Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Når mørket nå senker seg og sluddbygene kommer tett som hagl mellom haglbygene burde det bli tid til å puste liv i vinylen igjen. Dette er bare trist
    Vis vedlegget 558695
    Kanskje den formerer seg etter å ha blitt bestøvet så grundig.... ;D

Hvis det skjer så send over en nylakket topp. Ser veldig bra ut til tross for støv.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.359
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Når mørket nå senker seg og sluddbygene kommer tett som hagl mellom haglbygene burde det bli tid til å puste liv i vinylen igjen. Dette er bare trist
    Vis vedlegget 558695
    Kanskje den formerer seg etter å ha blitt bestøvet så grundig.... ;D

Hvis det skjer så send over en nylakket topp. Ser veldig bra ut til tross for støv.
    Hehehe. Hvis så skjer er du den første i køen.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.359
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Trivia for Devialetinteresserte.
    Innmat til remote. En kamerats fjernkontroll gikk i gulvet og demonterte seg selv i samme slengen.
    IMG_20191029_215913.jpg

Devialet har nå sluppet DOS2 til Phantom. To år siden siste oppdatering, så det var på tide med litt utvikling. Om det går i riktig retning vites ei, jeg kommer ikke til å oppgradere på en stund. Har ingenting å vinne pr nå på oppdateringen, men mye kjekk funksjonalitet forsvinner.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.359
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Ny måned, nye muligheter!
    Etter å ha tviholdt på lommeboka gjennom hele forrige uke følte jeg meg svært så eventyrlysten i dag. Bakgrunnen til min eventyrlyst er at Devialet fortsatt ikke har fått fingeren ut og implementert RAAT for Phantom. Jeg bruker derfor en Allo DigiOne/RPI3b+ med en Roonutvidelse som styrer volum av Phantom over UPnP. DietPi skulle testes ut da Roons extension manager kan kjøres på RPI og windowsversjonen av utvidelsen er litt haltende og krever restart daglig, opp til flere ganger. Litt kjedelig å måtte finne fram tastatur, slå på TV og restarte utvidelsen hver gang det har gått en tid mellom hver gang jeg har justert volum. Da kan jeg like gjerne bruke Devialets noe antikvariske app. Så jeg skred til verket og har til nå fått til følgende: Lagt OS på minnekort, oppdatert i det lange og det brede. Aktivert WiFi og kommet på nett. Aktivert lydkort og fått 30 sekunder med lyd, 3 minutter etter jeg trykket på play. Greid å pølsefingre meg til å ikke lengre greie å logge meg inn i Allos brukergrensesnitt, ikke greid å få til en vellykket installasjon av Roon Extension Manager på Pien selv etter utallige forsøk. Totalt har jeg sikkert brukt 6 timer av dagen og kvelden til dette, noe som føles fullstendig bortkastet. Jeg har derfor valgt å starte hele prosessen på nytt i håp om at jeg blir sittende til lagt på natt. Heldigvis speiler været humøret mitt med ca 2 grader, vind og pøsregn. Hvem sa at HiFi var en dans på roser?
    Ikke navngitt.jpg

Eneste moroa er at jeg har fått bekreftet at jeg kun har glemt 98% av det jeg kunne av kommandolinje og linux for 15 år siden.

Et stemningsbilde

• Liker
    Reaksjoner: HCS

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.359
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Oppdatering!
    Det er ikke mine pølsefingre men noe annet som gjør at innloggingen til Allos brukergrensesnitt feiler. Etter å ha oppdatert til siste versjon av DietPi får jeg ikke logget inn lengre. Jeg får skrevet inn brukernavn og passord og deretter står det login failed. Hvis jeg skriver inn feil brukernavn og/eller passord får jeg beskjed om at det er feil men ikke samme beskjeden som når det er rett og jeg likevel ikke får logget inn. Svært informativ side som dukker opp.
    Screenshot_20191204-000344.jpg

Sist redigert:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.229
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Jeg hadde nok ikke sittet i 6 timer med det der,hadde knust pc’n etter 1 time :)

O

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.235
    Torget vurderinger
    23
    Utsikten hos deg er helt uslåelig! Hollywood!!!

ThomasO

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Antall liker
    293
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Hei, hvordan har du landet med Kii Three nå? Har du slått deg helt til ro?

Var innom Duet i går og fikk presentert Kii Three med BXT modulen. Steike dette var imponerende saker i et relativt stort rom. Holografi og presisjon på høyt nivå. Det ble spilt via Auralic Vega om jeg ikke husker feil.

Interessant at du fikk overflod av bass da de var nye, dette forklarte selger at man sjeldent fikk pga basselementet i bakkant som spilte i motfase og noe forsinket, for å forhindre dette, blant annet.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.359
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Jeg er fortsatt svært fornøyd med Kii Three. Blir muligens omrokkering av utstyr mellom de to stuene etterhvert, men ingenting er på gang ennå. Leker med tanken om surround med Phantom i den nye stua.

Det er noen stående bølger i stua der Kii står som lager en del trøbbel. Det er dog mye mindre trøbbel med Kii Three enn Devialet Phantom. Det var til tider synsforstyrrende mye bass med Phantom i samme rommet. Elementene som spiller i motfase har definitivt en positiv virkning på lyden.

Vet du om Duet har BXT permanent for demo eller er det tidsbegrenset? Skulle gjerne hørt dem, men skal ikke sørover før til sommeren.

ThomasO

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Antall liker
    293
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Vet ikke om det var permanent eller midlertidig, dessverre. Mulig jeg skal innom der igjen 23. eller 24. Januar. Hør med de eventuelt, kan jo vær det hadde lønt seg å ta en liten svipptur?

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.359
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    200k til suber har jeg definitivt ikke i overskuelig fremtid, såfremt ikke lottokupongen skulle vise seg å gå fra evig tapsprosjekt til å bli svært lønnsom. En svipptur til Duet hadde nok endt opp med uhåndterbar kredittkortgjeld og overhengende fare for skilsmisse. Tror jeg står over.

Vurderer du å kjøpe?

ThomasO

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Antall liker
    293
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    200k for sub ja, når du sier det sånn, blir det jo nesten latterlig :)

Var innom for første gang og ville se an mulighetene for utskiftning av elektronikken. Blir jo ikke lite sikling på diverse nettsider, men det er jo en brøkdel av utvalget som blir presentert i butikkene.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.359
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Etter to år med totalt 30 sekunders bruk av platespillerne er det på tide å tenke litt nytt. Operasjon krymp platespillersamling er herved igangsatt, til konas store glede. En naturlig framgangsmåte vil være å selge en spiller, fortrinnsvis den som tar mest plass, og ferdig med det. Enkle løsninger er definitivt ikke å forakte, men jeg har valgt å ta den vanskelige veien, noe som vil involvere elektronikkskills jeg ikke har, måleinstrumenter jeg ikke kan bruke, lesing av språk jeg ikke forstår og investering i ting jeg strengt tatt ikke trenger. Alt ligger sådan tilrette for et solid mageplask for selvtilliten med tilhørende økonomisk bakrus. Da jeg har et nogenlunde problemfritt liv skulle det bare mangle at jeg lager meg problemer høyt oppe på Maslows behovspyramide. Livet er vel aldri så bra som når man kan svette og banne over det som egentlig er uvesentligheter i den store sammenhengen? Nuh, tilbake til saken. Da prosjektet er helt i startgropa ønsker jeg ikke å avsløre alle detaljer med en gang. Det har ikke akkurat skjedd så mye på hififronten de siste årene, så nyheter må smøres svært tynt utover for å holde liv i en døende tråd.
    Et bilde etter mye tekst er alltid greit, her kommer et av en lite angrende synder som har spist opp skolissene mine, samt en del av venstre sko. Ikke akkurat hifirelatert, men det mest underholdende jeg kunne finne i farta.
    IMG_20191124_160440.jpg

Stay tuned! Mer info kommer etterhvert.

Sist redigert:

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.359
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Jada, neida.
    IMG_20200205_111439.jpg

Har fått testet diagnosebiten av firmwareoppdateringsprogrammet til Kii. Høyre høyttaler kuttet ut igjen, samme symptomer som sist. Viser seg at det er en strømforsyning som intermitterende fusker. Derfor ble det ikke oppdaget ved forrige reparasjon. Nå håper jeg bare at det ikke tar like lang tid som sist å få høyttalerne tilbake, friske og raske.

Responstiden fra både Duet Audio og Kii er formidabel. Tok under en time å få svar fra begge to. Kudos!

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.414
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Et bilde etter mye tekst er alltid greit, her kommer et av en lite angrende synder som har spist opp skolissene mine, samt en del av venstre sko. Ikke akkurat hifirelatert, men det mest underholdende jeg kunne finne i farta.
    Vis vedlegget 569556
    FYI, skolisser er ikke sikringskost, og har en lei tendens til å sette seg fast i tynntarmen. Anbefaler ballastholdig kost og lett avførende middel noen dager.

https://wagwalking.com/condition/intestinal-obstruction

Mvh

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.359
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Vis vedlegget 569556
    FYI, skolisser er ikke sikringskost, og har en lei tendens til å sette seg fast i tynntarmen. Anbefaler ballastholdig kost og lett avførende middel noen dager.

https://wagwalking.com/condition/intestinal-obstruction

Mvh
    Takk for omtanken. Er et gammelt bilde, lissene ble spist for noen uker siden så de er kommet seg gjennom systemet. Veldig mye rart som har gått gjennom den bikkja der.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.359
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Gledelige nyheter!
    Lærertyggisen har vokst de siste dagene, i morges så det slik ut. Uante kvaliteter på det stoffet!
    IMG_20200209_164152.jpg

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.359
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Den første lavoppløste og ute av fokus teaseren fra operasjon krymp antall platespillere. Ut fra bildet skulle en trodd det var tatt av meg, men den gang ei. Tingen er for øyeblikket på vei over dammen fra U.S. of A. ETA i kalde nord, kanskje i løpet av neste uke.
    s-l1600 (1).jpg

Det gledes!

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.359
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Høyttalerne gikk ut døra i formiddag for laaangweekend i Nederland. Heldigvis litt moro innkommende, for å kompensere for noe dårligere lyd i tv-kroken.
    Screenshot_20200212-003952.jpg

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.359
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Fryktelig stor pakke kom i kveldinga.
    IMG_20200213_204020.jpg

Den inneholdt for det meste maissticks, til stor glede for bikkja.
    IMG_20200213_204142.jpg

Noe bobleplast var det også.
    IMG_20200213_204221.jpg

To be continued.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.359
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Nei, nei, nei....... Det der er kjipt gjort!
    Ok, litt til før det definitivt er leggetid.
    Det fulgte også med litt nordamerikansk musepest. Er ikke den ting Ebay ikke kan diske opp med.
    IMG_20200213_205522.jpg

Brannskadd kryssfinér er knall. Følelsen av å ha gjort et kupp stiger.
    IMG_20200213_205537.jpg

Sist redigert:

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.359
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    And the plot thickens.
    IMG_20200213_205448.jpg

Heldigvis langtidsmarinert i rom og cola. Snakker sikkert tiår i marinade. Gjør underverker for elektronikk.

Den som gjetter hva som er kommet i hus kan få smake på skikkelig vintage rom og cola. Eksklusive saker.

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Synes den likner en du har fra før bare at sentertappen er tykkere. Ser ut til å være seiglivet jaffal. ;D

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.359
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    The drink is yours!
    IMG_20200214_181319.jpg

Det neste store spørsmålet er om spilleren funker. Drinkmarinerte platespillere bruker å være litt temperamentsfulle etter mine erfaringer.

Ser jo overraskende bra ut, selv uten støvtørk
    IMG_20200213_211000.jpg

Et dypere dykk i materien avslører en ren og pen spiller. Jeg ble egentlig svært overrasket over hvor bra det sto til.
    IMG_20200213_213237.jpg

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.359
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Så til de indre gemakker i spilleren. Jeg hadde fortsatt ikke de høyeste forhåpningene til tilstanden på spilleren. Den ble solgt som delespiller som ikke var testet da det ikke fulgte med strømforsyning. Etter å ha fjernet baklokket kom noen overraskende rene og pene printbrett til syne.
    IMG_20200213_214748.jpg

Ingen lekke kondensatorer, hårete modifikasjoner eller drinkrester å spore. Noen har skiftet neonpæra en gang i tiden, ellers virker den urørt. Dette lover godt!

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.359
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    It's alive!
    Med hjertet i halsen og kryssede fingre og tær koblet jeg spilleren til strøm og ventet på det store smellet og lukten av svidd elektronikk. Forunderlig nok var det ingen pyroeffekter å spore.
    IMG_20200214_225902.jpg

Alle lys virker, og til overmål går spilleren akkurat som den skal i alle hastigheter. Jeg kan bare konkludere med at jeg har hatt griseflaks! Det skal sies at spilleren bare er et bonusprosjekt i operasjon krymp platespillersamling, det ordentlige prosjektet kommer.

NB: 1210en er nå lagt ut på Torget for dem som er interesserte.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.359
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Å kjøpe enda en platespiller for å krympe platespillersamlingen er et noe ulogisk trekk. Her kommer deler av den egentlige grunnen til handelen på ebukta:
    IMG_20200213_205540.jpg

Et godt herpet armbord det det tydeligvis har gått hett for seg. En pose Cirkelkaffe til den som gjetter hva armbordet skal sitte i.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.359
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Et hint i kveldinga. Klistremerket forklarer vel drinkmarinaden.
    IMG_20200213_223334.jpg

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.414
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Å kjøpe enda en platespiller for å krympe platespillersamlingen er et noe ulogisk trekk. Her kommer deler av den egentlige grunnen til handelen på ebukta:
    Vis vedlegget 571038

Et godt herpet armbord det det tydeligvis har gått hett for seg. En pose Cirkelkaffe til den som gjetter hva armbordet skal sitte i.
    Det er jo en SME-fatning, da, men den ville antakelig passe best som åpning til postkasse på hytta.....eller muligens lar den seg felle inn som i en skammel som grep....

mvh

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.359
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Vis vedlegget 571038

Det er jo en SME-fatning, da, men den ville antakelig passe best som åpning til postkasse på hytta.....eller muligens lar den seg felle inn som i en skammel som grep....

mvh
    Skammelgrepet må testes ut!
    IMG_20200216_002702.jpg

Tror dette kan funke fint.

• Liker
    Reaksjoner: tkr

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.359
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Nytt bilde, nye muligheter for å vinne en pose Cirkelkaffe.
    s-l1600 (8)~2.jpg

Hvis muligheten byr seg i kveld blir lageret til det nye drivverket pillet fra hverandre, renset og oljet. Litt spent på hvordan thrustpaden ser ut.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.359
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Post #1600 må feires!
    Da appetitten på Cirkelkaffe ikke uventet er lav, er det på tide å avsløre vårens prosjekt. Litt nattlig impulshandling i fristelsenes høyborg, Ebay, førte altså enda en SP10 mk2 i det kalde nord. Det jeg egentlig var på jakt etter var et nytt plinth som jeg kunne flytte drivverket fra den noe volumiøse SP1000 mk2p fra Sveriges Radio. Det kryr av plinths i forskjellige farger, fasonger og prisklasser til drivverket, der brorparten hevder å være best. En enkel sjel trenger da enkle løsninger. Technics har jo som oftest ikke gjort seg bort når det gjelder platespillere i høyere prisklasser, så hvorfor ikke bare bli kvitt p'en i SL1000 mk2p? Som sagt, så gjort. Problemet er bare at det er få løse plinths på ebukta og det som var mest aktuelt var i Chile. Derfor ble søket utvidet og plinth med drivverk i ukjent stand dukket opp. En lang historie gjøres kort, og her er resultatet
    IMG_20200217_110656~2.jpg

IMG_20200217_110732~2.jpg

IMG_20200217_110756.jpg

s-l1600.jpg

Det skarpe øyet kan se noen ikke så pene riper i lakken på hjørnene foran, ellers er det overraskende greit. Jeg var forberedt på å omlakkere hele plinthet, men nå tror jeg heller jeg skal prøve meg på lokalbehandling. Hvordan obskurian/obsidian skal behandles vites ei, så tips mottas med takk. Treverket skal renses og oljes, drivverket tror jeg ikke jeg gjør noe med. Som sin eier har det noen merker og skraper etter levd liv, men ikke noe som et snapfilter ikke kan gjøre noe med. Jeg har også montert klumpføtter på plinthet da noen kilder på det store nettet skriver at originalbeina er det svakeste leddet til spilleren. Fortsettelse følger.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn