. Rare greier, dessto mer enn hører på gammel rock dess mer blir en hekta.. Omvendt pubertet dette, for min del 🥳

• Liker

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.661
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Takker gutter :) .

Det blir nok ikke siste gang Deep Purple blir tema i denne tråden - og neppe siste "innsmett" i andres tråder heller;).

Det blir nok dårlig med både harde og mye pakker under treet. Det er flere år siden familien valgte at bare de yngre (sånn omtrent til konfirmasjonsalder) på pakker. Oss voksne i mellom baseres mer på det sosiale samværet, god mat og god drikke i julen.

Så - som det har vært i de tidligere år måtte jeg også i år kjøpe julegaven min selv, og da ble det den "lille" Engl´n på toppen av racket her :cool: :
    IMG_1604.jpg

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.661
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    I dag hadde jeg planer om å ta det litt med ro, slappe av og småforberede litt til at vi får besøk i morgen.

Dengang ei :mad: .
    Brått ble strømmen borte i 2 av 3 rom i loftsetasjen - og alle 3 rom går på samme kurs. Da var det å prøve å feilsøke litt - og med det meste av kurser i rør i vegger og tak, med x-antall bokser, skjøter, punkter osv var det ikke helt enkelt å finne ut hvor strømtilførselen til rommene egentlig gikk. Og i hvertfall ikke hvor kursen ble delt. Hadde opp omtrent alle stikk og lokk, uten å finne feil. Var etter et par timer i ferd med å resignere og ringte derfor et par trikkerfirmaer.
    Joda, nå var det vaktrater som gjaldt. 5K + mva for oppmøte og 2K + mva pr. time:rolleyes:. Heeelt uaktuelt.

Etterhvert fikk jeg kontakt med en kompis (som har grunnutdanning innen sterkstrøm) som hadde vært på skitur. Han tok turen bortom - og etter at vi knotet og målte opp-og-ned en god stund fant vi synderen. En av ledningene i en fjærklemmeskjøt i en boks bak det ene stikket hadde ikke lenger kontakt.
    Feil funnet - og utbedret, men det ble en dag helt annerledes enn tenkt:( .

Når det er sagt, så er jo dette en bagatell i hverdagen. Har kjente på Ask - og der er det en større tragedie som utspiller seg.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.612
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Heldigvis er jeg på vei og gifte bort eldste jenta til en flink elektriker og ellers veldig fin type🙂 Fint du fikk ordnet opp i saken👍
    Ja denne Ask/Gjerdrum tragedien, jeg sykler den veien mye opp bakken til rundkjøringen der det nå er en stor krater på venstre side.

• Liker

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.380
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Heldigvis ble konsekvensen hos deg at det ble strømløst, og ikke varmeutvikling - løse ledninger er skummelt.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.661
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Absolutt, og det var merkelig nok ikke tegn til varmegang på ledningen som var løs - på tross av at det dras en del strøm der (2 panelovner ++).
    Den må jo ha ligget med begrenset kontakt lenge.

Her er synderen, i sammen med nyinnkjøpte Wago´r, som skal erstatte flere av de sorte fjærskjøtene som det er en del av rundt om her:

IMG_1609.jpg

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.661
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Den egentlige planen for gårsdagen var å begynne å spille meg gjennom disse, med tilhørende vask av et par av de som ikke har hatt en runde i UL-badet tidligere:

IMG_1607.jpg

Heep var et band jeg først fikk interesse for litt senere en flere av de andre favorittene. Selvom de startet opp i samme tidsrom som mange andre band (1969) så havnet de (også i følge de selv) i skyggen av både Deep Purple, Led Zeppelin og Black Sabbath.
    I etterkant har flere av medlemmene lagt skylden på manager og produsent Gerry Bron for å ha gjort for lite for bandet, men mye drugs og interne stridigheter har nok også litt av skylden.
    De som synes det var mye utskiftinger i eksempelvis Purple og Rainbow - hva med Heep da? Ikke mindre enn 25 ulike medlemmer igjennom årene:oops: .

Men, Heep lagde mye bra musikk og tom 1980 er det bare debutalbumet og High and Mighty som pr i dag mangler.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.661
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Fikk respons på øk-annonse, så i dag kom platen som ikke helt ble den "Made In Japan II" de opprinnelig hadde i tankene, inn i vinylsamlingen.
    Et fint og velholdt eksemplar, og iht matrix runout er det en tidlig pressing.

IMG_1613.jpg

Noe som gjør platen litt interessant er at 5 av 12 spor er fra konserten på Valle Hovin i 1987. Morsomt for oss som var der i hvertfall.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.661
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Kvalitetstid på en lørdag :)

Lodde og skru opp et plekterbrett...
    IMG_1647.jpg

... mens denne rekka har surret i bakgrunnen (av praktiske årsaker på CD):
    IMG_1646.jpg

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.661
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Har tatt et lite rydderøsk i platesamlingen og sortert ut flere dubletter og plater jeg neppe kommer til å spille. Legger ut et par annonser på noe i ettermiddag - og det er nok et par go-biter der også for interesserte i akkurat det bandet/den artisten. Komplett liste kan også sendes til de som henvender seg på PM.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.563
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kunne godt kjøpt alle sjøl. 👍😊
    Eller, - har alle på vinyl unntatt Carlile og Nelson.
    (Men hørt på Tidal)
    Har 2 andre DP Made in J, men ikke denne.
    Må få høre hva du synes. Min svenske original Purple label er helt overlegen den nyere utgaven jeg har som låter helt flatt i forhold.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.184
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Nåhhh.... OK.... på den måde.
    Så bare coveret som var helt det samme, som på min originale fra 1972 :)

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.184
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Heyy @bluesbreaker
    Tror, vi misforstod hverandre godt og grundigt :)
    Jeg troede, du mente andre versioner af "Live in Japan". Mener at huske, at der er udgivet et andet album,
    hvor den er stykket sammen af andre opptak fra andre byer på Japan-turneen, end dem der blev brukt i 72.
    Derfor mit spørgsmål til de "2 andre" :)

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.184
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.661
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Jo dette er en limitert utgave på purple vinyl fra 2019, men jeg har egentlig bestilt feil. Skulle egentlig ha den fra 2018. Usikker på om dette er samme pressing.
    I værste fall et bomkjøp.
    Gjorde litt research i går kveld, og det er på ingen måte samme pressing som Purple Limited Edition fra 2018.
    For det første er platene 140gr og ikke 180gr. For det andre er denne basert på 1998 remaster og ikke den remaster (som er gjort i Abbey Road Studio) 2018 pressingen er basert på. Uten å ha lyttet til den ennå tviler jeg på at den er bedre enn pressingene fra utgivelsesåret.

Det jeg lot meg "lure" av var følgende tekst:
    Limited edition purple vinyl LP - Deep Purple's classic double live album, originally released in 1973. Part of the Limited Purple Vinyl Series.

Det denne utgivelsen viser seg å være er fra Rhino og fra deres Rocktober limiterte utgaver. Rhino har også en serie plater av ulike artister presset på lilla vinyl som de da kaller Limited Purple Vinyl Series- og har ingen ting med Deep Purple Purple Vinyl å gjøre. Det er en "trøst" da at det kun er presset 2850 ex, men tipper at det vil være begrenset samleverdi allikevel.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn