første tanken var Dali, men et kjapt søk i kartoteket som sitter oppå skuldrene så sa gjennomsiktigheten på elementet meg Focal ja Blir morro og høre dine meninger om de10 poeng X-Cell !
Focal Aria 906 på vei
Åpne Klipsch ? Hørtes ut som Elac er riktig løsning da spørr du meg, hahah.
Gratulerer10 poeng X-Cell !
Focal Aria 906 på vei
Åpne Klipsch ? Hørtes ut som Elac er riktig løsning da spørr du meg, hahah.
X-Cell :
For meg ville Klipsch aldri vært valget om detaljer og åpenhet var målet. Til det har de feil elememter i mine ører og for mye egenklang.
Var hakket før jeg røk på Elac igjen her grunnet gode tilbudspriser. Men perfeksjon er ikke målet for øyenlikket.
Har lyttet helt kort til Focal ved et par anledninger tidligere. Har en lokal hi-fi pusher jeg har hatt mye dialog med før som mente de burde passe min stil. Musikalske, med en touch av engasjement mente han. Skulle til å bestille en ny serie som var på vei for 1-2 år tilbake men det uteble. Så da prøver vi nå !Du har jo prøvd det meste, men Focal har du vel aldri vært borti? Nysgjerrig på tilbakemeldinger, for skal ærlig innrømme at jeg aldri har hørt en eneste Focal-høyttaler live
og ja... du har rett, det var på TIDE at du prøvde noe nytt nå! Men tipper Klipsch havner på frontveggen igjen i framtiden. Ikke si noe annet på den
Jeg hadde demo av RP på Hegel.... Nuff said ! Men betjeningen er møkk så orka ikke be dem koble dem opp på noe de passer med heller. Synd jeg ikke hadde med min Dayens i baklomma, så skulle vi nok fått litt "fløte" i kaffen jaNei tror mange som har RP i demorom bommer grundig.. RP280 imponerte meg sånn passe i gammelhuset.. her i nykåken så imponerer de grundig
Focal er nok en sak som du blir og like, har såvidt hørt litt av dem og det er ikke så hestgærnt
Hegel ja.. nuff said der.. hadde en lengere diskusjon på en lydhagen butikk etter demo av SA Pandium 2.. en magisk høytaler som virkelig imponerte.. men man hørte klart å tydelig at det desverre var Hegel som sto i leddene før.. Dog var det H160 som faktisk ikke er så ille som eldre modeller.. men han var ganske enig i at en Primare i32 låt betydelig bedre på SA..Jeg hadde demo av RP på Hegel.... Nuff said ! Men betjeningen er møkk så orka ikke be dem koble dem opp på noe de passer med heller. Synd jeg ikke hadde med min Dayens i baklomma, så skulle vi nok fått litt "fløte" i kaffen jaNei tror mange som har RP i demorom bommer grundig.. RP280 imponerte meg sånn passe i gammelhuset.. her i nykåken så imponerer de grundig
Focal er nok en sak som du blir og like, har såvidt hørt litt av dem og det er ikke så hestgærnt
"Hæstgærn't" ja... Skal ha den tolkingen i bakhode ved test når de ankommer, hehe.
Mer engasjerende, lysere presentasjon. Hurtigere og en del mer åpne. Litt slankere og strammere bass.Veldig pent!
Hvordan synes du disse er kontra 685s2?
Mer engasjerende?
Høres ut som du har truffet bra da jaMer engasjerende, lysere presentasjon. Hurtigere og en del mer åpne. Litt slankere og strammere bass.Veldig pent!
Mer engasjerende?
Et sett MEGET gode høyttalere dette her.
De er en nytelse å lytte til musikk på !Tror nok absolutt de er noen hakk over B&W veldi pene høytalere Nå er det vel å få på plass litt mere strøm bak di..
De er en nytelse å lytte til musikk på !Tror nok absolutt de er noen hakk over B&W veldi pene høytalere Nå er det vel å få på plass litt mere strøm bak di..
De er mange hakk over B&W 685 S2, her siktes det mot high-end lyd når man hører åpenheten, klanglagene, sammenhengen og detaljeringen. Den siste nyansen og luften er det som mangler. Men da blir det for klinisk igjen, å det gidder vi ikke.
Mer watt ? Klarer meg mer enn fint. Er ikke så mye av forsterkeri som frister heller. Det meste vil nok bare bli for klinisk. Her i huset lytter vi til musikk.
Spørs om du klarer å tune vekk toppen på dem så mye som du ønsker. Det er en metalldiskant, på godt og vondt. Jeg minnes at den var godt fremtredende. En tekstildiskant med sin smoothness og luftighet er kanskje mer din greie da ? Selv liker jeg attacket en metalldiskant har, men det må balanseres, er ikke godt om det tar for mye overhånd.Høres ut som du har truffet bra da jaMer engasjerende, lysere presentasjon. Hurtigere og en del mer åpne. Litt slankere og strammere bass.Veldig pent!
Mer engasjerende?
Personlig kunne jeg ønsket en enda mørkere presentasjon enn jeg får i mitt oppsett. Litt mindre topp kunne jeg likt.
Denon er jo kjent for å ha en litt varm/lun klang (selv om 710ae sikkert ikke er den varmeste), men føler at bruk av Tonekontrollene bare ødelegger. Testet med å justere ned diskant ørlite grann. Men kjører i Pure Direct nå..
Hegel DACen kan vel ikke klare å ha en så veldig lys egenklang som overskygger Denon'en og B&W?
Hvis du fremdeles bruker grillene på høytalerne kan du gjøre slik som jeg gjorde når jeg brukte Nuforcen..Høres ut som du har truffet bra da jaMer engasjerende, lysere presentasjon. Hurtigere og en del mer åpne. Litt slankere og strammere bass.Veldig pent!
Mer engasjerende?
Personlig kunne jeg ønsket en enda mørkere presentasjon enn jeg får i mitt oppsett. Litt mindre topp kunne jeg likt.
Denon er jo kjent for å ha en litt varm/lun klang (selv om 710ae sikkert ikke er den varmeste), men føler at bruk av Tonekontrollene bare ødelegger. Testet med å justere ned diskant ørlite grann. Men kjører i Pure Direct nå..
Hegel DACen kan vel ikke klare å ha en så veldig lys egenklang som overskygger Denon'en og B&W?
en veldi billig og enkel mod som kan gi masive forbedringer i lyd!Hvis du fremdeles bruker grillene på høytalerne kan du gjøre slik som jeg gjorde når jeg brukte Nuforcen..Høres ut som du har truffet bra da jaMer engasjerende, lysere presentasjon. Hurtigere og en del mer åpne. Litt slankere og strammere bass.Veldig pent!
Mer engasjerende?
Vis vedlegget 334505
Filt foran diskantelementet. Low tech samt billig.
Frog79
Nei nei nei, man bruker da ikke griller under LYTTING !!
ikke hageslanger fra Gardena heller...Nei nei nei, man bruker da ikke griller under LYTTING !!
Hehehe, sant nok.. ikke kabler fra Clas Ohhhlson heller..