Auditor: Ja, det har du helt sikkert rett i. Jeg liker ikke den måten å produsere plater på. Jeg vil gjerne høre hvordan de forskjellige instrumentene låter. Er ikke "gjennomsiktighet i lydbildet" en av de tingene man gjerne vil oppnå?
Jeg har alt for store Høyttalere i et alt for lite rom men det spiller med en nøyaktighet i lydbildet som mange stativhøyttalere vil misunne.Otare: Den "lydveggen" er mer tilstede enn du kanskje tror. i endel norske Hi-Fi kjøperes psyke ligger det nemlig et latent ønske om ALTFOR STORE høyttalere i ALTFOR små stuer- forspent med ALTFOR små amps. Det avstedkommer noe av det samme resultatet, satt på spissen...Maskert total, drukna instrumentering, null kontroll på noe som helst i de mer ekstreme tilfeller...Pluss enkelte tilfeller av direkte komponentmessig feilmatch..
En bauta.Enig med BB der.
En av de store bakmenn i jazzen er død.Arrangør og komponist Sammy Nestico. En beskjeden og blid gentleman, med stort hjerte og engasjement.
"We may not be changing the world dramatically, but we're improving it, one note at the time"
Sammy Nestico
www.sammynesticofilm.com
Trist. Så han første gangen med Gary Burton på chateu neuf for mange år siden. Har sett han siden flere ganger på Kongsberg Jazz. Sist med Electric orchestra. Han er blant de jeg spiller aller mest, kan nok hende det blir en Corea-aften nå. Nei, dette var trist...Trist å høre at Chck Corea har spilt sin siste tone Synes ikke det er lenge siden jeg så han på Lillestrøm kulturhus! Kanskje passene å spille albumet, Now he sings, Now he sobs RIP CC.
Vis vedlegget 696683
For en tid siden da jeg spilte nettopp Tone Poet reissuen av det albumet leste jeg samtidig i Stereophile. Der viste det seg å være et intervju med Chick Corea hvor han bl.a. fortalte om hva slags prosjekter han drev med for tiden. Blant annet fortalte han om at han hadde vært i Lillestrøm for å spille med unge lokale musikere. Det var jo som pokker at jeg ikke viste tenkte jeg for Kulturhuset ligger rett på andre siden av elven og jeg kan faktisk se det fra kjøkkenvinduet mitt. Lett irritert lurte jeg på hva annet idiotisk nonsens jeg hadde gjort den kvelden da jeg kunne ha spasert bort for å se Chick Corea. Strava fortalte meg at jeg syklet like forbi Kulturhuset på vei hjem fra 65 km treningstur omtrent midt i konserten.Trist å høre at Chck Corea har spilt sin siste tone Synes ikke det er lenge siden jeg så han på Lillestrøm kulturhus! Kanskje passene å spille albumet, Now he sings, Now he sobs RIP CC.
Kongsberg kirke, akustisk med Stanley Clark, eller den året (?) Etter i den nye konsertsalen med Electric Orchestra (?)RIP. Dette var trist. Jeg og fattern så han i Kongsberg for noen år siden. Midt i på første rad! Det var moro.
Copenhagen Jazz Festival i 1981...Chick Corea Quartet...Den sitter i ryggraden ennå.Chick Corea. En stor musiker med kolossal innflytelse. Han vil bli husket.
Lars Göran-Petrov som sang i Entombed blant annet har gått bort, han ble 49. R.I.P.