Takker og takk for opplysningen. Skal ordnes opp i pronto.Det går jagge fremover. Blir lekkert!
Bildene fra "Del 2" ble slukt av forumspøkelse. Dumt.
Ikke noe stress, er ikke bilsår. Vil bare ha en familiefrakter med eldrift som ikke koster skjorta eller er laget av utelukkende plast, eller har elendig batterikapasitet, eller har strikkmotor. Hvor vanskelig er det å lage en stasjonsvogn med ordentlige spesifikasjoner?Vakke meiniga å tyn dæ, men det veit du joGodt jeg kunne glede deg i denne mørke kveld!Rekkesekser, 4wd og stasjonsvogn er ekstra stas hver gang jeg møter en elbil uten lys i kveldinga. Og så tar det seg opp enda et hakk når man leser sånt
Nevnte jeg at motoren er fra Tesla og driftssikkerheten er deretter? Er blitt byttet mange drive units i B250e, inkludert vår. Garanti er en kjekt å ha.
Har jo gått fra V8 til R6 så yter min skjerv for miljøet jeg også. Mener å ha hørt mest skryt om B250e men når jeg tenker etter er det vel hovedsaklig fra en familie som har en sånn og selvfølgelig ikke kritiserer sin egen bil, det sku ha tatt seg ut
All grunn til å anta at elektriske familiebiler som møter de flestes krav kommer rullende ila overskuelig fremtid. Men de som lager de tenker sikkert ikke først og fremst på den lille gjengen av oss tullinger som bor nord for polarsirkelen.Ikke noe stress, er ikke bilsår. Vil bare ha en familiefrakter med eldrift som ikke koster skjorta eller er laget av utelukkende plast, eller har elendig batterikapasitet, eller har strikkmotor. Hvor vanskelig er det å lage en stasjonsvogn med ordentlige spesifikasjoner?Vakke meiniga å tyn dæ, men det veit du joGodt jeg kunne glede deg i denne mørke kveld!Rekkesekser, 4wd og stasjonsvogn er ekstra stas hver gang jeg møter en elbil uten lys i kveldinga. Og så tar det seg opp enda et hakk når man leser sånt
Nevnte jeg at motoren er fra Tesla og driftssikkerheten er deretter? Er blitt byttet mange drive units i B250e, inkludert vår. Garanti er en kjekt å ha.
Har jo gått fra V8 til R6 så yter min skjerv for miljøet jeg også. Mener å ha hørt mest skryt om B250e men når jeg tenker etter er det vel hovedsaklig fra en familie som har en sånn og selvfølgelig ikke kritiserer sin egen bil, det sku ha tatt seg ut
Takk for tipset. Den trådløse ruteren havner utenfor, har alt tenkt tanken. Kjører mesh med kabling mellom nodene for å sikre stabilt og kjapt nett. Alt som kan kables skal kables.Må bare nevne dette siden du nevnte skap til ruter og mange gjør denne feilen.
Ikke sett wifi i metallskap, det virker veldig dårlig.
Huffda..Neida, bare litt spartansk ala Mazda 626 fra 1992 og like strømslukende som en miningfabrikk når det er kaldt. Gestimert rekkevidde på fullt batteri har vært nede i 63 km. Strømforbruket ligger jevnt på 50kWH pr mil på småkjøring vinterstid, over dobbelt så høyt som på Leafen vi byttet ut. Heldigvis har den ikke hurtiglader, så det blir få km i løpet av et år. Grunnen til at vi kjøpte bilen var størst bagasjerom i klassen. Måtte jo ha plass til hornene!Bilen er vel ikke så ille?Spot on! Lyden matcher bilen.Mistenker skjit lyd
Neida, er ikke så ille. Vi har faktisk vurdert en nyere årgang av samme bilen med litt/mye mer ekstrautstyr. Går an å ettermontere hurtiglader også, men regner med at da ryker all garanti.Huffda..Neida, bare litt spartansk ala Mazda 626 fra 1992 og like strømslukende som en miningfabrikk når det er kaldt. Gestimert rekkevidde på fullt batteri har vært nede i 63 km. Strømforbruket ligger jevnt på 50kWH pr mil på småkjøring vinterstid, over dobbelt så høyt som på Leafen vi byttet ut. Heldigvis har den ikke hurtiglader, så det blir få km i løpet av et år. Grunnen til at vi kjøpte bilen var størst bagasjerom i klassen. Måtte jo ha plass til hornene!Bilen er vel ikke så ille?
Takker! Begynner å komme seg etterhvert. Kii Three er for øyeblikket på spaferie i Tyskland, så en enkelt Electrocompaniet Living Tana står for lyden i furtekroken. Kroken er derfor ikke i bruk til musikk, men det er jo flott å kunne sysle med andre lydrelaterte ting som lunefulle kabler og TVer. Nå må jeg bare få fingeren ut og få justert SL1000 så det kan bli litt knitring i anlegget når Three kommer tilbake. Må innrømme at vinylinteressen har dabbet av etter at Devialets app har blitt mer stabil og Roon kom i hus. Skummelt med ting som bare virker og som ikke trenger justeringer og tweaking. Kanskje et tegn på at jeg begynner å bli lat? Evig tweaking er jo tross alt halve moroa med hifiinteressen.Ble bra dette Raggis
O
Jeg vet ikke, har ikke fått reparasjonsbeskrivelsen ennå. Det var sporadiske dropouts på ene høyttaleren der den kunne spille i noen minutter for så å bli tyst. En periode uten strøm fikset problemet midlertidig. Andre høyttaleren fungerte selv om den tyste høyttaleren var master. Gjaldt alle kilder. Vet ikke hvordan problemene med forsterkermodulene utarter seg, kan det ha vært problemet?Har du vært en av de heldige med feil på Ncore-forsterkerne?
Bestilte plata på tilbud fra Platekompaniet.Ny lørdag, nye muligheter!
Kii Three er fortsatt i Tyskland og er ikke ventet tilbake før i slutten av neste uke, så Gold Phantom gjør nytten med bravur i et par uker til.
Min siste musikkoverraskelse er Billie Eilish som 17 år gammel har brakdebutert med en knakende god skive. Den blir bare bedre og bedre for hver gjennomspilling. Er ikke 2L-lydkvalitet, men jeg koser meg likevel. Særdeles/overdrevent basstung produksjon som får plastfenderne/Phantom til å virkelig spre vingene. Det kan bli litt for mye av det gode men litt eq fikser det meste.
Vis vedlegget 543124
I det digitale domenet har det igjen vært endringer og en ny NUC 8i5BEH skal få jobben som ROCK-maskin. Dermed skal en 7i3BNK ut på brukten. Jeg har absolutt ingen gode argumenter for bytte av maskin eller for å rettferdiggjøre kjøpet, men kløen er litt ballstyrlig for tiden. Litt mer impulskontroll hadde vært kjekt.
Frister å kjøpe den. Neste slipp jeg ser fram til er Auroras oppfølger til Infections Of A Different Kind - Step 1. Kommer den 7. Regner med at det blir en skikkelig høydare.Bestilte plata på tilbud fra Platekompaniet.Ny lørdag, nye muligheter!
Kii Three er fortsatt i Tyskland og er ikke ventet tilbake før i slutten av neste uke, så Gold Phantom gjør nytten med bravur i et par uker til.
Min siste musikkoverraskelse er Billie Eilish som 17 år gammel har brakdebutert med en knakende god skive. Den blir bare bedre og bedre for hver gjennomspilling. Er ikke 2L-lydkvalitet, men jeg koser meg likevel. Særdeles/overdrevent basstung produksjon som får plastfenderne/Phantom til å virkelig spre vingene. Det kan bli litt for mye av det gode men litt eq fikser det meste.
Vis vedlegget 543124
I det digitale domenet har det igjen vært endringer og en ny NUC 8i5BEH skal få jobben som ROCK-maskin. Dermed skal en 7i3BNK ut på brukten. Jeg har absolutt ingen gode argumenter for bytte av maskin eller for å rettferdiggjøre kjøpet, men kløen er litt ballstyrlig for tiden. Litt mer impulskontroll hadde vært kjekt.
Tok dette opp med Kii Audio når mine ble stående fast i tollen pga feilskrevne papirer, at de burde få lisensiert noen service-sentre rundt omkring. For min del tok det 9 mnd før jeg fikk de tilbake grunnet en usannsynlig mengde kødd med frakten.Ingen frakt eller flytting lengre enn fra et rom til et annet. Høyttalerne hadde vært nedpakket i ca en måned i forbindelse med oppussing. De hadde ikke vært utsatt for slag eller liknende, så jeg tror ikke det har en sammenheng. Blir spennende å se hva som var feilen. Begynner å få lette abstinenser, jeg sendte høyttalerne sørover før påske.
Oisann, det hørtes definitivt ikke bra ut. Håper jeg slipper unna med et par måneder da. Lisensierte servicesentre hadde vært flott. Vi har jo en drivende dyktig reparatør i RJEL her i Bodø, så jeg stemmer på han. Da unngår jeg hvertfall tollkluss ved frakt, er en femminutters kjøretur unna. Hva sa Kii Audio om forslaget ditt? Eller det sier seg kanskje selv når mine også endte opp i Tyskland. Er det lenge siden dine var til reparasjon?Tok dette opp med Kii Audio når mine ble stående fast i tollen pga feilskrevne papirer, at de burde få lisensiert noen service-sentre rundt omkring. For min del tok det 9 mnd før jeg fikk de tilbake grunnet en usannsynlig mengde kødd med frakten.Ingen frakt eller flytting lengre enn fra et rom til et annet. Høyttalerne hadde vært nedpakket i ca en måned i forbindelse med oppussing. De hadde ikke vært utsatt for slag eller liknende, så jeg tror ikke det har en sammenheng. Blir spennende å se hva som var feilen. Begynner å få lette abstinenser, jeg sendte høyttalerne sørover før påske.
Til gjengjeld fikk jeg skiftet ut alt i begge høyttalerne, så de var nye når jeg fikk de tilbake.
Men uansett, månedsvis med venting for bagatell-feil er ikke godt nok. Det må løses på en bedre måte enn å sende ting til Tyskland. Man har tross alt 12 stk av hver sak som kan gå i stykker, så det er en viss sannsynlighet for at et eller annet svikter med tid og stunder - selv om feilraten skulle være veldig lav.
Har samme inntrykk av Duet Audio selv, føler meg trygg på at det ordner seg uten trøbbel og møye.Gikk fint for min del takket være eksemplarisk service av Duet Audio som lånte meg først et par Phantom Silver, og deretter et sett Kii Three når det ble ledig. Hadde vært veldig kjedelig uten noen ting å spille på.
Kii Audio sa de så på og vurderte forskjellige løsninger i forbindelse med eventuelle reklamasjoner, men fikk vel følelsen av at det ble vurdert som et "non-issue".
Meget mulig de nå har avtaler om samarbeid med importør/distributør om alternative løsninger i slike saker, men de hadde det ikke den gang. Min rumpe ble reddet av en altfor storsinnet Martin hos Duet, men kan vel ikke klage på det?
Uansett, etter min opplevelse ville jeg nok ha forhørt meg om slike ting ved kjøp av dyre og uvanlige produkter i dag. Det er greit å vite om man får låne høyttalere hvis det skulle skje noe, og ikke minst hvilke krav man har til tidsbruk når uhellet først er ute.
Når det kommer til Kii og Duet Audio har jeg erfart at der er det ingenting å frykte i så måte, men det er mange ukurante merker i hifi som ikke har noen sterke importører bak seg som kan hjelpe en ut.