Her er en scan av innholdsfortegnelsen (73 utgaven):ErosLoveking skrev:Hva står det egentlig i denne boka?
Mye god grunnleggende lesing her, med andre ord...
Jan E Veiset
Her er en scan av innholdsfortegnelsen (73 utgaven):ErosLoveking skrev:Hva står det egentlig i denne boka?
Joda, vi er nok flere.ØivindJ skrev:Er vi mange som venter ennå?
Du kan nok ha lest den, men pensum på den tiden er vel tvilsomt.Cobra2 skrev:8) Jeg synes jeg hadde lest den før...i ~83-84...? (LTS)
Men kan ikke huske om den var pensum.
Arne K
I utgangspunktet nei. Og "jordet anode kobling" er det samme som katodefølger.mteinum skrev:"På grunn av den lage utgangsimpedansen nyttes koblingen der hvor en ønsker tilpasning til en last med lav impedans."
Betyr dette at i stedet for en utganstransformator kan bruke et rør i denne koblingen? Har noen prøv dette - evt. finnes det forsterkerkontrsuksjoner som benytter en slik løsning?
Med litt feite rør kan impedansen bli lav nok. Flere bruker 6C33 med svært bra resultat som mest sannsynlig skyldes dyktighetvega65 skrev:Utgangsimpedansen blir lav med en katodefølger men oftest ikke lav nok til å unngå trafo:
om vi forenklet sier at z out fra katodefølger =1/gm , får vi i tilfellet 5687 som katodefølger (regner med gm = 8,5ma/v):
1/0,0085= 117,6 ohm.
Veldig fint at du sier dette!! Jeg har så og si ingen kunnskap om mikroelektronikk og dets lærdom rundt dette.. Interessen for å lære om dette er veldig tilstede, problemet er bare hvor skal man begynne!? Har sett bøker som kan selv skremme Einstein, blir ikke direkte motivert av dette! Hvis denne boka tar for seg det mest grunnleggende innenfor rørteori er dette veldig interessant! Har en del matte og fysikkunskaper, holder dette? Eller er det lange diff.ligninger etc som man må bryne nesa si på??Nightpuma skrev:Hei
Nå har jeg kommet et godt stykke ut i boka, og for meg som er nybegynner er den helt suveren. Forfatteren forklarer tingene enkelt og greit, og bygger opp kunnskapen trinn for trinn så selv meg som er fysikkdust henger med ;D
Gir gir den en glødende anbefaling til alle som ønsker å lære om rør og rørforsterkeri fra bunnen.
Mvh Asbjørn
Bare synd jeg er veldig seint ute med å lese denne tråden! Ut ifra det Astri skriver virker det som om bestilling fortsatt er mulig.?Astri skrev:Fikk nettopp epost fra Arvid Fløtre, og han kan fortelle at det avtar med bestillinger nå. Han ønsker derfor at det settes en frist for innbetaling; 15.mars. Han utelukker ikke at han kan trykke bøker senere dersom det er interesse for det, men da må det være et større antall.
Igjen takk til Fløtre og trykkeriet