Quad ERA-1 hodetelefon

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sony5600es

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2016
    Innlegg
    100
    Antall liker
    127
    Torget vurderinger
    7
    Når jeg spiller Jeff Beck Live in Tokyo Blu-Ray konsert (og andre konserter på Blu-Ray) med min min hodetelefon Denon AH-D7100 (kjøpt av Craylock) koblet til Marantz SR7005 AV receiver med Dolby Surround lyd i HT så låter dette helt magisk med DTS Master Audio lyd. Full surround lyd i HT. Dette låter faktisk bedre en noen av de dyre HTF med HT oppsett jeg har. Dette er med mine ører og preferanser. Hva sier gutta i HiFi Sentralen til det??

    Denon AH-D7100 HT må være en av de mest undervurderte HT på markedet for i mine ører og preferanser
    med korrekt utstyr koblet til så låter den helt fantastisk bra.
    Marantx SR7005.jpg
     

    Sony5600es

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2016
    Innlegg
    100
    Antall liker
    127
    Torget vurderinger
    7
    Denon AH-D7100 HT er jo vakker å se på.
    Denon-AH-D7100-6-1024x680.jpg
    Denon-AH-D7100.jpg
     

    Sony5600es

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2016
    Innlegg
    100
    Antall liker
    127
    Torget vurderinger
    7
    Når jeg spiller Jeff Beck Live in Tokyo Blu-Ray konsert (og andre konserter på Blu-Ray) med min min hodetelefon Denon AH-D7100 (kjøpt av Craylock) koblet til Marantz SR7005 AV receiver med Dolby Surround lyd i HT så låter dette helt magisk med DTS Master Audio lyd. Full surround lyd i HT. Dette låter faktisk bedre en noen av de dyre HTF med HT oppsett jeg har. Dette er med mine ører og preferanser. Hva sier gutta i HiFi Sentralen til det??

    Denon AH-D7100 HT må være en av de mest undervurderte HT på markedet for i mine ører og preferanser
    med korrekt utstyr koblet til så låter den helt fantastisk bra.
    Vis vedlegget 920199
    Virtual HT.jpg
    Nyere AV receivere har dessverre ikke Dolby surround lyd lenger via HT. Bare Virtual lyd via HT som er en stor degradering av lyden vi HT. Produsenten ønsker ikke å betale lisens til Dolby derav så har de sløyfet det på nyere AV receivere.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Når jeg spiller Jeff Beck Live in Tokyo Blu-Ray konsert (og andre konserter på Blu-Ray) med min min hodetelefon Denon AH-D7100 (kjøpt av Craylock) koblet til Marantz SR7005 AV receiver med Dolby Surround lyd i HT så låter dette helt magisk med DTS Master Audio lyd. Full surround lyd i HT. Dette låter faktisk bedre en noen av de dyre HTF med HT oppsett jeg har. Dette er med mine ører og preferanser. Hva sier gutta i HiFi Sentralen til det??

    Denon AH-D7100 HT må være en av de mest undervurderte HT på markedet for i mine ører og preferanser
    med korrekt utstyr koblet til så låter den helt fantastisk bra.
    Jepp. Denon 7100 er virkelig gode. Med standard pads kan bassen bli altfor dominerende, men jeg har prøvd flere lammeskinn pads som gir mindre bass og da er det en nydelig hodetelefon på alle måter
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hei, poster her også: Jeg har skrevet en omtale/test av Quad ERA-1. Håper noen har gleder av den :)

     

    Sporenstrex

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.10.2016
    Innlegg
    332
    Antall liker
    741
    Fascinerende lesning! Takk! Dette er mine favoritter så langt.
    Har også hatt Elear over tid, likte også disse meget godt, men klarer ikke å se sammenligningen mellom disse med mine forsterkere og kilder. Derfor fascinerende, hvor ulikt ting kan låte med forskjellig utstyr.
    Herlig test! 😉
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Fascinerende lesning! Takk! Dette er mine favoritter så langt.
    Har også hatt Elear over tid, likte også disse meget godt, men klarer ikke å se sammenligningen mellom disse med mine forsterkere og kilder. Derfor fascinerende, hvor ulikt ting kan låte med forskjellig utstyr.
    Herlig test! 😉
    Takk! Forøvrig: Elear låter helt annerledes med skinnputer, det var det jeg brukte i testen :)
     

    Sporenstrex

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.10.2016
    Innlegg
    332
    Antall liker
    741
    Ahh. Hva kan det være? At det er såpass forskjell? Trodde det handlet om ønsket komfort. Lurer på om ikke det lå ved et annet sett puter til ERA’ene også..
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ahh. Hva kan det være? At det er såpass forskjell? Trodde det handlet om ønsket komfort. Lurer på om ikke det lå ved et annet sett puter til ERA’ene også..
    Det er KJEMPE forskjell. Puter på Focal har masse å si. Skrev en hel del om det med Stellia.

    Elear trenger også masse power for å få kontroll på basen og diskanten. Når jeg satt det i en balansert kabel og koblet den på en kraftig forsterker BRYSTON BHA-1 ble bassen mye strammere, mellomtonen kommer fram og diskanten ble mindre rotete. Med de nye putene hjalp det i samme retning. En ny hodetelefon altså. Kraftig forsterker og puter av skinn er kuren for Elear .
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn