Hva skal jeg så gjøre med restene? Jo, det blir restefest!
Høstens prosjekt blir altså å se om jeg greier å bruke delene jeg har til over til noe fornuftig. Hadde vært moro å få skremt liv i Frankephantomen.
Problem nummer en som må løses er basselementene som høres ut som treskverk. Det skraper, knaker og piper når det spilles musikk. Spolene har definitivt kommet ut av posisjon etter hardhendt behandling.
Heldigvis er magnetene skrudd fast, så justeringer bør være mulig.
Jeg innså ganske kjapt at det måtte tildels store justeringer til, så litt mer spillerom trengtes. Det lages enklest med en drill, en støvsuger og litt maskeringstape. Da jeg ikke har grodd en tredje arm ennå, måtte jeg legge fra meg drillen for å ta bildet. Dere får bruke fantasien og se for dere en søt, liten, blå batteridrill av merket Bosch med et 8mm stålbor tilkoblet.
Her blir siste skruehull i chassiset boret opp. Neste på gjøremålslisten var å løsne magneten. Den var selvfølgelig limt, så litt muskelkraft måtte til; i tillegg til et kraftig skrujern.
Kjøttvekta vant og magneten var løs!
Så til justering, justering og atter justering, og litt testing.
Her ser dere min eminente testrigg bestående av en gammel Trends TA 10.1 med veldig stor volumknott, en ledningestump og mobiltelefon med Roon. Da jeg benyttet telefonen til å ta bilde av testriggen får dere igjen bare forestille dere at den er på bildet. Godt å få trimmet fantasien litt.
Etter ca en evighet med justeringer, testtoner og noen nordnorske gloser virket det meste å være justert inn. Borte var skraping, piping og ulyder. Suksess smaker søtt!
Mellomrom hele veien rundt.