Musikkmannen
Musikk i fokus
Kjører du 96 fra Spotify? Hvordan?Jeg kjører 96khz på spotify premium, men kun kablet til dac
Kjører du 96 fra Spotify? Hvordan?Jeg kjører 96khz på spotify premium, men kun kablet til dac
Kjører via Usb dataplugg inn til dac , og usb type c fra mobil. Du kan også få bedre lyd via Bluetooth på nyere telefoner.Kjører du 96 fra Spotify? Hvordan?
Hvis du får 96kHz fra Spotify er ikke det på grunn av kablingen.Kjører via Usb dataplugg inn til dac , og usb type c fra mobil. Du kan også få bedre lyd via Bluetooth på nyere telefoner.
Du har nok gjort noe feil. Flaskehalsen ligger i Spotify, uansett hvordan du overfører.Kjører via Usb dataplugg inn til dac , og usb type c fra mobil. Du kan også få bedre lyd via Bluetooth på nyere telefoner.
Test-versjonen gir "bare" 44.1 - så enten har han en ennå bedre versjon enn det eller så ligger det nok i at han har låst utgangssamlingen på 96kHz. Da ser det ut som at dacen spiller 96 - uansett hva den egentlig spiller.Hvis du får 96kHz fra Spotify er ikke det på grunn av kablingen.
Spotify leverer bare 320 kbps til oss kunder.
Du har altså en test-versjon , eller resamler i avspilleren?
Ja det tror jeg ogsåTest-versjonen gir "bare" 44.1 - så enten har han en ennå bedre versjon enn det eller så ligger det nok i at han har låst utgangssamlingen på 96kHz. Da ser det ut som at dacen spiller 96 - uansett hva den egentlig spiller.
Qobuz leverer også i 192/24Kan man søke på oppløsning i Qobuz?
Mye av det jeg finner ved første forsøk er 44kHz 24 bit, jeg vil se etter 96kHz også.
ed: Fant det nå, fungerer fint.
Qobuz er flere båtlengder foran de andre på tagging og søk for klassisk. Det var et av motivene mine for å velge Qobuz. Jeg tenker å beholde Spotify Premium.
Kbps er vel ikke samme som kHz?!?Uansett, det er UMULIG å få 96kHz fra Spotify. Det er nok du som har låst sample rate på din pc.
"Spotify Premium supports the compressed, lossy Ogg Vorbis audio format and streams at 320kbps when at the Very High setting. Other settings are Low (24kbps), Normal (96kbps), High (160kbps), and Automatic (adjusts depending on network connection)."
Tilsiget av ny norsk musikk er det ikke noe å si på - har ikke merket noe forskjell i forhold til f.eks. TIDAL. Men det er fremdeles veldig mangelfull bakkatalog fra en del norske plateselskap.Noen som vet om det har kommet flere norske album og kanskje også noe nyere musikk også?
Nei, det var mest for å vise at han sannsynligvis blander de to sammen.Kbps er vel ikke samme som kHz?!?
Enig, ny norsk musikk finnes det mye av, men Tidal har (naturligvis) mer av "gammel" norsk musikk.Tilsiget av ny norsk musikk er det ikke noe å si på - har ikke merket noe forskjell i forhold til f.eks. TIDAL. Men det er fremdeles veldig mangelfull bakkatalog fra en del norske plateselskap.
PS: Jeg gikk ut fra at det var Qobuz du siktet til.
Husker det var flere som slet med Hires fra Qobuz i starten da det kom, og da ble det vel sagt at det krevde en del av maskinvaren til avspillerenheten - så det var ikke gitt at det fungerte uten hakking selv om enheten hadde tilgang til å avspille Hires.Qobuz til chromecast audio
Noen flere som opplever hakking/glitching med qobuz over CCA og optisk ut?
Funker fint opp til 24/48, men høyere enn det har problemer. Kan være problemet ligger i dacen (benchmark dac 1), men håper ikke det... Har ikke annen kilde å teste hires mot for øyeblikket.
Dette tilsvarer mitt problem over CCA. Airplay 2 via Sonos har ikke dette problemet, men usikker på hvor i kjeden nedsampling skjer i det tilfellet.kjører airplay 2 og får hakking/knepp i lyden et par ganger i minuttet! har resatt etc men ingen forskjell! noen råd ?
Ok kjører via Marantz ND8006 der Heos ikke dekker QobuzDette tilsvarer mitt problem over CCA. Airplay 2 via Sonos har ikke dette problemet, men usikker på hvor i kjeden nedsampling skjer i det tilfellet.
Hadde ulyd på hi-res via optisk ut fra Bluesound Node 2i til Lyngdorf TDAI-2170. Det viste seg at optisk inn ikke håndterte spesielt høy båndbredde, så å bytte til coax løste problemet.Qobuz til chromecast audio
Noen flere som opplever hakking/glitching med qobuz over CCA og optisk ut?
Funker fint opp til 24/48, men høyere enn det har problemer. Kan være problemet ligger i dacen (benchmark dac 1), men håper ikke det... Har ikke annen kilde å teste hires mot for øyeblikket.
Hmm. Kan være jeg må teste med en annen streamer etterhvert, som går over coax.Hadde ulyd på hi-res via optisk ut fra Bluesound Node 2i til Lyngdorf TDAI-2170. Det viste seg at optisk inn ikke håndterte spesielt høy båndbredde, så å bytte til coax løste problemet.
Joda, og Sonos er koblet til. Men noe av planen var å teste ut hires via CCA...Har ikke Sonosen coax ut?
Det fenomenet med at Qobuz skipper etter kort avspilling av hvert spor er et fenomen jeg kjenner igjen. Qobuz legger i mange tilfeller ut album før utgivelsesdato, og da er det ofte bare tilgjengelig korte "preview" av hver låt. Og i mange tilfeller er ikke albumet ikke tilgjengelig for avspilling i det hele tatt.Qobuz virker noe mindre stabil enn tidal via Sonos forøvrig. En del problemer med at den ikke vil spille hele låter, og heller skipper videre etter 10-15 sekunder.
Er ikke det samme. F.eks springtime in New York med bootlegs av Dylan. Skipper fra qobuz over Sonos, men funker via airplay.Det fenomenet med at Qobuz skipper etter kort avspilling av hvert spor er et fenomen jeg kjenner igjen. Qobuz legger i mange tilfeller ut album før utgivelsesdato, og da er det ofte bare tilgjengelig korte "preview" av hver låt. Og i mange tilfeller er ikke albumet ikke tilgjengelig for avspilling i det hele tatt.
Jeg bruker "Labelsøk" i Qobuz hver fredag på noen titalls plateselskap for å søke etter nyutgivelser, og lagrer de utgivelsene jeg finner interessant som favoritter. Og enkelte ganger er utgivelser som ikke er utgitt enda tilgjengelig for avspilling fra labelsøket, men ikke når de velges i ettertid under favoritter - ikke før utgivelsesdatoen er der.
Nå er det gjerne ikke dette fenomenet du opplever, men ville bar nevne det i tilfelle du har oversett det. Selv var jeg ikke oppmerksom til å begynne med at det bare var korte preview som var tilgjengelig, og trodde det var et teknisk problem
De er ikke tydelig merket. Men på en annen side har jeg inntrykk av at det stort sett er under labelsøk du får opp disse utgivelsene som ikke er utgitt enda, og da er utgivelsesdato den tydeligste indikasjonen, i tillegg til at spilletiden i Now playing-vinduet er oppgitt til 30 sekundEr ikke det samme. F.eks springtime in New York med bootlegs av Dylan. Skipper fra qobuz over Sonos, men funker via airplay.
Håper previews er skikkelig merket?
Hva er CCA?noe av planen var å teste ut hires via CCA
Chrom cast audioHva er CCA?
Skiftet til S2. Hjalp ingenting på dette, men fikk opp dette varselet.Er ikke det samme. F.eks springtime in New York med bootlegs av Dylan. Skipper fra qobuz over Sonos, men funker via airplay.
Hvilket album er dette? Finner ikke "To Ramona" på Springtime in New YorkSkiftet til S2. Hjalp ingenting på dette, men fikk opp dette varselet.
Godt poeng. Ser den heller ikke på qobuz, men den kommer i Sonos.Hvilket album er dette? Finner ikke "To Ramona" på Springtime in New York
Hvilken strømmetjeneste er det du benytter der (i Sonos)? Eller er det en versjon som er lagt inn på en server?Godt poeng. Ser den heller ikke på qobuz, men den kommer i Sonos.
Dette er starten av albumet slik det ser ut via Sonos. Vis vedlegget 785941
Det er qobuz slik den kommer opp i Sonos. Men låtene funker ikke annet enn første ~15 sekunder.Hvilken strømmetjeneste er det du benytter der (i Sonos)? Eller er det en versjon som er lagt inn på en server?
Jeg ser at det eksisterer ulike versjoner av det albumet, og på alle de strømmetjenestene jeg har (TIDAL, Qobuz, Spotify, Apple Music, Youtube Music og Deezer) er det bare 2-CD-utgaven, og den har en helt annen liste der To Ramona ikke er med. Den listen du presenterer her ser ut til å være identisk med fullversjonen med 5 CDer, og den finner jeg ikke på noen strømmetjeneste.