ragwo
Mud-fi freak
Innkommende!
En platespiller?Innkommende!
Vis vedlegget 726843
To stk!En platespiller?
Godt forslag, det skal jeg gjøre. Takker!Du har ikke vurdert å sjekke med Elektronisk Bureau i Fredrikstad, før du sender den til USandA. Han fikset en DV 505 for meg med godt resultat.
Kan du fortelle litt om oppsettet og hva du får ut av det?Det er en glede å kunne introdusere det nyeste medlemmet av familien Phantom i tv-kroken!
Vis vedlegget 731729
Jeg kan jo ikke være bekjent av å ha ulike høyttalere i frontrekka, så når muligheten bød seg ble sølv byttet med rosegull i senter. Førsteinntrykket er fenomenalt, forventingsbias og placebo er definitivt (rose)gull verdt. Det låter mer presist, dypere, mer detaljert og oppløst samt *. O' lykke!
*Fyll inn egnet hififloskel her.
Takk for det! Halve moroa er prosjektet, finnes garantert enklere, bedre og rimeligere veier til Rom.Aha, det forklarer en del - takk for info. Er jo ikke akkurat standard surround ditt opplegg - moro å se noe annerledes
Hva er det som feiler tonearmen? Er det kulelager etc som er gåen?Steike for en begivenhetsrik fredag!
Drivverket er solgt til en hyggelig herremann i Vestlandets hovedstad, tonearmen har kommet til tonearmsmagikeren i US of A, og siste store begivenhet avsløres over helga. Når det gjelder tonearmen er forløpig konklusjon; ingenting fungerer som det skal. Godt drivverket er solgt, tror det blir en dyr affære om det i det hele tatt er mulig å fikse armen.
Sola skinner, så nå skal det jobbes intenst for å få rette lakserosa fargen. God helg!
Er en grunn til at cd-spilleren tok over. Tror kun kulene i lagrene byttes, selve lagrene sitter litt for godt. Blir Si3N4-kuler som har enda lavere friksjon enn de originale syntetrubinkulene.Antiskate var problemet med min 1200 mkII når jeg fikk den. Dette var til slutt fisket med nye kulelager i armopphenget. Men kan være at justeringa ikke er som den skal. Fikk godt innblikk i hvor mye pirk det er med tonearmer
- eehhh, ok???????(-), and the counterweight is leaking."
Takk, da lærte jeg noe i dag også.@Lagga
Det er dynamisk oljedemping av armen i motvekten. Gummimembranet som holder oljen innabords har en tendens til å bli morkent med årene og oljen lekke ut. Armguruen over dammen har foreløpig ikke funnet en løsning for å fikse det problemet. Gummimembranet er ikke hyllevare og er vanskelig/umulig å reparere. Her er skisse av oppbygningen av motvekten.
Vis vedlegget 733010
Det viser seg at det kun er låsepinnene til EPA 100 som er forkrommet, låsepinnene til EPA 100 mk2 og B500 har en annen type overflatebehandling selv om lagrene er helt like. Jeg har ikke fått klarhet i hvilken overflatebehandling dette er ennå, men vil oppdatere her når jeg vet. Å 3D-printe nye låsepinner er i utgangspunktet ingen dårlig idé, men sannsynligvis vanskelig. Da er det enklere og billigere å få tak i brukte tror jeg. Låsepinnene er i tillegg fjærbelastede. Å få tak i erstatningskuler til lagrene er i tillegg mye enklere enn å få tak i låsepinner, så om kulene blir slitte og låsepinnene holder seg inntakte er det bare en fordel. Her er snittbilde av låsepinne med lager.Ville nok holdt meg til messing slik at det fortsatt er skruene som blir slitt og ikke delen som skruene skal holde på plass.
Kanskje det finnes ett 3d-printbart materiale som har tilsvarende egenskaper uten problemene med korrosjon?
Håper det hjalp littSurroundoppsettet er igjen fungerende.
Vis vedlegget 743879
Lara Croft får æren av å innvie de nye høyttalerne. Låter bra men plottet blir dessverre ikke bedre av det. Stor takk til @t-roten for hjelp til oppgraderingen.