Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.948
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    En får ikke mer moro enn en lager sjøl......:rolleyes:

Synes at du er modig, jeg!

mvh
    Takker! Syltynn linje mellom modig og overmodig. Kona mener jeg bikket over.
    Antar hun ber deg bruke susp neste gang. ;) Kan forresten melde at QL15 står trygt plassert i Bergen og venter på meg, men jeg vet ikke helt når jeg skal få hentet den. Venter på pickup-er i posten en av de nærmeste dagene, så da er alt klart. Gleder meg, og lurer litt på om det kunne vært mulig å organisere det slik at junior tar den med på fredag... :rolleyes:
    Brannsikker susp er innkjøpt.
    Bare ta kontakt med transportøren så ordner det seg sikkert, blir moro å lese om førsteinntrykket ditt.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En får ikke mer moro enn en lager sjøl......:rolleyes:

Synes at du er modig, jeg!

mvh
    Takker! Syltynn linje mellom modig og overmodig. Kona mener jeg bikket over.
    Antar hun ber deg bruke susp neste gang. ;) Kan forresten melde at QL15 står trygt plassert i Bergen og venter på meg, men jeg vet ikke helt når jeg skal få hentet den. Venter på pickup-er i posten en av de nærmeste dagene, så da er alt klart. Gleder meg, og lurer litt på om det kunne vært mulig å organisere det slik at junior tar den med på fredag... :rolleyes:
    Brannsikker susp er innkjøpt.
    Bare ta kontakt med transportøren så ordner det seg sikkert, blir moro å lese om førsteinntrykket ditt.
    Den er allerede hentet av Hifigirl, som tok på seg jobben å sikre lasten når den var ferdig ankommet "hovedstaden". Var jo bra heldig at Ove tilbydde meg pickup-er når det ikke fulgte med spilleren, men litt dumt for Hifigirl som ikke får testet den mens den står hos henne. Hvis jeg ikke tar med meg pickup i lommen når jeg henter den hos henne, hadde jo vært gøy med en liten uhøytidelig sammenligning med en nesten jevnaldrende Luxman som opprinnelig lå i samme prisklasse.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.948
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Den årlige høstoppryddingen i heimen er på gang. Først ut er en pent brukt Logitech Squeezebox Touch. Annonse ligger på Torget.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.948
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Ikke mye nytt her i tråden, men har gått til anskaffelse av stort bilde for mørke vinterkvelder. Funker fint, mangler bare et ordentlig lerret så er underholdningen i boks.

IMG_20171120_223940.jpg

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.948
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Long time no see.
    Lerret er på plass, nå må bare projektor opp i taket så er vinterkinoen komplett. Overse rotet, ordentlige bilder kommer når alt er på plass.
    IMG_20171223_215503-01.jpg

Nyttårsforsett for 2018: Fikse SP-10mk2. Den har dessverre fått alt for stemoderlig behandling siden innkjøp.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det ble liv i den karen oppe ved Nordpolen når julen kom, ja. Vel vel, god jul ønskes deg og dine, ragwo. :)

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.948
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Endelig er projektoren godt fortøyd i takplatene. Mål to ganger og fest én var mantraet. Jeg målte en gang , festet, målte igjen og festet på nytt. Viktig med flest mulig skruehull og pennemerker i stuetaket, øker WAFen betraktelig. I mørket er uansett alle katter grå, så dokumentasjonen av bragden blir bilder fra Bugges julekonsert med venner som nytes 3 uker for sent. Ukjent men vellydende strengeinstrument avbildet, som vanlig er bildet nesten i fokus.
    IMG_20180106_232923.jpg

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.948
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Da nyttårsforsetter har en tendens til å bli brutt i løpet av februar, var det bare å ta loddebolten fatt før det var for sent. Alle kondiser i innstikkskortene samt monitorampen til SL1000 MK2P er byttet. I morgen står forhåpentligvis strømforsyningen for tur, deretter finéring av kassen samt montering av hele sulamitten. Det store spørsmålet er om jeg rekker alt før mars kommer. Avslutningsvis et bilde av et foreløpig ubrutt nyttårsforsett.
    IMG_20180107_213428.jpg

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.948
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    I dag måtte strømforsyningen til pers. Jeg har vært svært overrasket med hvor greit alt har gått, ingen manglende deler eller feilbestillinger, før nå. Ethvert prosjekt i det ragwoske hjem bør bli forsinket av slepphendt forarbeid, så også dette. 5-6 små kondiser hadde sneket seg unna mitt falkeblikk når jeg gikk over kortene, og erstatninger ble derfor dessverre ikke bestilt. Et innslag av dysleksi ble jeg også offer for, så en feilbestilling ble det også. Derfor blir ikke loddeprosjektet ferdig i dag, men en så snart Mouser har levert nye forsyninger. Jeg har en helt ubegrunnet teori om at spilleren trives best med komponenter fra slekta, så jeg har prøvd å holde seg meg til Panasoniclytter hele veien. Jeg finner dog ikke 50v 1uF fra Panasonic, kun 1,5 uF. Er det greit å putte inn noe slikt i strømforsyningen grunnet blodsbånd eller burde jeg gå utenfor slekta og finne 1 uF?
    Til sist et actionbilde. Min dysleksi kan sees som to sorte kondiser oppe i venstre del av bildet.
    IMG_20180108_143840.jpg

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.948
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Hehehe Fikk plutselig dette bildet på netthinnen:
    skeleton-computer.jpg

Har ikke akkurat vært mye framgang, men de siste kondisene er nå byttet, og montering er neste punkt.

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Da begynner det jo å nærme seg slutten på begynnelsen. Min SL1000 står å snurrer nå. Har ikke kommet lengre enn å få byttet kondiser på strømforsyningen. TT var så grei å fikse det for meg. Å bytte på resten av kortene er en forholdsvis stor jobb. Kikket på kortene I min og kunne ikke finne noe synlig, men holder med deg I at det vil være det beste.

Jeg ble skikkelig positivt overrasket da jeg monterte en Audio Technica AT95E til 300 spenn (tilbud) på systemet. DET var jammen mye for pengene. Skikkelig driv og flott lydbilde. Passet på vinyl der innspillingen/pressing ikke er på topp for da ødelegger min PTGII ved å være for analytisk og jeg sitter å gremmes over detaljer som er bare grums. Kassa med riaa og alt låter supert I mine ører. Tror det jammen må bli en MM av det dyrere slaget etterhvert. AT95'en får bli! :)

Gleder meg til å se og lese hva du synes når du kommer I mål. :)

PS. Fikk du tak I en OM20?

• Liker
    Reaksjoner: TT.

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ingen upris på den. Tror ikke den slår AT'en lydmessig, men hadde vært artig å prøvd. De har den ikke på lager ser jeg. Mer type DJ pickup. Lurer på om ikke sønnen mine hadde to slike I sin DJ karriere. ;D

• Liker
    Reaksjoner: TT.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.948
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Jeg ble skikkelig positivt overrasket da jeg monterte en Audio Technica AT95E til 300 spenn (tilbud) på systemet. DET var jammen mye for pengene. Skikkelig driv og flott lydbilde. Passet på vinyl der innspillingen/pressing ikke er på topp for da ødelegger min PTGII ved å være for analytisk og jeg sitter å gremmes over detaljer som er bare grums. Kassa med riaa og alt låter supert I mine ører. Tror det jammen må bli en MM av det dyrere slaget etterhvert. AT95'en får bli! :)

Gleder meg til å se og lese hva du synes når du kommer I mål. :)

PS. Fikk du tak I en OM20?
    Takk for tipset! Angrer nå en smule på at kvittet meg med en nærmest ubrukt AT95 for ikke så lenge siden, får kjøpe meg en ny som belønning når prosjektet er i havn. Angående OM 20 fikk jeg tak i en som ligger og venter på at evighetsprosjektet er avsluttet.

Tidsfristen for å få spilleren ferdig er ca 6 uker unna. Da kommer arving nr to til verdenen, så etter den tid blir det nattevåk, kolikk og bleieskift for alle pengene. Hadde vært kjekt med en SL1000 for å nyte noen støvete skiver mellom slagene.

mean69

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    479
    Sted
    Hovdebygda
    Torget vurderinger
    14
    Thakker.de har AT95E til 335 inkl frakt. Bruker alltid ha en liggendes i tilfelle det dukker opp et prosjekt.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Mean69: Ikke vits i å bestille den fra Tyskland når Platekompaniet har den til en hundring lavere pris, vel?? Da kjøper man inn en par-tre stykk..

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.948
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Mean69: Ikke vits i å bestille den fra Tyskland når Platekompaniet har den til en hundring lavere pris, vel?? Da kjøper man inn en par-tre stykk..
    Takk for tipset! Har du en link? Finner bare AT95E til 379 kr hos pk.

mean69

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    479
    Sted
    Hovdebygda
    Torget vurderinger
    14
    PK har den til kr 379,- pluss frakt.

Har de tilbud bestiller jeg selvfølgelig derifra.

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Takk for tipset! Har du en link? Finner bare AT95E til 379 kr hos pk.
    De er på tilbud fra tid til annen. Jeg kjøpte fra PK og betalte 303,- pluss litt frakt fordelt på flere varer.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.948
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Jeg vet ikke om du har gjort noe med "fineren" enda, men du har antakelig fått med deg vår eminente OB-BB's finer-kurs? :) Uansett så finner du en best practice her:

http://www.hifisentralen.no/forumet...tet-superlang-byggetra-d-433.html#post2672452
    Tusen takk for tipset! Vet ikke om jeg rekker det innen tidsfristen, men en dag skal jeg få ordnet finishen. Usikker på om det blir teak eller eik, kan hende jeg skal prøve å resirkulere det gamle inngangspartiet i teak og bygge ny plinth av det. Viktig å ha en god pool av urealistiske prosjekter. Har forøvrig fått et nytt prosjekt, en mobil matavfallskvern kalt Hjørdis. Kan nok bli litt jobb med henne også.
    20180213_202139.jpg

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Nydelig. Gratulerer. Staff dette? Flotte familiehunder I så fall. Dattern min har 3 stykker pluss to greystere som er på størrelse med ponnier... :)

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.948
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Nydelig. Gratulerer. Staff dette? Flotte familiehunder I så fall. Dattern min har 3 stykker pluss to greystere som er på størrelse med ponnier... :)
    Takker! Er en blanding av staff og bulldog. Hun er forhåpentligvis en finfin familiehund. Kan bli litt pes med både valp og ny unge, så Hjørdis er på ferie hos svigers fram til den verste ammetåka er lettet.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.948
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Grattis med firbeint familiemedlem. :)
    Takker! Ingenting er som å få en ferdig potte-, bur- og biltrent samt sosialisert bikkje i hus. Forhåpentligvis også litt dressert. Nå må bare valpekurs bookes så jeg kan få karret meg et hakk opp på rangstigen her i huset.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn