Tidal har hovedkvarter i Oslo, Norge. I 2015 ble eierselskapet Aspiro AB kjøpt av Project Panther LtdTidal er sakt opp her nå, kjøper så lite som mulig av ting i fra USA![]()
Styreleder er Herman Johre
Tidal har hovedkvarter i Oslo, Norge. I 2015 ble eierselskapet Aspiro AB kjøpt av Project Panther LtdTidal er sakt opp her nå, kjøper så lite som mulig av ting i fra USA![]()
Project Panther Bidco Ltd. is a British-American holding companyTidal har hovedkvarter i Oslo, Norge. I 2015 ble eierselskapet Aspiro AB kjøpt av Project Panther Ltd
Styreleder er Herman Johre
Den argumentasjonen der er jo naturlig synspunkt fra en artist, bonde, produsent, eller hvilkensomhelst selger; aka den part som skal selge varen sin.Vedrørende utbetaling fra strømmeselskap ble jeg oppmerksom på følgende jeg skal forsøke formidle.
Man har en betalende kundemasse som genererer en pengepot. Slik er det vistnok for alle selskapene hvor selskapet først tar sin prosentandel til drift.
Det som kan skille strømmeselskapene er brukermasse og innhold.
Om man er Spotifykunde er man f.eks. i mindre grad audiofil men kan være veldig nyskjerrig på all slags musikk. En slik bruker vil være "all over the place" i katalogen. Altså spre sine smuler til mange artister.
QB brukeren var historisk gjerne audiofil som kan resultere i annen og langt mer begrenset bruk av musikkatalogen. Altså langt færre ulike låter, album eller artister avspilt sammenlignet med før nevnte Spotifybrukeren.
Det vi er ment å forstå er at en aktiv brukerbase er i praksis med å tynne ut utbetalinger. Samme gjelder selvsagt om man har en liten katalog. Da kan ikke brukeren tynne ut utbetalingene. Dette skal vistnok vært veldig tydelig da Apple startet opp hvor dem skåret høyt på artistutbetaling mens dem fortsatt hadde en begrenset katalog.
Konkurranse er fremmende og skjerpende! Hele musikkbransjen lider av at Spotify har blitt så store som dem. Boikott Spotify!Konkurranse er oftest irriterende for selger, samtidig ofte ikke så irriterende for kjøper.![]()
Tidal sagt opp og Qobuz gjenopptatt. For hva det er verdt som et mikroskopisk signal.
Gjennomgår nå alle mine faste utgifter og erstatter amerikansk støtte der jeg kan, men jammen er det komplisert å ikke skulle støtte USA, Russland, Kina, Israel etc., etc, dersom man skal ha noe som helst digital kontakt med omverden.
Bare nevner det @Evo III : WiiM is part of LinkPlay Technology Inc., a collaborative team from the likes of Google and Harmon, developing bespoke audio streaming software and hardware for OEM partners, with bases in the US, China and South Korea.
Tror jeg tar en for laget og ikke videreselger min Eversolo A8 så andre rammes av fortapelse![]()
Ok. Ser nå at Spotify krever min. 30 sekunder pr. stream/sang så da gjelder vel det samme for Qobuz.....Det ser du på din historikk.
Tar ikke mange sekundene. Med Qobus følger gratis bruk av Soundiiz .Kan man flytte favoritter (band/artister) over til Qobus med et enkelt grep?
Og Soundiiz er?Tar ikke mange sekundene. Med Qobus følger gratis bruk av Soundiiz .
Det har jeg aldri fått med meg 🫣Med Qobus følger gratis bruk av Soundiiz .