R.I.P. (Musikkbransjen)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.556
    Torget vurderinger
    23
    Dette er FANKEN meg skummelt - jeg har spilt fem Chuck Loeb skiver i dag, aner ikke hvorfor, sånn plutselig, så slår jeg på PC'en, entrer HFS og får se at han er gått bort! Det var ufyselig tidlig.. Lagde mye bra musikk og hadde med seg gode folk på alle skivene. Nok en kompetent harpespiller har gått bort :( Trist avslutning på en for min del stusselig uke også. Dette var virkelig leit. RIP

Sjekk ut de innspillingene han gjorde på DMP, med Tom Jung som tekniker. High End forsterkere og kabling i studio. Threshold etc.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Jeg har også spilt mye av ham i det siste. Skulle bare sjekke på Google hvor gammel han har blitt, så står det at han er død. Ble helt satt ut her. Snart topper 2017 over 16.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.556
    Torget vurderinger
    23
    Jeg var på vei til å sjekke eventuelle nyutgivelser. FUCK.

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Ouch, og jeg fikk meg et godt tips til mange gode album skjønner jeg. Litt sent... :/

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.556
    Torget vurderinger
    23
    Ja, så det... Vi får ta en aften hos deg og se "Repmånad" - hans Magnum Opus. RIP

torf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Antall liker
    186
    Janne "Loffe" Carlsson, var en av Skandinavias beste trommeslagere som hadde Jimi Hendrix og Frank Zappa i fanklubben. Hendrix' "Tax Free" er cover av H&C.

Sjekk denne og hakeslippet er ganske nært. De spilt progrock før noen visste hva det het:

Singh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    2.112
    Torget vurderinger
    1
    Triste nyheter, måtte du gjenforenes med dine gamle spille kumpaner og fortsette der.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.441
    Torget vurderinger
    4
    Donalf Fagen om tapet av Walter Becker:

Walter Becker was my friend, my writing partner and my bandmate since we met as students at Bard College in 1967. We started writing nutty little tunes on an upright piano in a small sitting room in the lobby of Ward Manor, a mouldering old mansion on the Hudson River that the college used as a dorm.

We liked a lot of the same things: jazz (from the twenties through the mid-sixties), W.C. Fields, the Marx Brothers, science fiction, Nabokov, Kurt Vonnegut, Thomas Berger, and Robert Altman films come to mind. Also soul music and Chicago blues.

Walter had a very rough childhood — I’ll spare you the details. Luckily, he was smart as a whip, an excellent guitarist and a great songwriter. He was cynical about human nature, including his own, and hysterically funny. Like a lot of kids from fractured families, he had the knack of creative mimicry, reading people’s hidden psychology and transforming what he saw into bubbly, incisive art. He used to write letters (never meant to be sent) in my wife Libby’s singular voice that made the three of us collapse with laughter.

His habits got the best of him by the end of the seventies, and we lost touch for a while. In the eighties, when I was putting together the NY Rock and Soul Review with Libby, we hooked up again, revived the Steely Dan concept and developed another terrific band.

I intend to keep the music we created together alive as long as I can with the Steely Dan band.

Donald Fagen

September 3 2017

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fryktelig trist med Becker, og veldig uventet. Ingen dødsårsak er blitt gitt enda såvidt jeg vet utover at det var en udiagnostisert lidelse som han hadde kjempet mot en stund. For en fryktelig skjebne å ikke vite hvilken sykdom du kjemper mot engang. Han vil jeg savne, selv om han ikke var spesielt aktiv fra åttitallet og utover. Nå kommer det ikke flere Steely Dan-plater i alle fall, selv om Fagen kommer til å turnere med The Steely Dan Band og spille de gamle låtene. :'(

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Steely Dan er en av de helt store grunnene til at jeg i det hele tatt begynte med musikk, så Walters død var ikke bare overraskende, men årets verste budskap sålangt. Musikalsk sett. Ingen alder heller. Rest In Peace, Walter.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.016
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Veldig trist att Walter Beckker nå er borte.
    For dere som ikke lyttet til hans solo album fra 2008 Circus Money anbefales den veldigt!
    RIP

Singh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    2.112
    Torget vurderinger
    1
    Gitaristen Peter Puders ble bare 58, alt for tidlig og reise.

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Ingen tvil om at Walter Becker og Donald Fagen, Steely Dan, var av mine store favoritter på 70-tallet. Gøy da de igjen ble samlet på nittitallet. Har på VHS et flott TV-program fra en intimkonsert, tror jeg det må ha vært, fra 2000-tallet en gang. Inkludert noen intervjuer med de to. Dessverre ikke funnet det på YouTube. Walter Becker glitret, om enn litt i bakgrunnen ved den anledningen. RIP.

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.671
    Sted
    Hus
    Can bassist Holger Czutay har gått bort 79 år gammel. R.I.P.

Bulter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Antall liker
    3.441
    Trist å høre, Bartis. Holger Czukay hadde også en veldig spennende solokarriere. Platesamlingen er ikke komplett uten hans «On the Way to the Peak of Normal» (1981), «Der Osten ist Rot» (1984) og «Rome Remains Rome» (1987).

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.005
    Can bassist Holger Czutay har gått bort 79 år gammel. R.I.P.
    ÅÅÅÅÅÅ.....NEI, ikke Holger Czukay også :p
    Tusen takk for all musikken Holger!
    Jeg er så heldig å ha alle de offisielle skivene til CAN.
    Du glemte den første soloskiva til HC Erlandsen - MOVIES fra 1978.
    Og jeg mangler Rome Remains Rome.
    Snufs....

Sist redigert:

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.671
    Sted
    Hus
    Tidligere Tower Of Power vokalist Rick Stevens har lagt fra seg mikrofonen. R.I.P.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    En stillferdig musiker. Ble 78. Country. Fulgt ham siden starten, men begynte først å kjøpe vinyl av ham på begynnelsen av 70-årene. Sov godt gamle ørn.

Nå gikk det faktisk en tåre i ølglasset.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Don også?? Den eneste countrymann hvis musikalske tolkninger falt i smak hos hele fammen da jeg var liten..RIP, Don...

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Frank Aarebrot er gått bort.

En fantastisk foreleser og formidler. Historiefortelleren.

En bauta innen statsvitenskap, og fortjener en hyllest også her.

RIP
    Enig, en slags Rock´n´Roller innen formidling av budskap.Han gikk utenpå de fleste, både måten han fremstod på og kunnskapen. Tar sjansen på å si at han var en slags Keith Richards. Farvel til en fyr som har bidratt til skikkelig folkeopplysning. Vel blåst.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Frank? Å, nei, ikke han og!! Jeg som storkosa meg med alle de "hundreminutterne" han laget... Venta så smått en før mandagens valg også. Snakk om formidlingsevne, gitt. Han og Hans Wilhelm. Eneste bergenserne som -uansett hva- NAGLA meg til skjerm, radio eller hvilket medium de valgte. En av de nordmenn som fikk meg til å bli ekstremt interessert i samfunnsfag og utenrikspolitikk. Takk til deg, Frank! Jeg HAR brukt stemmeretten. Hvil i fred.

Er visst på tide å leite opp noen av Aarebrots niogseksti bøker om verdens demokratisering.

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.315
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hasse Alfredsson er død.

Kjent for humor og alvor på scene og film.
    Samarbeidet tett med f.eks Tage Danielsson og Monica Zetterlund.
    En intelligent mann og stor personlighet som skapte mye glede.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    For den som husker det: Hasse spilte far til Jens Albinus´karakter Hallgrim Hallgrimsson i det store, fellesnordiske krimdramaprosjektet "ØRNEN". Får se litt på det denne uka..Og fyre et lys for både Hasse og Frank under dagens Valgnatt..

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.395
    Torget vurderinger
    12
    Stemmer det. Litt ørven karakter der. Ørnen er forresten en av de beste serier som er laget i genren (nordisk krim). Hvil i fred H.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Trondmeg: Den er fortsatt å få tak i ..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…