Prøv gjerne en Miyajima Waza Jostein, men det vil
aldri kunne bli et optimalt valg i samspillet med SME 309.
Miyajima er konstruert og bygget for armer med tung effektiv masse. SME 309 går ikke inn under den kategorien, tvert om.
Unntaket vil til nød være om du har bygget ut armen til en 12". Den effektive massen på armen din er 9.5g, forutsatt at du har en 9".
Resultat: Du vil aldri være i nærheten av å kunne utnytte potensialet i Miyajimaen.
Skal jeg fortsette å være usminket, men diplomatisk Jostein, stiller jeg et aldri så lite spørsmålstegn til hvorfor noen har anbefalt deg Miyajima Waza
med påstand om meget god match.
- Bytter du arm, blir det en helt annen sak. Pt. har du en lettvektsarm. Det må du forholde deg til.
Ser du på totaliteten i kjeden din Jostein, stiller jeg også spørmål til hvor gode og gjennomtenkte enkelte av rådene i tråden er?
Flere av disse heller i retning av at prisen på pickup'en nær innpå overstiger prisen på spilleren. Hvor mye kan du forvente å
få ut av en slik investering med en Diva II? Jeg sitter ikke med fasitsvaret, men stiller allikevel spørsmålet.
En diggresjon satt i perspektiv:
Vi har tidligere lest pu-anbefalinger til eksempelvis Linn LP12 (pris opptil 160.000,-). Brukere utrykker gode erfaringer
med pickup til denne spilleren i retning av type Audio-Technica, Denon, Ortofon til 4 - 5k (men, selvfølgelig også dyrere
og bedre pickuper).
I din tråd anbefaler enkelte av
rådgiverne dine den såkalte "
verdens beste pick-up", nylig omtalt i et magasin.
Hele verdikjeden i anlegget ditt Jostein har en maksimal ytelsesfaktor, både på enkeltkomponentnivå og i samspill. Er det god
substans i slike råd når du ser prisdifferansene mellom eksempelvis LP12 og Diva II og anbefalte pickuper?
-Denne diggresjonen får bli min personlige lille undring til ettertanke som jeg får holde for meg selv
.
Nyt DV'en inntil du finner en ønsket løsning som er best for deg.
Fremdeles beste hilsner fra
Jan P.