Pyramidejakt - Stig Arne si dagbok Januar 2021

SAD-0121-FS.jpg

Fimbulvinteren i Sør-Noreg ser ut til å vera over for denne gong, og ingen vassrøyr fraus og sprakk her i huset (men det var på hengande håret). Då kan me atter senka skuldrane og konsentrera oss om hifi og musikk.

I haust var eg på hugget og ajour, for å tala litt fransk. No er eg på etterskot att, som vanleg. Det er meir normalt. Men då er det på tide med ei oppdatering att, og denne gongen skal me informera om kva eg har funne ut om Electrocompaniet Objekt.

FLYGANDE OBJEKT

No er Objekta strengt teke ikkje flygande, trass i fasongen, som like mykje kunne minne om rakettar som høgtalarar. Eg berre fall for ei tabloid overskrift. Orsak. Men eg vert meir og meir inspirert av denne unike pyramideforma høgtaleren, som har nokre like unike eigenskapar. Meir om det om litt.

I desemberdagboka omtala eg Objekta for fyrste gong, og informerte om at eine basselementet måtte bytast, evt. begge, om eg ikkje får tak i eit “originalelement”, eller kva det no er som er sett inn. Eg var ikkje eingong trygg på om høgtalarane var 4- eller 8 Ohm, opphavleg, og alt dette gjorde det vanskeleg å bestemma seg for erstatningselement. Eg spurde difor lesarane om hjelp, og oppgav tlf-nummeret mitt. Det hjalp! Eg vart kontakta av ein eigar, og ivrig audiofil frå Tromsø, Arne Wilhelmsen, samt sentrale aktørar i samband med utviklinga av høgtalarane: Thomas Børja, son til Svein Erik Børja, sjølvaste konstruktøren; Morten Børja, ein (mykje) yngre bror av Svein Erik, og til slutt Bjørn Børja, bror til Svein Erik og tilsett ved Seas fabrikker i Moss (no pensjonert). Takka vera desse har eg no fått på plass mange fleire brikar i puslespelet om denne vidgjetne men sjeldne høgtaleren.

Arne har fleire gongar vore i kontakt både med Svein Erik og Bjørn på Seas, og hadde mykje kunnskapar om kva....

Les heile dagbokartikkelen i Audiophile.no

6301595261.jpg

Kommentarer

TomVen

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.01.2008
Antall liker
491
Sted
Jar
Artig og interessant å lese! Husker helsides annonse for »The Object» i danske High Fidelity på 80-tallet med overskriften «Flash of Genius».

I Hifi-Revyen 1986 finnes en liknende høyttaler som heter «Prisma»:

C9F2976F-4FAE-4B3C-A011-C795209081C2.jpeg

Sist redigert:

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Glimrende lesning!

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Antall liker
2.217
Torget vurderinger
2
Blir spennende og lese fortsettelsen om denne pyramiden. Det er nok en og annen der ute som har høyttalere som aldri kom i serie produksjon. Kunne dette være noe for Audiophile og skrive om.

Audiophile.no

Bransjemedlem
Ble medlem
02.06.2020
Antall liker
1.309
Torget vurderinger
0
Blir spennende og lese fortsettelsen om denne pyramiden. Det er nok en og annen der ute som har høyttalere som aldri kom i serie produksjon. Kunne dette være noe for Audiophile og skrive om.
Absolutt!

TomVen

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.01.2008
Antall liker
491
Sted
Jar
Synes også å huske et innlegg i High Fidelity skrevet av Per Abrahamsen om at en med litt løsere tilknytning til Electrocompaniet hadde kopiert konseptet, og var i ferd med å lansere sin egen versjon av Objektet, noe han naturlig nok påpekte var ulovlig. Mine gamle High Fidelity ligger på minilager, og jeg får dessverre ikke sjekket nærmere. Det begynner å bli lenge siden, og jeg husker ikke alle detaljene rundt dette. Bakgrunnen kan kanskje tilsi at de høyttalerne som finnes, ikke er helt identiske.

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.309
Link til alle artikler
497
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Tandberg Huldra 9, 10 og 11 – Stig Arne si dagbok mai 2025

Tandberg Huldra 9, 10 og 11 – Stig Arne si dagbok mai 2025

• 0
Førre månad, og fleire før der att, lova eg å koma attende til desse uhyre interessante Tandbergane, i dei dagar då dei var på høgda av god lyd ... truleg. Me jobbar vidare med saka! Fleire...
Fortsett
Audiophile.no
Gamle radioar – Stig Arne si dagbok april 2025

Gamle radioar – Stig Arne si dagbok april 2025

• 0
Er gamle radioar på moten att? Me let samlarar vera samlarar, og bryr oss berre om ein ting: Lyden. Og i ølspalta har me 4 boksar og ei tuteflaske. Bang & Olufsen Beomaster 900 (1964-1970) Kva i...
Fortsett
Audiophile.no
Klimax Solo 500 – Ny nestkommanderende monoblokk fra Linn

Klimax Solo 500 – Ny nestkommanderende monoblokk fra Linn

• 3
I begynnelsen av 2024 lanserte Linn en ny flaggskipforsterker, og nå følger den skotske produsenten opp med en nestkommanderende forsterker. Klimax Solo 500 er navnet, og Linn-kjennere ser...
Fortsett
Audiophile.no
600-serie - Nye flaggskipforsterkere fra Mark Levinson

600-serie - Nye flaggskipforsterkere fra Mark Levinson

• 1
Den amerikanske HighEnd-produsenten Mark Levinson har avduket en nye HighEnd-serie. 600-serien overtar stafettpinnen øverst i hierarkiet etter 500-serien, som til nå har vært det ypperste fra...
Fortsett
Audiophile.no
CLARITY 4.2 – Ny uvanlig stativmodell fra RADIANT ACOUSTICS

CLARITY 4.2 – Ny uvanlig stativmodell fra RADIANT ACOUSTICS

• 8
I fjor lanserte Radiant Acoustics den oppsiktsvekkende stativhøyttaleren Clarity 6.2. Nå kommer en enda mer oppsiktsvekkende lillebror, med modellbenevnelsen Clarity 4.2. Det vil si – det er...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Marantz Model M1- Varulv i lammeklær

TEST: Marantz Model M1- Varulv i lammeklær

• 0
Marantz Model M1 ble lansert for et år siden sammen med storebror Model M4. Vi har hatt Model M1 på en grundig test sammen med stativhøyttalerne Polk R200. I slutten av mai lanserte Marantz den...
Fortsett
Topp Bunn