Pylon audio venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.962
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5

Lokie

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.12.2005
    Antall liker
    91
    Sted
    Hordaland, Øygarden
    Hva er førsteinntrykket?
    Føler du at forsterkeriet har nok muskler til å drive høyttalerne skikkelig?
    Ser at følsomhet og impedanse er gunstig ifht å matche det mot rørforsterker.....

mvh
    Proffen
    Mottok dei i ett tiden i dag, dessverre e hjemmekontoret i samme rom😛 så de blei fort koblet opp 😉 så stod de og gikk i bakgrunnen med MF M6SI. Når eg logget av jobb så har eg koblet de opp med den gamle Spark'en/Cayin som også virker å gjøre ein bra jobb. Har ikkje prøvd noke skikkelig høgt volum endå, får vel la naboene få litt julefred 😂🌲🤘Zu'ene mine e langt unna denne dybden i bassen på noenlunde moderat volum 😱

Salamander

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Antall liker
    1.313
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    6

Lokie

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.12.2005
    Antall liker
    91
    Sted
    Hordaland, Øygarden
    Litt lytting i dag, flyttet litt rundt på høyttalerene, føler det sitter bra med noe musikktyper men ikkje på alt. Vekslet mellom forsterkere, justert settings på wiim. Har også prøvd å finne litt info på nett som tips om plassering, men er jo heller lite å finne, så blir prøve og feile metoden. Hører eg på f.eks Heilung så er det helt rått, type dypt og nydelig gåsehud føles. Blues og country meget bra, pop tipp topp men metal sitter ikkje helt enda. Om de trenger en del innspillingstimer vet eg ikkje heller.
    Men koser meg ihvertfall, det er det ingen tvil om. ;)🍻
    Så må eg begynne å tenke litt på ka eg gjerne bør kvitte meg med etterhvert da det begynner å fylles opp i mancaven.
    IMG_20241225_180658260.jpg

Sist redigert:

fry

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Antall liker
    536
    Torget vurderinger
    10
    Jade 30 har stått øverst på «må høre»-listen min siden de ble annonsert. Du sier at de ikke helt er topp til metal/rock, hva er det som er problemet evt? Blir det litt «tregt»/sidrumpa? Ikke enkelt å få en 15-tommer til å spille dypt OG hardt.

-Vintage-

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.02.2018
    Antall liker
    115
    Pylon jade 30 så jo virkelig spennende ut! Men det gjør jo mange nye høyttalere. Tror hvertfall jeg kommer til og beholde mine Pylon Jade 20.
    12 " elementer er etter min mening, et av de mest optimale for det aller meste av musikksjangere der bass/dynamikk er inni bilde.

DSCF2187.JPG

Vedlegg

Lokie

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.12.2005
    Antall liker
    91
    Sted
    Hordaland, Øygarden
    Jade 30 har stått øverst på «må høre»-listen min siden de ble annonsert. Du sier at de ikke helt er topp til metal/rock, hva er det som er problemet evt? Blir det litt «tregt»/sidrumpa? Ikke enkelt å få en 15-tommer til å spille dypt OG hardt.
    Tenker det først og fremst er litt innkjøringsproblemer med plassering osv men har blitt vesentlig bedre. På Metal så har de føltes som de ikkje henger helt med ja, føles litt grautete. Men sitter nok før eller siden tenker eg 😉

Lokie

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.12.2005
    Antall liker
    91
    Sted
    Hordaland, Øygarden
    Pylon jade 30 så jo virkelig spennende ut! Men det gjør jo mange nye høyttalere. Tror hvertfall jeg kommer til og beholde mine Pylon Jade 20.
    12 " elementer er etter min mening, et av de mest optimale for det aller meste av musikksjangere der bass/dynamikk er inni bilde.
    Hadde muligheten så kjørte på ;) Hadde nok holdt lenge med Pylon Jade 20 men falt for fristelsen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn