Men er det økt troverdighet man søker?
Se på denne storselgeren hos musicdirect: http://www.amusicdirect.com/products/detail.asp?sku=AMUFIX10V3
Man anbefaler altså å bare introdusere et ekstra trinn med rør i et transistorbasert anlegg. "Bare trykk inn noen rør der det måtte passe". Etter mitt skjønn kan ikke dette øke troverdigheten i anleggets gjengivelse.
Jeg kan forstå og forholde meg til rørentusiaster som argumenterer for å erstatte et transistorbasert produkt med et tilsvarende rørbasert. Dette derimot, skjønner jeg ikke en pøkk av...
Nerve vetuu gutten min!ja er kansje det men er så mye greier med de rør tinga må justere offsett å bias å om ikke det er nok må du bytte røra å på engkelte ting er det kostbart
Hallo - ikke tro på alt bullshit fra Motron & Co. Sovtek er et merkenavn for en haug av forskjellige rør og mange er veldig bra. Bruk øra og ikke ryktebørsen. Sikkert utstyrsavhengig men mitt møte med NOS Telefunken ECC 83 kontra Sovtek 12AX7LPS ble en stor skuffelse i NOS disfavør.....Sovtek som anes som noe av det dårligste som går innen rør :-[ .
Neida, men hørte god forskjell fra Sovtek til Golden Dragon, som forsåvidt er billigrør.....det samme gjelder rørene jeg byttet i preampen, men det var fra Sovtek til Siemens cca.Hallo - ikke tro på alt bullshit fra Motron & Co. Sovtek er et merkenavn for en haug av forskjellige rør og mange er veldig bra. Bruk øra og ikke ryktebørsen. Sikkert utstyrsavhengig men mitt møte med NOS Telefunken ECC 83 kontra Sovtek 12AX7LPS ble en stor skuffelse i NOS disfavør.....
Jeg fikk mer av alt (bortsett fra skarpe s'er) ved å benytte 2x30W PP rør tilil mine RF5. Rør og Klipsch hører sammen!Noen som vet hvordan Klipsch låter med rør? Liker veldig godt den nydelige lyden som rør gir, men litt må en gi fra seg av kontroll og bass. Kanskje en kan ta igjen noe av dette med en særdeles lettdreven høytaler? Forslag?
Det er fornuftig å ha en intensjon med hvor man vil hen når det skal byttes rør. Det meste av utstyr leveres med relativt rimelige rør fra Russland eller Kina, og spiller bra. Det er ikke skrevet i stein at det blir bedre med NOS Mullard eller Telefunken. Det kommer jo an på hva man ønsker å oppnå. Selv ønsket jeg mer kropp og varme, og fikk dette ved å bytte 4 stk 12AX7(ECC83) og 2 stk 12AT7 (ECC81) til NOS Mullard, samt 4 stk Sovtek (Fatboy)EL34 til SED C wing EL34.Neida, men hørte god forskjell fra Sovtek til Golden Dragon, som forsåvidt er billigrør.....det samme gjelder rørene jeg byttet i preampen, men det var fra Sovtek til Siemens cca.
Det er viktig at vi finner styrke til å dele slike vare, personlige og avgjørende erfaringer med hverandre. Jeg kjenner meg helt igjen i dette.Selv gikk jeg fra frostet Phillips 40w til metallisert Osram 40w i min 100w Flos Arco. Resultat? Glattere frekvenskurve, men litt mindre detaljer. Tilgivende.
Ja,ja det finnes ikke dårlig vær ,bare dårlig lærIkke deg lille du, ikke deg. Høyere opp i systemet. Det skyer over. Jeg tror det blir uvær.
Ja, gi meg noen råd her er du snill, justerte bias ned etter byttet av kondensatorer, da den steg en del ved byttet.Heisann, ser spennende ut dette. Husk på å sjekke tempen på trafoene dine når du har endret arbeidsbetingelsne såpass mye. Vil du også kjøre litt høyere BIAS nå når du kan det?
Samleren
Har ikke plass til kondisene heller, skal lage egne bokser, drossler? fortell merDu har gjort det rette, behold bias nedjustert ihh til spek. ikke la den stige det er da du kan få varmeproblemer på trafoene dine, evnt. dioder og regulator. Tipper lyden din er blitt markant kjappere. Hadde du kunnet lurt inn noen drossler også begynner det å bli relativt heftig. Tror ikke du har plass he he.
Samleren