ragwo
Mud-fi freak
Been there, done that.På tide at noen lager en "rat rod" platespiller. Tar du utfordringen?
Hvis muselort gjelder da.
Been there, done that.På tide at noen lager en "rat rod" platespiller. Tar du utfordringen?
Takk for tipset!Kanskje du kan høre med noen deltakere i denne tråden om de vet noe?
Tore Seem tonearm ?
Hei Østfoldinger Noe som sier meg at det finnes en Tore Seem arm i Halden kan det stemme ? Jeg kunne trenge et bilde eller 2 av den da jeg sitter selv på nesten et komplett sett (nå i deler ;D ) det mangler lodd bak på den så det hadde hvert gøy å sett hvordan det orginalt ser ut. Håper noen...www.hifisentralen.no
Antiskatingen var helt på jordet og armen fløt ikke som den skulle. Er det en EPA-100 mk2 du har?Hei ragwo! Jeg har en Technics sl1000 mk 2 jeg og. Kort spørsmål, hvordan fant du ut at armen din trenger service? Min ser ut til å flyte fint både horisontalt og vertikalt men som skeptiker jeg er så er det vel alltid rom for forbedring? Vis vedlegget 782924
Ca 4000 Euro i følge internettHva kostet den ny for 10 år siden? V-12’n
Internett ass... en kilde av utømmelig informasjonCa 4000 Euro i følge internett
Hvis det er lakkert og du har mulighet til å demontere det, så ville jeg brukt en eller annen type voks for bil og en poleringsmaskin som ikke går for fort. Evt drill med pussepadAgnes Obel funker svært bra for å finne roen etter kveldsvakt på isolat.
Vis vedlegget 783097
Ja, jeg lover jeg skal lime på Technicsmerket snart, må bare demontere og polere drivverket først. Ser også at plinthet trenger seg en shining. @TT. Du får jo alt til å glitre og bli som nytt, noen tips?
Takk for tips! Plinthet er lakkert, drivverket er ikke. Funker poleringsmaskin fra Biltema eller bør jeg gå opp i kvalitet?Hvis det er lakkert og du har mulighet til å demontere det, så ville jeg brukt en eller annen type voks for bil og en poleringsmaskin som ikke går for fort. Evt drill med pussepad
Holder i massevis. Bare ikke for mye turtall om den er stillbarTakk for tips! Plinthet er lakkert, drivverket er ikke. Funker poleringsmaskin fra Biltema eller bør jeg gå opp i kvalitet?
Takker og bukker! Da står en poleringsmaskin på handlelisten. Hvilket vidundermiddel bruker du på støvlokk?Det er bedre at det går litt saktere enn at mn risikerer at lakken blir for varm
hilsen The polish guy!
Antiskatingen var helt på jordet og armen fløt ikke som den skulle. Er det en EPA-100 mk2 du har?
Hørte snakk om at det var helt oppe frisk bris i kastene til tider i Bodø i helgaAvslutter kvelden med litt NPM
Vis vedlegget 783841
Vi får se om huset står i morgen. Meldt opp til 35 sekundmeter i kastene. Liten bris altså.
Var fønvind i går ja. Klirret i skapene og ristet i gulvet. Som enhver junikveld altså. Det som eventuelt forsvant i løpet av natta er sannsynligvis ikke så veldig viktig for husets funksjon.Hørte snakk om at det var helt oppe frisk bris i kastene til tider i Bodø i helga
Gjetter at huset ditt klarte seg greit...?
Er det ikke elektronisk brems på SP 10?Nå med bremsebånd!
Vis vedlegget 784236
Bremsebåndet har vært for tykt og dermed subbet borti tallerkenen uansett justeringer. Quick fix var å fjerne det, og spilleren har vært uten siden den ble satt sammen. Jeg har vært på jakt etter å få låne en båndsliper for å slipe ned bremsebåndet, og selvfølgelig var det @Twsts som var redningen igjen. Båndsliper ble levert på døra i går og nå passer bremsebåndet. Tusen takk skal du ha @Twsts!
Nope, helt idiotisk.Er det ikke elektronisk brems på SP 10?
Nå er vel SP 10 en mye eldre konstruksjon enn feks SP15, 20 og 25, så det er kanskje ikke så rart egentlig. Litt artig konstruksjon. Minner litt om gammeldags håndbrekkabelNope, helt idiotisk.
God idé!kan du ikke lage et loddoppheng som enkelte armer har. Lett å fjerne senere. Du har sikker litt fiskesene du som er i Bodø og en binders, da mangler du kun selve loddet som kan være en blykule + en skrue, så er du i mål
Jeg er ikke så dum som jeg ser ut!@TT.
Kom på at jeg har sett denne tweaken før. Virkelig godt tips hvis det ikke funker med fjær. Takker!
Vis vedlegget 784355
SME 309 anti-skating (page 1) - Tonearms - Lenco Heaven Turntable Forum
SME 309 anti-skating. When I lower my SME 309 tonearm with Denon 103 cartridge onto a vibro-stop vinyl mat it heads off to the middle, even with the anti skate dial set to max (3). I think 3 means anti-skate setting for 3www.lencoheaven.net