Råd til neste vinylgenerasjon - eller korleis velje ein fornuftig platespelar for den som ikkje har gjort det før...

VinylRåd-2.jpg

Det heile starta vel for lenge sidan. Etter å ha vorte indoktrinert med eit utval vinylplater gjennom heile oppveksten er barna mine forlengst i etableringsfasen. Så på sett og vis var eg ikkje forundra, men ganske fornøgd då ei av dei spurte «Pappa, kan du skaffe meg ein bra platespelar?

Kva er eigentleg «bra nok» når vi kjem til platespelarar? For å svare på dette, må ein finne ut kven lyttaren er. Eg har enda opp med ein rigg som ligg på den stressa sida av hundre kilokroner, men det er ingen som startar der. Dei mange vurderingane og kompromissa eg har gjort i vinylriggen, er for garva fanatikarar som har helde på med vinyl ein mannsalder eller to. Du kjem veldig langt med nokre få tusen også, og mange håpefulle vil vere ganske fornøgde med ein langt rimelegare spelar enn min. Nokre erfaringar er likevel fornuftig å formidle, også for den som skal halde seg til edruelege budsjett.

Nokre ord om vinyl-hygiene

Somme kan vere så heldige at dei arvar ei større vinylsamling. Då er det viktig å ta godt vare på desse verdiane. Om du ikkje likar musikken, bør du iallfall syte for at platene har så høg kvalitet som råd. Plater som knitrar er mindre verd enn dei som er strøkne. Når ein er ny for vinylmediet er det viktig å handsame platene på ein trygg måte. Vinyl er ganske robust, men tåler ikkje alt. Helst skal platene ligge i omslaget sitt, og vere så støvfrie som råd. Ta aldri på rillene, og balanser platene med peike- og langfinger på etiketten, medan tommelen på ytterkanten av plata når du skal ha henne inn/ut av omslaget.

Ei børste med karbonfibrar er fornuftig å bruke før avspeling. Andre børstar eller klutar kan også brukast, men karbonfibrar lagar i mindre grad statisk elektrisitet, som kan vere ei plage om du har tørr og varm stoveluft. Du kan også avhjelpe slike problem ved å auke luftfukta med mykje grøne plantar eller luftfuktar. Nokre platematter er også med på å jorde platene, men ikkje alle.....

Les heile artikkelen i Audiophile.no

VinylRåd-3.jpg

Kommentarer

Multikanal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
58
Torget vurderinger
1
Artig lesing om en god arbeidshest for meg over mange år.Eg hadde vakum platematte på den også,trur den var frå Audio Technica.Kjekt å ha på datidas ofte ujevne plater. :cool:

Multikanal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
58
Torget vurderinger
1
Imponerande husk.Fann ein til salgs på ebay til NOK 6,164.51!o_O

TomVen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.01.2008
Antall liker
194
Sted
Jar
Fin artikkel. Har aldri hatt sansen for karbonbørster. Støvet blir som regel dratt ned igjen i rillene når børsten trekkes ut eller inn. Ser også at de slipper små karbonpartikler som kan gi overflateriper i platene.

Savner gode gamle Discwasher. Kjøpte min første i 1979 på Oslo Hifi Center. Den var ekstremt god. Den neste kjøpte jeg rundt 1986; da var kvaliteten gått en del ned. Stoffet med mothår var dårligere, og den var heller ikke linjalrett i full bredde. Har hatt flere utgaver etter det, og de er blitt dårligere og dårligere. Dagens utgave med kordfløyel og lite egnet væske har dessverre lite annet felles med opphavet enn navnet, og er etter min mening en trist sak. Den opprinnelige produsenten er borte.

Sist redigert:

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
226
Link til alle artikler
136
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
iFi iDSD Diablo – ny heftig DAC fra Southport

iFi iDSD Diablo – ny heftig DAC fra Southport

• 19
iFi Audio lanserer en ny DAC i iDSD-serien. iDSD Diablo spiller åpenbart på kjente, blodrøde strenger med sin nyeste kreasjon. I begynnelsen av november i fjor lanserte iFi Audio to nye DACer...
Fortsett
Audiophile.no
Galaxy Unpacked 2021 – eller hvor går Samsung?

Galaxy Unpacked 2021 – eller hvor går Samsung?

• 0
Torsdag 14. januar avholdt Samsung sin store årlige Galaxy-lansering. En måned tidligere enn vanlig, men hvilken retning går Samsung? Det burde vært rimelig forutsigbart – etter S10 og S20 kommer...
Fortsett
Audiophile.no
Hegel V10 – Nytt phonotrinn fra Bent Holter

Hegel V10 – Nytt phonotrinn fra Bent Holter

• 9
Hegel har lansert et nytt phonotrinn. Dette er den første RIAA-konstruksjonen fra Hegel, siden de tidligere hverken har laget eksterne RIAA-trinn eller integrert i en av sine utallige...
Fortsett
Audiophile.no
Onkyo og Pioneer letter på sløret for 2021-modeller med HDMI 2.1

Onkyo og Pioneer letter på sløret for 2021-modeller med HDMI 2.1

• 1
Etter å ha levd en tilbaketrukket tilværelse en lengre periode er det gledelig at vi igjen får livstegn fra gigantene Onkyo og Pioneer. I forbindelse med CES letter nå Onkyo-Pioneer en rekke...
Fortsett
Audiophile.no
Rogers E20a/ii – oppdatert versjon av en klassiker, skapt for en enda større klassiker

Rogers E20a/ii – oppdatert versjon av en klassiker, skapt for en enda større klassiker

• 12
Den tradisjonsrike engelske produsenten Rogers har lansert en oppgradert versjon av sin klassiske rørforsterker e20A. Den nye versjonen har det vært jobbet med en lengre periode, og nå er E20a/ii...
Fortsett
Audiophile.no
JBL markerer sitt 75-års jubileum med flere retro-modeller

JBL markerer sitt 75-års jubileum med flere retro-modeller

• 1
JBL har 75-års jubileum i år, og markerer dette med to nye klassiske produkter. I tillegg til en jubileumsutgave av retrohøyttaleren L100 Classic lanserer de den helt nye og interessante...
Fortsett
Topp Bunn