Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.342
    Sted
    Sunnmøre
    Takk for hyggelige ord alle sammen! Jeg har nå bestilt noe som forhåpentligvis er tilsvarende relé som det som sviktet. Som seg hør og bør kom de kun i sjupakk, så da har jeg i tilfelle alle skulle implodere.
    Eg er slått i bakken av denne oppvisinga av pågangsmot, trott og flid. Verkeleg. Eit førebilete for oss alle. :love:

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    19.304
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Eg er slått i bakken av denne oppvisinga av pågangsmot, trott og flid. Verkeleg. Eit førebilete for oss alle. :love:
    Det var da ikke måte på, takker og bukker!
    Det vanskeligste har jeg jo ikke begynt på, justeringene. Det viser seg, i følge det store internettet, at det er flere feil i servicemanualen, og at man må kombinere noen instruksjoner fra servicemanualen til SP-10MK2A, som deler noe av designet og delene med MK3, med noen instruksjoner fra MK3 og litt/mye prøving og feiling og justeringer av ting som påvirker noe annet men som ikke er målbart hvis man måler der servicemanualen sier du skal måle. Og husk, det er lagt inn er par snublefeller bare for moro skyld, som at om du justerer potmeteret for offset current til maks eller nært maks, blåser du et par transistorer uten at sikringene fyrer av. De tar kvelden etter transistorerene er gått. Høres det kjent ut? Hvis ja, så er det fordi det sannsynligvis skjedde hos meg for et par dager siden. Det eneste rare er at jeg ikke rørte offsetpotmeteret, men det var faretruende nært maks. Jeg har derfor gjort noe som har bitt meg i baken mange ganger før, justert i blinde. Regner dermed med at spilleren går som en defekt torader når den snurres i gang igjen. Forhåpentligvis holder transistorene denne gangen.

Sist redigert:

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    19.304
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Brown is the shit, sa sykepleiersken.
    Screenshot_20250210-131434.png

Dette er altså hva jeg har bestilt for å erstatte denne her:
    PXL_20250208_185521222.jpg

Er en P for mye i betegnelsen på erstatningen, men den satser alt på at står for "plastic" og intet annet. Burde egentlig stått BP på den, brown plastic. Den originale skulle strengt tatt hatt endelsen SS, for sparkling silver, men det er en forkortelse som fortsatt klinger litt dårlig, og sannsynligvis enda verre ved produksjon i 1981. Forstår godt at de droppet den.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    19.304
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Jeg fant, jeg fant!
    Ved finjustering av den andre spilleren ble disse to til overs, noe som passet veldig bra. Dette er skiver på 0,2mm, akkurat hva som trengtes til den andre.
    PXL_20250211_122009915.jpg

Demontering, igjen. Blir sannsynligvis ikke siste gang. Genialt enkel innfesting av overkomplisert bremseanordning, fire skruer, en plugg og alt er ute.
    PXL_20250211_122359932.jpg

Nakenbilde av motor, nesten klar for justering.
    PXL_20250211_122653283.jpg

The devil is in the details. Skiver på plass.
    PXL_20250211_122801172.jpg

Endelig i vater nok til at OCDen min stilner!
    PXL_20250211_123214055.jpg

Heldigvis har jeg skiver nok på vei fra Kina til et titalls platespillere, viktig med et lite delelager.

Sist redigert:

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.945
    Sted
    London
    Jeg fant, jeg fant!
    Ved finjustering av den andre spilleren ble disse to til overs, noe som passet veldig bra. Dette er skiver på 0,2mm, akkurat hva som trengtes til den andre.
    Vis vedlegget 1096585

Demontering, igjen. Blir sannsynligvis ikke siste gang. Genialt enkel innfesting av overkomplisert bremseanordning, fire skruer, en plugg og alt er ute.
    Vis vedlegget 1096586

Nakenbilde av motor, nesten kla for justering.
    Vis vedlegget 1096587

The devil is in the details. Skiver på plass.
    Vis vedlegget 1096588

Endelig i vater nok til at OCDen min stilner!
    Vis vedlegget 1096589

Heldigvis har jeg skiver nok på vei fra Kina til et titalls platespillere, viktig med et lite delelager.
    Er det samme justeringsmulighet for SL-1210 Mk2?
    Har en som heller litt til en side :)

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    19.304
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Jeg leser påstanden din. Men har du egentlig fått dette avklart med kona før du går ut offentlig?

Ellers er det morsomt å følge dine strabaser. Takk som deler! 🥰
    Kona er inneforstått med galskapen, heldigvis. Trivelig at du følger med på skribleriene!

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    19.304
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    @t-roten Greit å ha i mente at spindel må være vinkelrett i forhold til motoren, så tror hele sulamitten bør tiltes.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn