Del tre av ragwos liv med Technics SP-10mk2!
Så satt jeg der, med en spiller som skulle selges, to drivverk og ingen arm. Chassis på bildet over ble sendt til England på spa hos Acoustand; lite visste jeg at jeg egentlig burde sendt det 4 km til venstre og fått det tilbake penere. Uansett, chassiset fra England og innmaten og plinthet fra USA ble satt sammen og Tore ble født!
Alt var fullendt da en arm eller tre kom i hus.
SL-1000mk2p og drivverket jeg hadde til overs ble solgt til to hyggelige herremenn, en øst og en vest for Hardangervidda.
Men hvor lenge var Adam i paradis? En stille kveld hørtes en ukjent lyd fra Tore. Vosj, vosj, vosj sa det. Var barnet blitt forkjølet? Verre, skulle det vise seg å være. En ulyd fra lageret var oppdaget og gode råd var dyre. Lageret er en integrert del av motoren, og slike motorer vokser ikke på trær. Etter mye møye og tenners gnissel ble eneste løsningen å kjøpe en delespiller og håpe at motoren var ok. Letingen var i gang igjen. Og skulle dere ha sett, to drivverk, i den verste tilstanden jeg hadde sett, dukket opp på brukten.
Ønsk velkommen sumptvillingene!
Vat det et sjakktrekk å kjøpe to så nedslitte drivverk? Sannsynligheten for at noe som helst fungerte var ikke akkurat stor, og de ble solgt som utestede. Hamsteren i meg overdøvet, som vanlig, all fornuft og tvillingene ble kjøpt. Til min overraskelse fungerte begge motorene som de skulle, og transplantasjon ble gjennomført, og Tore var frisk igjen. En annen skrotnisse, dog mer fingerferdig enn meg, så monn i tvillingene, så de skiftet eier og flyttet fire kilometer til venstre. Den nye skrotnissens fingerferdigheter fikset også lageret, så nå funket alt som det skulle. Nye fristelser dukket opp, i form av Gerrard the Garrard, her avbildet med Tore.
Gerrard ble kjøpt på impuls, som mye annet. Jeg var ikke helt fornøyd med plinthet, så jeg fikk tak i hans gamle hjem, en SME 2000 sponkasse.
Hva har en tilårskommen brite i denne historien å gjøre? Jo, her skal dere høre.
To be continued.