ptb`s vinylverden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.649
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Ja, fornøyd blir jeg nok. Har jo erfaring med SUV før, med både Forester og Jeep Grand Cherokee.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.649
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Fredag var det julebord med jobben, og som forventet var kroppen noe redusert i går :cool: .

Men, deler av fredag gikk med til å sjekke ut og deale bil, og 5 minutter før jeg måtte løpe i dusjen ble kontrakt signert (digitalt). Bilen ble kjøpt «usett», da den står i en annen kant av landet:oops: .

Men er kjøpt av merkeforhandler og har moderat kjørelengde. Med en rekke ekstra bilder og en facetime runde i tillegg til drøyt 2 års fabrikkgaranti - og ytterligere reklamasjonsrett føler jeg meg ganske trygg.
    Så får jeg finne ut i løpet av formiddagen i morgen om jeg skal reise og hente bilen mor slutten av uka, eller om jeg skal få den fraktet hit.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.649
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Har gått noen runder med meg selv nå, og vel vitende om at jeg neppe vil prioritere å ta meg råd til å kjøpe en tilsvarende igjen, så er håndpenger mottatt for LP 12’n.
    Foreløpig plan er å greie meg med de 3 andre jeg har ;) , men man vet jo aldri.

Og nei, beslutningen hadde ingen sammenheng med bilkjøp å gjøre.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.649
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Årets første skitur.
    IMG_3839.jpeg

-6 grader og skyfritt. Perfekte forhold.
    Hadde bare kroppen og fysikken vært mer i samsvar med forholdene, så…:cool:

I morgen er planen å prøve seg i alpinbakken - og det er første gang siden før corona’n kom.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.412
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Årets første skitur.
    Vis vedlegget 981220
    -6 grader og skyfritt. Perfekte forhold.
    Hadde bare kroppen og fysikken vært mer i samsvar med forholdene, så…:cool:

I morgen er planen å prøve seg i alpinbakken - og det er første gang siden før corona’n kom.
    Når du er på ski, kler deg som du går langrenn, men fremdeles ser ut som en biker 😊

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.649
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    På årets siste dag har +/- 80 plater fått nye yttercover av den typen der cover "forsegles" i en lomme og plate i lomme bak:
    IMG_3856.jpg

Av HiFi-relaterte "nyttårsforsetter" ser jeg bl.a. for meg å selge meg ned litt på utstyr. Har begynt litt allerede.
    Kjøp av noe nytt? Tvilsomt.
    Videre blir det å spille litt mer av plater/artister som spilles for sjelden, bl.a de her:
    IMG_3855.jpg

Ønsker de som stikker innom trådet et riktig Godt Nyttår!

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.649
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    I siste innlegg så nevnte jeg Kjøpe noe nytt? Tvilsomt.
    Hmm...
    LP 12'n ble jo solgt og jeg fikk beskjed forrige dagen at den kom frem til ny eier - og hadde ikke tatt noe skade av turen over til sørvestlandet:).
    Tanken er jo egentlig å klare meg med TD-150'n som platespiller i hovedanlegget, men det er jo en og annen "fristelse" der ute da - og nå er det jo en ledig plass på benken🤔.
    Kanskje en RP10, en CA Signature, eller en...

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.649
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Et par soundtracks i ettermiddag, nå som det er kun Thorens´n det kan spilles på her:
    IMG_3888.jpg

Et ganske så bra album der lydkvaliteten også er bra. Single hit´n Ha"storbandjazz".nky Panky har vel de fleste hørt, men mye av skiva ellers byr på god "storbandjazz".

Neste ut:
    IMG_3890.jpg

Også brukbar lyd, selvom kanskje ikke hele albumet er like interessant. Men, det som er bra er der etter også:).

Må forresten snart se å finne en ny benk/nytt rack. Ser for jæ.... ut, selvom det fungerer til formålet.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.649
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Søndag kveld (?!?) av alle ting fant PostNord ut at de skulle levere en pakke fra iMusic på døren.
    Tror de har litt etterslep etter snøkaos og kulde ettersom de kjørte ut pakker i helgen.

I pakken var det både klær, litteratur og musikk:

IMG_3903.JPG

De 2 platene har jeg gitt opp å finne originalutgivelser av i ok stand til fornuftig pris, så da ble det nye re-issues i steden.
    T-skjorta med motivet fra den første skiva har vært borte fra markedet en stund, men nå tilgjengelig igjen.
    Boken av Jerry Bloom er ny på markedet, selvom det antakeligvis ikke er så mye "nytt" i den.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.305
    Torget vurderinger
    2
    Tror vi er omtrent like gamle…eller så er du 3-5 år yngre

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.478
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Snakket litt musikk med min svenske arbeidskollega idag han såg DP i Göteborg (Scandinavium)-72 Made I J turneen, Elo var forband :love:
    Til historien hører også han var 16år og en musikk lærer som tok dem med på konserter det blev også U- Heep og B. Sabbath-73😎

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.649
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Litt sammenlikning av mine htlf har pågått etter at jeg fikk AH-D7200 i hus.
    Gode hodetelefoner er "gull" verd. 3 sett med gode - med hver sine kvaliteter, er et luksusproblem.
    Har vanskeligheter med å si hvem jeg totalt sett mener er "best".
    IMG_3908.jpg

De utvalgte platene klarer, om ikke annet, å skille de ulike karakteristikker og egenskaper tålelig greit fra hverandre.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.649
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Noe der-om-kring.
    Selvfølgelig avhengig av tilstand, og hvilke utgave/pressing det er snakk om.
    Totalt er det vel 8 forskjellige.
    Mitt ex er originalpressing fra 1985.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn