Pylon audio venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.939
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Vis vedlegget 1021593

High End Munich - one of the most important events in the audio world (May 9-12, 2024), is the time of an official launch of the high-end AMETHYST loudspeaker set. This event will initiates a new, cohesive line of products, which will be soon expanded with more models.

AMETHYST is based on advanced new generation transducers, developed entirely by our R&D department. They are part of the STATEMENT line, which is distinguished by advanced technologies and innovative solutions.

In addition, a key element of the construction is a unique composite material used in the cabinets, which has a significant impact on the exceptional sound quality.
    Eye candy, og låter nok rett så trivelig og, ja...........

mvh
    Proffen

Dharmabum

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    1.563
    Torget vurderinger
    13
    Jeg et fan - Pylon Audio Jade Twenty ⭐

Muligt det er eufori?
    Umiddelbart rangerer jeg denne investering, som en af de absolut bedste i min tid med denne fantastiske hobby 🎵🎼🎶

Vis vedlegget 1054748
    Flott sammensatt system med støyfri og høyoppløst signaloverføring . Kan også tenke meg Norma ampen med Mosfet transistorer sparker bra liv i de høyttalerene!

Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    1.871
    Sted
    Horten
    Hørte litt på Jade 30 i helgen hos Mala.
    De spilte grisebra! Nydelig mellomtone og det gode trøkket i bunn med 15 tommer.

De er vel priset til nesten det dobbelte av Jade 20, men for våre venner i eks Danmark så er det jo fort et røverkjøp. :cool:

JESPER-HOLBERG

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Antall liker
    501
    Sted
    Danmark
    Spændende Powercon! Kunne være fedt hvis der kunne komme nogle billeder og indtryk afJade 30 fra Mala messen (y)

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    2.188
    Sted
    Polen
    Hørte litt på Jade 30 i helgen hos Mala.
    De spilte grisebra! Nydelig mellomtone og det gode trøkket i bunn med 15 tommer.

De er vel priset til nesten det dobbelte av Jade 20, men for våre venner i eks Danmark så er det jo fort et røverkjøp. :cool:
    Har hørt dem selv hos Mala (med Axxes Forte 1-forsterker). Låt konge. Virkelig morsomme og vellydende høyttalere.

fry

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Antall liker
    513
    Torget vurderinger
    10
    Jade 30 er på mange måter nær den ideelle høyttaler, i teorien i hvert fall. Stor kapasitet, stor kasse. Blir liksom ikke feil med en 15-tommer i bunn. Kanskje ikke mestere mtp lydbilde/plassering av musikere, men for min del er det langt nede på listen. Får ikke mindre lyst til å teste de ut nå må jeg innrømme.

Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    1.871
    Sted
    Horten
    Det er noe eget med dedikert mellomtone og stor woofer. :cool:

Mala viste frem Jade 30 uten frontgriller, men når man ser bilder på nett med disse på så kan man jo se at de nok gjerne ønsker å assosieres med eks Klipsch Forte/Cornwall.
    Ikke at det er galt sånn sett.:cool:
    Pylon-Jade30-Frontgrill.jpg

JESPER-HOLBERG

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Antall liker
    501
    Sted
    Danmark
    Ud fra billeder er Jade 30 noget mere pladskrævende end Jade 20, der trods alt også har lidt størrelse 😝

I mit tilfælde er Jade 20 uden tvivl mere passende til mit lytterum på omkring 25 m2. Men hvis jeg havde rummet og pladsen (+35 m2 gætter jeg på) ville jeg bestemt kigge i retning af Jade 30. Er sikker på at Jade 30 lyder fremragende. Fed højttaler 😎 Elsker i det hele taget det retro-look som både Jade 20 og 30 er i besiddelse af…. Vigtigst af alt; LYDEN WOW 😍

1726603197046.jpeg

Sist redigert:

Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    1.871
    Sted
    Horten
    Ja, Jade 20 spiller helt fantastisk. Syntes de faktisk var de jeg likte aller best og husker enda som veldig bra, fra HiFi Messen i Oslo sist vinter . Så du har mye godlyd i Jade 20, det er sikkert.:cool:(y)

Lydbildeja

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2017
    Antall liker
    683
    Spiller enda på mine Pylon Diamond 28 men har fått oppgradert receiveren fra en Sony str dn 1080 til en Marantz sr 7012.
    Før kunne jeg spille 93dB alt over det begynte å høres komprimert og forvrengt ut.
    Med den nye recieveren er det bare å gasse på langt over 100dB og Diamond 28 høres ikke komprimert og forvrengt ut som før,så Diamond 28 kan spille greit høyt med god lyd,de trengte bare bedre elektronikk med mer watt og mindre forvrengning.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn