Terje-A
Æresmedlem
Nei. Men de heter jo take 1, take 2 osv. i dårlig kvalitet også.Ja, men får du spilt mer enn ca 30 sek av hver låt?
Gjorde det enkelt, byttet til albumet John Wesley Harding i 96kHz 24 bit Det er godt.
Nei. Men de heter jo take 1, take 2 osv. i dårlig kvalitet også.Ja, men får du spilt mer enn ca 30 sek av hver låt?
Se min skermdump, hvert spor er tydelig merket med "sample". I alle fall i Qobuz appen.Nei. Men de heter jo take 1, take 2 osv. i dårlig kvalitet også.
Gjorde det enkelt, byttet til albumet John Wesley Harding i 96kHz 24 bit Det er godt.
Ikke sjekket via Roon ennå, men i Qobuz appen. Skjermdumper er i innlegg 640. La den inn fra mobilen, og jeg ser den i innlegget på min mobil i alle fall..hvor har du skjemdumpen? ser den ikke. er den forskjellig fra min? det står intet om sample hos meg
Tilført forvrengning?Det som @bluesbreaker trekker frem som positivt ved lytting til tidal er for meg tegn på tilført forvrengning,
noe jeg ikke ønsker .Ser på slikt som svært negativt og lite positivt.
Men nå sliter jeg med avspillingen fra Qobuz. Nå er det dropp out hele veien ved avspilling av "best of 192 kHz: Classical.
For dårlig internett? Har radio basert bredbånd, 5/1 Mbit/s. Hvor mye trenger en for å streame uten drop out? 10 Mbit/s -30 Mbit/s ?
Tja, nei, men denne tråden ser ut til å være på sporetTilført forvrengning?
Kan du dokumentere det? Link?
Merkelig nok ikke merket med "sample" på desktop appen, eller i Roon, men er det på mobilappen. Spiller dog bare 30 sek av hver låt på pc og Roon.hva er egentlig opplegget med sample i qobuz? hvilken funksjon har det for de med abo.?
Spiller kun 30 sekunder av hver låt.noen som kan sjekke opp bob dylan 1970?
hos meg spiller det bare et par sekunder på hver låt før neste kommer. skjer ikke på andre album.
har restartet wobuz-appen, men hjelper lite. (ja, har abo)
Er nok plateselskap som bruker dette som "teaser" på nye utgivelser der fansen fortsatt kjøper musikken. Var det samme med noen nye Zappa utgivelser også (på Tidal kunne du spille et spor), etter en stund så lå alt ute på både Tidal og Qobuz så regner med det skjer med 1970 også.hva er egentlig opplegget med sample i qobuz? hvilken funksjon har det for de med abo.?
Kan forklare hvorfor jeg ikke ropte halleluja av Tidals høyoppløsnings filerTja, nei, men denne tråden ser ut til å være på sporet
MQA - The awakening
Jeg brukte ikke Dolby NR selv på min ganske voksne samling av kassett-opptak fra LPer lånt av studiekamerater på 70-tallet. Men du verden så skral lyden var drøyt 40 år senere da hele kassettsamlingen gikk i søpla. hvis du syntes lyden var skrall var det nok avspiller'n din(eller noe annet...www.hifisentralen.no
Som vel dreier seg mye om denne
nei, hva du hørte og hører vet ikke jeg.Kan forklare hvorfor jeg ikke ropte halleluja av Tidals høyoppløsnings filer
sånne som meg, altså! (kjøpt!)Er nok plateselskap som bruker dette som "teaser" på nye utgivelser der fansen fortsatt kjøper musikken. Var det samme med noen nye Zappa utgivelser også (på Tidal kunne du spille et spor), etter en stund så lå alt ute på både Tidal og Qobuz så regner med det skjer med 1970 også.
Er nok endel som kjøper cd/lp eller filer fordi at musikken ikke er tilgjengelig med en gang på streaming tjenestene som eller ikke ville kjøpt, så det fungerer sikkert. Ikke så ofte jeg har sett det på musikk jeg spiller, men Zappas Live in New York og Hot Rats boksene tok litt tid før de kunne streames, NY cd boksen var vel også utsolgt her i Norge rimelig kjapt.sånne som meg, altså! (kjøpt!)
Spotify har et valg som unnlater å liste titler man ikke har adgang til å spille. For Spotify sin del trolig ment for regionale avtaler med artist/plateselskap. Kan det tenkes at det finnes et slikt valg også i QB?Spiller kun 30 sekunder av hver låt.
Må kjøpes:
I eksemplet ditt så er kilden en lossy aac fil i Tidal og en lossless flac i Qoubuz. Det ligger endel aac lossy filer i Tidal men du får dette på alle album? Tror Roon decoder mp3 og acc i 24bit nå, men det er fortsatt lossy.jeg får alltid ‘low quality’ når jeg spiller musikk gjennom Tidal men ‘enchanced’ da jeg gjør det i Quobuz, og dette skjer uansett om filene er FLAC 16/41 eller MQA eller 96 og 192.
jeg bruker Roon app og dette har jeg opplev siden jeg kjøpte Roon Nucleus. Logoen til MQA forsvinne også fra display i PS Audio DAC ( jeg bruker denne som streamer og DAC ) ved Roon bruk, men kommer tilbake hvis jeg bruker Mmconnect appen
noen som vet hvorfor ? Vis vedlegget 716377 Vis vedlegget 716378
Hvilken utgang bruker du ut fra wxc-50? Bruker du ekstern dac?Fungerer bra med Yamaha WXC-50 streamer her, bruker kabel.
Jeg bruker også wxc-50 , optisk ut til Luxman dac, funker bra. Min wxc-50 er forøvrig snart til salgsHvilken utgang bruker du ut fra wxc-50? Bruker du ekstern dac?
En kan undre hvilke data som er gjemt der? Det er jo ikke en tøddel av lyd vi kan høre fra de 8 bitene ekstra med data. Derfor jeg stusser på hensikten med 44/24.Ganske mange kb flere pr s med 24bit.
Reell måling i LMS
Øverst 24/44.1 - under 16/44.1
Vis vedlegget 716410
Vis vedlegget 716411
Mener du at det låter helt likt i qobuz med 16/44 vs 24/44?En kan undre hvilke data som er gjemt der? Det er jo ikke en tøddel av lyd vi kan høre fra de 8 bitene ekstra med data. Derfor jeg stusser på hensikten med 44/24.
I praksis gir større bitdybde større dynamikkområde. Større avtstand mellom øverste peak og støygulvet. Med 16 bit er vi allerede over terkselen for hva vi evner høre, flere bit over normal romstøy og mange mange bit over hva vanlig musikk er spilt inn med. Og langt de fleste av disse bitene går likevel tapt i den digitale volumkontrollenMener du at det låter helt likt i qobuz med 16/44 vs 24/44?
Det tror jeg ikke. Tidal har mange filer i 96 mennogså kommer low quality, hvorfor ?I eksemplet ditt så er kilden en lossy aac fil i Tidal og en lossless flac i Qoubuz. Det ligger endel aac lossy filer i Tidal men du får dette på alle album? Tror Roon decoder mp3 og acc i 24bit nå, men det er fortsatt lossy.
Aha!!!!
Da lastet jeg ned driveren fra Topping, men det funket ikke. Deretter lastet jeg ned Qobuz-programmet og installerte det på PC’en. Det funket! Men å spille direkte fra en nettleser går tydeligvis ikke.Husk at fleste USB (eller alle) dac'er som tilkobles Windows PCer må ha egen driver for avspilling over 44khz. Last ned siste versjon av korrekt driver til din dac fra Topping sin nettside så kan det hende det blir bedre.
Om kabelen har vært tilkoblet og driver installert i ettertid snubler det ofte.Da lastet jeg ned driveren fra Topping, men det funket ikke. Deretter lastet jeg ned Qobuz-programmet og installerte det på PC’en. Det funket! Men å spille direkte fra en nettleser går tydeligvis ikke.
Tja. Jeg mener å kunne ane noe forskjell i favør Qobuz 24/44.1 når jeg sammenlignet med Tidal 16/44.1.En kan undre hvilke data som er gjemt der? Det er jo ikke en tøddel av lyd vi kan høre fra de 8 bitene ekstra med data. Derfor jeg stusser på hensikten med 44/24.
I følge QB sine vilkår er deres definasjon av hi-res 24 bit. Men siden vi ikke lan høre noe fra denne teoretisk økte dynamikken kan jo QB resample store deler av arkivet med 8 bit tilfeldig støy og opte antall hi-res titler uten av kunden egentlig taper annet enn båndbredde.
Dette blir ikke helt det samme som oppsample sample rate, og er klart mindre destruktivt. Men det er likevel tomme data gitt at filen ikke er en MQA fil da?
Lyttet litt til Neil Young, 192/24 med den interne dacen til et par aktive Yamaha Monitorer.Hvilken utgang bruker du ut fra wxc-50? Bruker du ekstern dac?
Oftere på verksted og uten airbag...Det bli det samme med biler av ''old school''! Altså mindre bekjymringer og et enklere liv
Stemmer ikke helt med hva jeg erfarerOftere på verksted og uten airbag...
Fjern (avinstaller) den driveren du har installert,installer den på nytt,ikke sett i usbpluggen før driveren er installert(de fleste usb-enheter skal installeres på den måten.Da lastet jeg ned driveren fra Topping, men det funket ikke. Deretter lastet jeg ned Qobuz-programmet og installerte det på PC’en. Det funket! Men å spille direkte fra en nettleser går tydeligvis ikke.