Toget har nå trillet inn på en endestasjon, her er det jaggu musikalsk og fint. B&W 685 S2 og Dayens Menuetto er en budsjett match made in heaven !! (For mine ører)
Her kan jeg bli lenge, og trives, eller jeg kan velge å dra videre. Merker jeg ikke stresser så mye med å dra.
Jeg så godt endestasjonen i kikkerten ved Dayens Menutto sin ankomst. Den er et slikt "denne selger jeg aldri" produkt, og den har stått her lenge nå. Jeg kan til tider være fristet til å prøve noe annet i 10k klassen, men så slo den Primare I22 i duell så da blir jeg veldig i tvil. Jeg leser også om andre, mer skolerte entusiaster her inne som har hatt vesentlige dyrere saker i racket som ved test av Dayens produkter sammenligner de oppover mot disse. Slikt får meg neimen ikke til å stresse så mye med å utfordre den. Det er også den eneste forsterker som har fått meg til å synes Klipsch Reference låter ok, og den her helt tyst, selv på følsomme "hønn". Forsterkeren sin store styrke er musikaliteten den frembringer, med påfølgende sjarm.
B&W 685 S2 er et annet produkt som jeg merker kan stå lenge. De er langt fra ultraoppløste og detaljerte, men de har en meget flott sammenheng mellom driverne og en flott naturlighet. Det er lite involvering i musikken fra drivere og kasser merker jeg, klangen beror mye på selve innspillingen, og musikken får "slippe" høyttalerne litt. Slike egenskaper har jeg kun hørt i Elac BS 403 og Dynaudio Focus 110a som jeg har eid. Å ha egenskaper som titter oppover til slike høyttalere er for prisen meget bra. Fordelen med 685 kontra disse overnevnte er at man slipper dette overfokuset på detaljer, man sitter ikke å leter etter feil, men koser seg med musikken. Jeg har stor tro på at forsterkeren min drar det beste utav disse høyttalerne, for de var en katastrofe med Nad D3020 som jeg kjøpte sammen med dem.
Jeg har vært veldig fan av hornhøyttalere og energisk spillestil. Men på noe musikk passer ikke denne "dra på" ivrigheten alltid. Der er 685 S2 fin, den evner å være dynamisk og energisk nok, men også laidback nok på de mer sarte stykkene. Rett og slett meget gode allroundegenskaper som spiser alt. Å være litt mer allround er nok noe som står seg bedre i det lange løp tror jeg.
Det er såklart svakheter med oppsettet også, men jeg kan tilgi det meste, å ikke higer jeg etter perfeksjon heller. Mye faller mellom stenene da jeg har en head-fi rigg som spiller som et 100k++ oppsett, så da er det litt "pytt pytt" med disse manglene på stereoen.
Godt man kan kose seg i budsjettklassen også, og atpåtil med skoesker blandt alle hønn og DIY her inne på HFS.